וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה במקסיקו אחרי השער. הומלס: "לא מבין איך שיחקנו ככה"

במקסיקו סיטי נמדד רעש אדמה קל מיד אחרי ה-0:1 על גרמניה. לוסאנו: "זה השער החשוב בחיי, אחד הניצחונות הגדולים בתולדות מקסיקו". טוני קרוס: "אנחנו בלחץ", הומלס ביקר את חבריו

רויטרס

אצטדיון לוז'ניקי במוסקבה אירח הערב (ראשון) מסיבה מקסיקנית אדירה, שנמשכה גם דקות ארוכות אחרי הניצחון 0:1 על גרמניה במשחק הראשון של שתי הנבחרות במונדיאל 2018. אל טרי הגיעו כאנדרדוג מובהק מול אלופת העולם, אבל שער של הירווינג לוסאנו בדקה ה-35 עשה את ההבדל. החגיגה בלוז'ניקי הייתה כאין וכאפס לעומת זו במקסיקו. בבירה מקסיקו סיטי נמדד רעש אדמה קל מיד אחרי השער.

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן

תגובות גרמניה

בגרמניה ביכו את ההפסד ובתקשורת חבטו בנבחרת על משחק חלש ביותר. מסוט אוזיל הוגדר כ"פאסיבי", סמי חדירה נקרא "חלש" ועל מרווין פלאטנהארדט נכתב ש"הוא לא הצליח למלא את מקומו של יונאס הקטור החולה". היחיד שקיבל מילים טובות היה מרקו רויס, שהכניסה שלו כמחליף הפיחה חיים בחלק הקדמי של אלופת העולם.

המאמן יואכים לב סיכם: "במחצית הראשונה שיחקנו לא טוב ואפשרנו למקסיקו לצאת ליותר מדי מתפרצות מסוכנות. זה הכוח שלהם. לכל מקום אליו טוני קרוס הלך, היה לידו שחקן מקסיקני ולכן לא הצלחנו לפתח את המשחק שלנו. שחקני ההתקפה היו רחוקים מדי מהכדור. אנחנו חייבים לנצח את המשחק הבא ואני משוכנע שנגיב היטב".

"במחצית הראשונה לא מצאנו תשובות", אמר טוני קרוס בסיום, "המחצית השנייה שלנו כבר הייתה יותר טובה, אבל אם מאבדים כדורים במקומות מסוכנים, ברור שמקסיקו תגיע למצבים. עכשיו אנחנו תחת לחץ, נהיה חייבים שש נקודות משני המשחקים הנותרים".

מאטס הומלס היה חריף: "מקסיקו ניצחה בצדק כי עשינו לה חיים קלים. אם 7-8 שחקנים תוקפים, ברור שאין איזון על המגרש. לא התגוננו היטב, היו יותר מדי מקרים בהם רק בואטנג ואני נשארנו מאחור. אני לא מבין את צורת המשחק שלנו הערב. כבר קיבלנו אזהרות. שיחקנו ככה במשחקי ההכנה, רק שהפעם לא פגשנו את ערב הסעודית (1:2 לגרמניה בהכנה), אלא יריבה יותר חזקה".

עוד באותו נושא

מקסיקו הדהימה את גרמניה עם 0:1

לכתבה המלאה
מאטס הומלס, נבחרת גרמניה. רויטרס
עצבני. הומלס/רויטרס

תגובות מקסיקו

כובש שער הניצחון, הירווינג לוסאנו, שגם נבחר לאיש המשחק, אמר בסיום: "אני לא יודע אם זה הניצחון הכי גדול בהיסטוריה של מקסיקו, אבל לבטח זה אחד הגדולים. זו התחלה נהדרת, ברגל ימין, נגד אלופת העולם. התוצאה משקפת את העבודה הקשה שלנו. זה השער הכי חשוב בחיים שלי. כולנו חלמנו לשחק במונדיאל, אבל לפתוח ככה מול גרמניה? מי היה מאמין".

גם מאמן מקסיקו חואן קרלוס אוסוריו נראה נרגש במיוחד ואמר: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת כדי להקדיש את הניצחון לכל העם המקסיקני, לכל האוהדים שעשו את כל הדרך לרוסיה, לאנשים מאחורי הקלעים שתומכים בנו. צריך לתת קרדיט לכולם".

אוסוריו סיפר על הטקטיקה שבזכותה נבחרתו הצליחה להביך את גרמניה שוב ושוב במתפרצות: "ידענו שאנחנו רוצים לשחק כל הזמן עם שני שחקנים מהירים בכנפיים. בסופו של דבר בחרנו את הירווינג לוסאנו, שהוא השחקן הכי מהיר שלנו. במחצית הראשונה היינו עדיפים, במחצית השנייה גרמניה שלטה, אבל זה בגלל שהיא נבחרת יוצאת מהכלל. בסך הכל, נתנו הצגה הירואית. הערב הוכח שלמקסיקו יש עתיד ורוד מאוד".

שחקן נבחרת מקסיקו, הירווינג לוסאנו. רויטרס
"כולנו חלמנו לשחק במונדיאל, אבל לפתוח ככה?". לוסאנו/רויטרס

המספרים

* זו הפעם הראשונה בה מקסיקו מנצחת את גרמניה במשחק רשמי.

* מקסיקו היא ה-לא אירופית הראשונה שמנצחת את גרמניה מאז ברזיל בגמר מונדיאל 2002.

* גרמניה הפסידה במשחק פתיחה של המונדיאל בפעם הראשונה מאז 1982. אז היא נכנעה 2:1 לאלג'יריה.

* הפעם האחרונה בה גרמניה ספגה ראשונה במונדיאל וחזרה לניצחון, הייתה ב-1998. נגד... מקסיקו (1:2). הפעם זה לא עבד לה.

* גרמניה ניצחה בשבעת משחקי הפתיחה האחרונים שלה במונדיאלים. הפעם הקודמת שהיא לא ניצחה הייתה במונדיאל 1986, 1:1 נגד אורוגוואי.

* גרמניה לא ניצחה משחק מונדיאל בו היא פיגרה במחצית מאז ה-2:4 על שבדיה ב-1974. 44 שנה.

* רפא מארקס שנכנס כמחליף, הפך לשלישי בהיסטוריה שמשחק בחמישה מונדיאלים. קדמו לו לותר מתיאוס (גרמניה) ואנטוניו קרבחאל (מקסיקו).

* מארקס שקיבל את סרט הקפטן מאנדרס גווארדדו, הוא הראשון בהיסטוריה שמשמש קפטן בחמישה מונדיאלים.

שחקני נבחרת מקסיקו, רפא מארקס, הוגו אייאלה. רויטרס
קפטן בחמישה מונדיאלים שונים. מארקס חוגג עם אייאלה בסיום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully