וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם כוכבים, גם קבוצה: בלגיה המלהיבה צוברת מומנטום לקראת אתגרים אמיתיים

מיכאל יוכין, מוסקבה

24.6.2018 / 7:30

6 מבשלים שונים בטורניר, פרגון בין כל השחקנים, כדורגל התקפי שוטף והמון אנרגיות חיוביות. בלגיה אולי טרם פגשה יריבה חזקה, אבל העיתונאים והאוהדים שמלווים את השדים האדומים מתחילים להאמין שהזכיה עשויה להיות אפשרית

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

היה אתמול משהו מרגש באוויר כאשר הבלגים ניסו בכל כוחם לתת למישי בטשואי המחליף לכבוש בדקות האחרונות. החלוץ, שהחלים בזמן מפציעה אשר איימה למנוע ממנו השתתפות במונדיאל, כמעט הבקיע מיד אחרי כניסתו למגרש, אבל ראה את הכדור מורחק באורח נס מהקו. זמן קצר מאוחר יותר, הוא הפציץ למשקוף ממצב קורץ והמבט שלו שידר תדהמה. כאשר השוער הטוניסאי פארוק בן מוסטפא הדף באינסטינקט מטורף עוד בעיטה של בטשואי, נדמה היה כי אלת המזל החליטה לסובב לו את הגב בהפגנתיות. אלא שחבריו סירבו להיכנע לגורל. הם המשיכו לחפש את הסקורר שהיה כה אהוב בתקופת ההשאלה בדורטמונד ושיחק במדים שהזכירו את בורוסיה, ולבסוף זה הצליח. בדקה ה-90 גילגל בטשואי לרשת מבישול נאה של מחליף נוסף, יורי טילמאנס. היה זה אקורד סיום נהדר למופע מרשים.

אז נכון, טוניסיה היא לא יריבה שיכולה לשמש מדד אמיתי, והיא נתנה אתמול לשדים האדומים (או בעצם צהובים) המון מרחב וזמן לבטא את הכשרון ללא הפרעה, אבל הקהל הבלגי היה באקסטזה. האוהדים הביטו בתחילת היום בחשש באיצטדיון ספרטק, כי הנבחרת לימדה אותם לא לפתח ציפיות. יותר מדי אכזבות היו להם בשנים האחרונות מדור הזהב, ולכן גם הטוניסאים שעשו חיים קשים לאנגליה היוו לכאורה מכשול משמעותי. ואולם, בלגיה הסירה את הספקות באופן מיידי. האנגלים סבלו, אבל קווין דה בראונה, אדן הזאר, רומלו לוקאקו, דריס מרטנס וחבריהם רקדו. הם נהנו מכל רגע, המסירות עברו מרגל לרגל, השחקנים החליפו מקומות והפגינו תנועה פנטסטית ללא כדור, והכל בוצע עם חיוך. כבר בחימום אפשר היה לחוש שאין מתח בחדר ההלבשה. כולם מאוחדים, כולם ממוקדים במטרה המשותפת. הפרגון מעל הכל. המחווה לבטשואי רק מדגישה זאת.

עוד בנושא
מונדיאל 2018: בלגיה מעשית בשמינית הגמר אחרי 2:5 על טוניסיה
גארי ליניקר עדכן את הציטוט המפורסם: "ובסוף הגרמנים פאקינג מנצחים"
"הפיכה" בנבחרת ארגנטינה: מערכת היחסים עם סמפאולי "שבורה"

שחקני נבחרת בלגיה. GettyImages
האתגרים הגדולים יבואו בהמשך. שחקני בלגיה/GettyImages

האוהדים היו סקפטיים לפני שריקת הפתיחה, אבל יצאו בשירה אדירה. הם עדיין מהססים להאמין בסיכוי לזכות בגביע, אבל מודעים היטב לכך שיש כאן הזדמנות בלתי חוזרת. "לנבחרות אחרות יש כוכב על אחד וצוות מסייע. לנו יש הרבה כוכבים, וכולם שווים. אנחנו הכי קבוצתיים במונדיאל", הכריז וים, "המבחנים האמיתיים עוד לפנינו, אבל פיתחנו מומנטום מצוין עכשיו. המשחק מול פנמה היה קצת מאכזב, אבל היום החבר'ה נתנו הצגה כמו שצריך. כיף להזדהות איתם, הם מביאים הרבה גאווה לאומה".

גם יורכן נשמע מעודד במיוחד: "זו נבחרת מלהיבה והתקפית. אנחנו דוהרים קדימה גם כאשר הניצחון כבר מובטח ונותנים שואו לכולם. מבחינה הגנתית לא הכל תקין, אבל יש לקוות שהקפטן וינסאן קומפאני ותומאס ורמאלן יהיו כשירים לשלבי הנוק-אאוט. לא קל לומר זאת, אבל הפעם אני באמת מקווה שנלך עד הסוף. אף אחד לא מבטיח זאת, וזה כנראה לא יקרה, אבל יש כאן צ'אנס. אי אפשר להתווכח עם כך".

אופטימיות זהירה מורגשת גם בקרב העיתונאים. "תשמע, כבר היו לנו משחקים מעולים כאלה בעבר. שיחקנו נהדר מול ארצות הברית במונדיאל הקודם, ואז הודחנו. כבשנו רביעיה מול הונגריה בשמינית גמר יורו 2016, ואז פישלנו נגד וויילס. לא כדאי להיגרר למסקנות מרחיקות לכת על סמך 90 דקות נפלאות מול יריבה נחותה. ובכל זאת, זו הצהרת כוונות. אנחנו לא פייבוריטים לזכות במונדיאל, אבל אנחנו מועמדים. יש לנו כלים נכונים לעשות את זה. עכשיו רק צריך למצות את הפוטנציאל בשלבי ההכרעה. הנבחרת משדרת את המסר הנכון", אמר נילס פואסוניה מהעיתון המוביל הט לאטסטה ניוז. צהלות שמחה נשמעו אפילו מהפרשנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אוהדי נבחרת בלגיה. רויטרס
אופטימיות זהריה. אוהדי נבחרת בלגיה/רויטרס

פרשת ניפויו של ראג'ה נאינגולן ממשיכה להסעיר את בלגיה גם היום. הקשר שצפוי לעבור מרומא לאינטר היה ונשאר אחד הכוכבים הפופולריים ביותר במדינה, ואפשר היה לראות בקהל לא מעט אוהדים שהגיעו עם המסיכות שלו במסגרת מחאה נגד ההחלטה של המאמן רוברטו מרטינס. גם במסגרת החגיגות שמו לא נשכח. "היינו קרובים יותר להצלחה לו ראג'ה היה כאן", אמרה אורלי - וכאן המקום לציין את האחוז המרשים של נשים בקהל הבלגי. ובכל זאת, אחרי החמישיה הגדולה, גם ההשלמה עם היעדרותו קלה יותר. אם בלגיה תגיע לשלבים הגבוהים ביותר, הנושא הזה עשוי לרדת בסופו של דבר מסדר היום.

כי את המנצחים לא מבקרים. במשחק הצירופים הנאה לעין, אפילו מרואן פלאיני נראה אתמול כמו אמן כדורגל, ואפילו אקסל ויטסל שלח הרבה יותר כדורים קדימה מאשר לרוחב. הבטחון העצמי נבנה בהדרגה, לוקאקו מוביל את טבלת הכובשים בטורניר לצד כריסטיאנו רונאלדו, ולא פחות חשוב - יש לבלגים כבר שישה מבשלים שונים בתום שני משחקים בלבד. הנתון הזה מלמד יותר מכל על שיתוף הפעולה היעיל בין הכוכבים. השדים האדומים באמת לא תלויים בשחקן בודד. אם יתמידו, ישתפרו וינצלו את המומנטום הנהדר, הם עשויים להיות הנבחרת המהנה ביותר ברוסיה. האם זו גם הנבחרת החזקה ביותר, במיוחד מבחינה מנטלית? השאלה הזו עדיין פתוחה, אבל האוהדים הנייטרלים בהחלט יכולים לאמץ אותם לליבם.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

אוהדי נבחרת בלגיה. מערכת וואלה! NEWS
דרוכים וחוגגים. אוהדי נבחרת בלגיה/מערכת וואלה! NEWS
אוהדי נבחרת בלגיה. מיכאל יוכין, מערכת וואלה! NEWS
איפה המסע הזה יסתיים?/מערכת וואלה! NEWS, מיכאל יוכין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully