וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היינו מסתדרים בלי 15 אלף המסירות של קרוס", "צריך לזרוק הרבה שחקנים"

בגרמניה ממשיכים לבקר בצורה חריפה את כישלון הנבחרת אחרי ההפסד לדרום קוריאה. ג'רום בואטנג: "זה אסון". מיכאל באלאק יורה ברשתות החברתיות. באזלר: "זו ממש לא הפתעה בשבילי"

עריכת וידאו: מתן חדד

צריך לשפשף את העיניים כדי להאמין, אבל זו המציאות: נבחרת גרמניה סיימה את דרכה במונדיאל כבר בשלב הבתים, ולא תגן על התואר בו זכתה לפני ארבע שנים. הגרמנים הפסידו 2:0 לדרום קוריאה במשחק בו היו חייבים להשיג ניצחון והם נפרדים מהמונדיאל בבושת פנים, אחרי שסיימו אחרונים בבית ו'. לצד העצב הגדול של המאנשאפט, ברחבי העולם לא מעט אנשים דווקא שמחים לאידה. הברזילאים קפצו על ההזדמנות לשמוח מהשפלה גרמנית אחרי השביעייה שחטפו במונדיאל הקודם, האנגלים מדברים על כוחה של קארמה וכולם מדברים על האיש שלא היה שם - לירוי סאנה שבניגוד לדעת רבים לא זומן לסגל של יואכים לב בטורניר. אספנו עבורכם את מיטב התגובות ברשתות החברתיות לערב ההיסטורי, אבל ראשית - המספרים.

עוד בנושא

לא ייאמן: גרמניה הפסידה 2:0 לדרום קוריאה והודחה מהמונדיאל
לערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

מודעת אבל של נבחרת גרמניה אחרי ההדחה משלב הבתים, מונדיאל 2018. צילום מסך
דור הזהב של גרמניה מת אתמול/צילום מסך
שער ה"דר שפיגל" אחרי ההדחה של גרמניה ממונדיאל 2018. צילום מסך
"החוצה!": ב"דר שפיגל" סימנו את האשם המרכזי/צילום מסך
שער ה"סאן" אחרי ההדחה של גרמניה ממונדיאל 2018. צילום מסך
ה"סאן" לועג ומבקש לגזור את התמונה "כדי לחייך בימים קשים"/צילום מסך
שער ה"אל מונדו דפורטיבו" אחרי ההדחה של גרמניה ממונדיאל 2018. צילום מסך
גם בקטלוניה המומים/צילום מסך
שער ה"מארקה" אחרי ההדחה של גרמניה ממונדיאל 2018. צילום מסך
ובמדריד מדברים על קללת אלופות העולם/צילום מסך

המספרים

* גרמניה מודחת לראשונה בתולדותיה בשלב הבתים של המונדיאל. ב-1938 היא הודחה בסיבוב הראשון.

* גרמניה היא אלופת העולם הרביעית בחמש השנים האחרונות שמודחת כבר בשלב הבתים. במונדיאל הקודם זו היתה ספרד אלופת העולם שהודחה מוקדם מהצפוי.

* אף נבחרת לא גרמה ליותר טעויות שהובילו לגולים מאשר גרמניה, שתיהן הגיעו היום מול דרום קוריאה. טוני קרוס ומנואל נוייר.

* לג'ון סטונס יש שני שערים במונדיאל הזה, כמו לגרמניה כולה בשלב הבתים.

* ברזיל (2006) היא אלופת העולם היחידה בעשור האחרון שלא הודחה בשלב הבתים של המונדיאל העוקב לו. צרפת (2002), איטליה (2010), ספרד (2014) הודחו כאלופות עולם בשלב הבתים.

* דרום קוריאה היא הנבחרת האסייתית הראשונה שמנצחת אלופת עולם מכהנת במשחק רשמי.

יואכים לב מאמן נבחרת גרמניה. AP
לב בשדה התעופה בפרנקפורט/AP

נשיא ההתאחדות הגרמנית ריינהארד אמר שעתידו של יואכים לב יוכרע בימים הקרובים. אגב, בבילד החליטו לא לתת ציונים לשחקני גרמניה בעקבות ההופעה האומללה מול דרום קוריאה.

אגדת העבר פאול ברייטנר דיבר על טוני קרוס ואמר: "הייתי שמח מאוד להסתדר בלי ה-15,000 מסירות שלו. הרבה שחקנים בבונדסליגה יכולים לעשות את זה. הוא לא ניסה אפילו פעם אחת לפתוח את השטח בקישור או לנסות לפרוץ את ההגנה היריבה דרך ספרינט או דריבל. הייתי חי בשלום אם הוא לא היה מדייק ב-99% מהפסים". על הנבחרת עצמה אמר ברייטנר: "לא הייתה להם שום תכנית. ההגנה לא הייתה קיימת בשלושת המשחקים ובקישור הם רק התעסקו בפסים יפים. זו קטסטרופה עבור הכדורגל הגרמני. יואכים לב הוא האיש שצריך לומר: יש לי חוזה עד 2022 ואני מסוגל להוביל את הנבחרת הזו קדימה שוב. זו החלטה שהוא צריך לקחת ולא ההתאחדות הגרמנית.

שחקני גרמניה, שהמריאו בחזרה לפרנקפורט בבוקר, כתבו פוסטים באינסטגרם. מנואל נוייר כתב: "אוהדים אהובים. אנחנו מאוכזבים מאוד כמוכם. אליפות העולם מגיעה רק פעם בארבע שנים ואנחנו פישלנו בגדול. אנחנו מצטערים מאוד שלא שיחקנו כמו אלופת העולם. לכן גם הודחנו ובצדק, זה כואב מאוד. התמיכה שלכם הייתה מדהימה, גם בגרמניה וגם באצטדיונים ברוסיה. בריו 2014 חגגנו ביחד, אבל בספורט יש גם הפסדים ואנחנו צריכים להודות שהיריבות היו טובות מאיתנו. אנחנו מברכים את שבדיה ומקסיקו על העלייה ואת דרום קוריאה על הניצחון אתמול. תודה גם לרוסיה על האירוח". מי שהגיבו על הפוסט היו כמה שחקנים ששיתפו פעולה עם נוייר בעבר, וביניהם איבן ראקיטיץ' ששיחק איתו בשאלקה וכתב: "תרים את הראש, אח". צ'אבי אלונסו הוסיף: "תמשיך קדימה, מאנו". ג'רדאן שאקירי הגיב באימוג'ים של חיזוק.

הבלם מאטס הומלס כתב: "הגענו אל הטורניר עם מוטיבציה ואמביציה ועכשיו אנחנו יושבים כבר בטיסה חזרה לגרמניה. לצערנו אכזבנו מאוד את כולם ולא הצלחנו להציג את ההופעות שכולם ציפו מאיתנו להציג. הפצע הזה יושב עמוק עמוק בתוכנו וימשיך לכאוב עוד הרבה זמן. אליפות העולם מגיעה רק פעם בארבע שנים ועכשיו נצטרך לחכות הרבה כדי לשפר את הרושם. אנחנו רוצים להודות לכם על התמיכה, גם אלה שהיו במגרשים ברוסיה, אבל גם כאלה שראו ועודדו מהבית ואני אפילו רוצה להודות על ההודעות המעודדות שקיבלתי ברשתות החברתיות. אנחנו מקבלים גם את כל הביקורת בצורה הולמת. מספטמבר תהיה לנו הזדמנות להראות שאנחנו מסוגלים לשחק הרבה יותר טוב".

ג'רום בואטנג כתב: "כזה אסון... מונדיאל 2018 לא היה מה שציפינו וקיווינו שיהיה. אני עדיין כואב, מאוכזב ומזדהה עם כל האוהדים שלנו שתמכו בנו באצטדיון ובבית מול הטלוויזיה או בצפייה ציבורית. לא הצלחנו להיכנס לתוך הטורניר. היו לנו המצבים שלנו והמשכנו לשחק כל הזמן, אבל זה לא עבד. לפני ארבע שנים היינו בגג העולם ועכשיו אנחנו בתחתית. אלה הימים בהם אף אחד לא מקנא בך על היותך כדורגלן, אבל אלה החיים. כל שאני יכול להגיד לאוהדים הוא תודה. ננתח את מה שלא עבד ונמשיך לעבוד כמו שעשינו תמיד. אני מבטיח שנחזור חזקים".

עדכון ראשון: 10:03

בגרמניה התחילו לזרוק שמות של מועמדים למקרה שיואכים לב יעזוב או יפוטר. חלק מהשמות שהוזכרו, ויש המון כאלה, הם רלף האזנהוטל, יופ היינקס, אוטמר היצפלד, יורגן קלופ, מירוסלב קלוזה, שטפן קונץ, יוליאן נאגלסמן, מתיאס זאמר, תומאס שניידר/מרקוס זורג, לואי ואן חאל, ארסן ונגר, לורן בלאן, לואיס אנריקה וזינדין זידאן.

מי שהיה פעיל במיוחד ברשתות החברתיות ביממה האחרונה הוא קשר העבר של נבחרת גרמניה, צ'לסי, באייר לברקוזן ובאיירן מינכן מיכאל באלאק, שמבקר את יואכים לב ואת השחקנים בצורה חריפה. כזכור באלאק נפרד בשעתו מהנבחרת בטונים צורמים אחרי שלב העביר את סרט הקפטן לפיליפ לאהם ואף לא זימן אותו יותר למדים הלאומיים ובכך למעשה "הפריש" אותו. באלאק צפוי לעשות בקרוב שידור ישיר בו יענה על שאלות בנוגע לנבחרת.

כוכב נבחרת גרמניה לשעבר לותר מתאוס כתב בטור שלו בבילד: "מה שראיתי בשלושת המשחקים בשלב הבתים העיד בצורה ברורה על חלוקה ומחנאות בנבחרת. הנבחרת לא הייתה מאוחדת והשחקנים שיחקו בלי תשוקה. יותר גרוע מזה השחקנים שיחקו בצורה אוטוקרטית. לנבחרת חסרו כמה שחקנים באגפים ומישהו עם יכולת לסיים התקפות כמו סנדרו ואגנר. הנבחרת צריכה להיבנות סביב מנהיגים כמו מנואל נוייר וטוני קרוס לצד כמה פרצופים חדשים".

קשר העבר מריו באזלר, שמשמש פרשן ביקורתי מאוד בשפורט1, כתב: "ההדחה הזו מהמונדיאל היא לא כזו הפתעה גדולה בשבילי. כך הרגשתי אחרי משחקי ההכנה, שני המשחקים הראשונים בטורניר וחוסר הרגיעה בשבועות האחרונים. כבר בתחילת הטורניר אמרתי שהנבחרת עלולה להיות מודחת בשלב הבתים. כשהנבחרת משחקת בצורה כזו בשלושה משחקים, לא מגיע לה לעלות בכלל". אולף טון אמר: "אני לא חשבתי שזה אפשרי שהנבחרת תודח כבר בשלב הבתים, אני יותר ממאוכזב. עכשיו צריך להפוך כל אבן כדי למצוא את הפתרון הנכון. הנבחרת לא הייתה מאוחדת. הכול התחיל ממה שקרה עם גונדואן ואוזיל שנפגשו עם ארדואן וזה דבר שלא היה צריך לקרות. לא היה לנו אף שחקן שיכול היה לכבוש שערים והרבה שחקנים שכבר מלאים ועייפים. אם אתה לא מהמר על הסוסים הנכונים - וזה מה שלב עשה כשלא זימן את לירוי סאנה ופיליפ מקס - אז יהיה קשה".

ברטי פוגסט, שזכה בגביע העולם ב-1974 כשחקן ואימן את הנבחרת שזכתה ביורו 1996, אמר: "אני מניח ומקווה שהנבחרת תיפרד מהרבה שחקנים, לא מגיע להם לשחק בנבחרת שלנו שוב. מה שהיה שם זה לא נבחרת גרמניה, לא היה שום רצון, הכול היה איטי מדי".

אגב, כל האתרים והעיתונאים הגרמנים ליוו את הנבחרת בשידורים ישירים מההמראה והנחיתה בפרנקפורט. דבר לא אופייני במיוחד לתקשורת הגרמנית, שבדרך כלל לא עושה את הדברים האלה.

מנואל נוייר שוער נבחרת גרמניה. AP
נוייר בשדה התעופה בפרנקפורט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully