וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליו סיסה: "ידענו שאלה החוקים, לא עלינו כי לא הגיע לנו לעלות"

מאמן סנגל לא תירץ אחרי שהודח מהמונדיאל בשל פייר פליי: "ידענו איך זה עובד. מאוכזב עבור השחקנים". פקרמן: "עמדנו יפה במתח שהיה באוויר". לראשונה מ-1982, אין אפריקאית בשמינית

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן

בשבועיים שחלפו מאז שהחל, המונדיאל ברוסיה כבר סיפק כמות גדולה מאוד של סיפורים, דרמות והפתעות, אבל דבר כזה באמת עוד לא היה: נבחרת סנגל סיימה את דרכה בטורניר בשל העובדה שספגה שני כרטיסים צהובים יותר משל יפן. הפרט הלכאורה שולי הזה היה מה ששבר את השוויון בין הנבחרות שסיימו במקומות ה-2 וה-3 בבית ח' עם מספר נקודות, הפרש שערים ומאזן פנימי זהים לחלוטין, אחרי שהאריות של טרנגה הפסידו 1:0 לקולומביה (שסיימה בראשות הבית) ויפן נכנעה באותה תוצאה מול פולין. וכך נקבע: לראשונה מאז מונדיאל 1982, אף נבחרת מאפריקה לא צלחה את שלב הבתים.

בכל מונדיאל, הנבחרות האפריקאיות מביאות עימן הרבה מאוד צבע ואוהדים שרוקדים ברחובות, אבל גם כדורגל שמח וחיובי שקשה למצוא אנשים שלא מתחברים אליו. מאז מונדיאל 1986, בכל טורניר הייתה נציגות אפריקאית בשלבי הנוקאאוט, והערב הרצף הזה הסתיים. מרוקו הייתה הראשונה ונעצרה בשמינית, ומאז קמרון (רבע גמר, 1990), ניגריה (שמינית, 1994 ו-1998), סנגל (רבע, 2002), גאנה (שמינית, 2006 ורבע, 2010) וב-2014 לראשונה היו שתי נבחרת כאלה - ניגריה ואלג'יריה, שנעצרו בשמינית.

קולומביה, שתפגוש בשמינית הגמר את אנגליה או את בלגיה (תלוי מי תסיים ראשונה בבית ז'), תקווה שחאמס רודריגס יהיה כשיר להתמודדות. הכוכב הכי גדול של הנבחרת ומלך השערים של המונדיאל הקודם הוחלף בדקה ה-31 בשל פציעה, וזאת לאחר שמלכתחילה הגיע לא כשיר לטורניר ולא פתח במשחק הראשון.

עוד בנושא

מונדיאל 2018: קולומביה ניצחה 0:1 את סנגל ועלתה לשמינית הגמר
10 אירופיות, 4 דרום אמריקאיות וגם יפן ומקסיקו: שמינית הגמר של מונדיאל 2018
לערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

המספרים

* לראשונה אי פעם, חוק ה"פייר פליי" של פיפ"א מופעל כדי לקבוע עולה לשמינית גמר המונדיאל. סנגל נשארה בחוץ כי ספגה יותר כרטיסים צהובים מיפן.

* לראשונה מ-1982, אף נבחרת אפריקאית לא עברה את שלב הבתים של המונדיאל.

* קולומביה היא היחידה במונדיאל הנוכחי שעלתה לשמינית הגמר למרות שהפסידה במשחק הראשון שלה בטורניר.

* חואן קינטרו כבש (1) או בישל (2) בכל אחד ממשחקיה של קולומביה בשלב הבתים.

* קינטרו היה היחיד שמסר מסירת מפתח (אפילו שתיים) עבור קולומביה במשחק כולו.

* ג'רי מינה כבש שני שערים במונדיאל. מספר זהה למשחקים שניצח במדי ברצלונה בעונה החולפת.

שחקני נבחרת סנגל מודים לקהל. רויטרס
הסנגלים המאוכזבים מודים לקהל שלהם/רויטרס

התגובות

"אני מאוד גאה בנבחרת שלי ובעבודה שהשקיעו השחקנים, אבל סנגל לא העפילה כי לא הגיע לנו להעפיל", מאמן סנגל אליו סיסה לא חיפש תירוצים בסיום. "אלה החיים. נקודות פייר פליי הן חלק מהחוקים, ואנחנו חייבים לכבד את החוקים הללו. היינו מעדיפים להיות מודחים בצורה אחרת, אבל ידענו איך זה עובד ומה החוקים. היינו יכולים להבקיע במחצית הראשונה ואני חושב שבסך הכול שלטנו במשחק. אני מאוכזב עבור השחקנים שנאבקו עבור המדינה, ואמשיך להיות איתם כי אני חושב שאפשר לצפות להרבה דברים טובים מהם בעתיד".

חוסה פקרמן: "אין נוסחת קסם בכדורגל או תשובה אחת ויחידה לשאלה- מדוע נבחרת מסוימת עלתה ואחרת לא? עבדנו על מצבים נייחים וזה לא ציקוף מקרים שכבשנו מכזה, אבל היו גם רגעים מדאיגים, בעיקר במחצית הראשונה. סנגל שיחקה טוב מאוד ולא היה קל לשמור על התוצאה, אבל לא נתנו להם לייצר הרבה מצבים. המשחק היה קשוח כי לא הצלחנו לבסס את השליטה במרכז השדה ולהגיע לפלקאו. היה בית קשה מאוד וסנגל הודחה למרות טורניר נהדר שלה. היה הרבה מתח באוויר וביחס לזה אני חושב שתפקדנו היטב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully