וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנגליה בטוחים: "ההרכב של סאות'גייט - מכת מוות לשאיפות הזכייה"

אנגליה סידרה לעצמה דרך נוחה יותר כביכול, אולם בממלכה קוטלים: "מה קיין חושב לעצמו?". סאות'גייט מתגונן וטוען שהשחקנים לא יושפעו, ינוזאי: "שמח להבקיע מול המדינה שקטלה אותי"

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן

נבחרת בלגיה התעלמה הערב (חמישי) מכל ההערכות המוקדמות, שדיברו על כך שלא כדאי לה לנצח את אנגליה כדי להתברג לצד הנוח יותר על הנייר של הגרלת שלבי הנוקאאוט, ובכל זאת השיגה את שלוש הנקודות משער יפה של עדנאן ינוזאי שקבע 0:1 בסיום. הבלגים סיימו את שלב הבתים עם מאזן מושלם וכנבחרת ההתקפית ביותר מכולן (תשעה שערי זכות) ויפגשו בשמינית הגמר את יפן, שסיימה כסגנית בית ח'. נבחרת שלושת האריות נעצרה אחרי שני ניצחונות מרשימים במשחקיה הקודמים, והיא תנסה לצלוח מפגש מאוד לא פשוט עם קולומביה בשלב הבא.

רגע משעשע מאוד התרחש רגע אחרי שער הניצחון הבלגי. מישי בטשואיי הלך לאסוף את הכדור מתוך השער, ובפעולה שרבים עושים במצבים כאלה רצה לבעוט אותו בעוצמה חזרה פנימה. לצערו, הכדור פגע בקורה ומשם חזר לפניו של החלוץ, וברחבי העולם בהחלט שמו לב לכך. בסיום המשחק, כאשר הבין שנקלט בעדשת המצלמה ושכולם מדברים על הפדיחה שלו, בטשואיי צייץ: "למה אני כזה טיפש? החרא הזה כאב".

עוד בנושא

מונדיאל 2018: בלגיה גברה 0:1 על אנגליה וסיימה בראשות בית ז'
לערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

המספרים

* בפעם הראשונה בתולדותיה, נבחרת אנגליה לא שמרה על רשת נקייה באף אחד ממשחקי שלב הבתים במונדיאל. זה גביע העולם ה-15 של שלושת האריות בהיסטוריה, כך שמדובר בחתיכת נתון.

* שערו של עדנאן ינוזאי היה הראשון שלו עבור נבחרת בלגיה, בהופעתו התשיעית במדי השדים האדומים.

* ממוצע הגילאים בהרכב אנגליה 25 שנים ו-251 ימים) היה השני הכי נמוך שלה אי פעם בטורניר גדול. ההרכב הכי צעיר פתח מול שבדיה במונדיאל 2022 (25 ו-207).

* טרנט אלכסנדר ארנולד הפך לבן העשרה ברביעי שפותח במדי אנגליה במונדיאל, אחרי לוק שואו, ראחים סטרלינג ומייקל אואן.

* בלגיה סיימה את שלב הבתים עם מספר שערים הגבוה ביותר - תשעה.

* ניצחונה של בלגיה היה השני אי פעם על אנגליה, והראשון מאז 1936.

* בלגיה לא הפסידה ב-22 המשחקים האחרונים שלה. מדובר ברצף השני בטיבו כרגע בכדורגל העולמי (ספרד סופרת כבר 23 משחקים).

שחקני נבחרת בלגיה, אנגליה. רויטרס
כולם יצאו מרוצים מהמשחק, פחות או יותר/רויטרס

התגובות

מאמן אנגליה גארת' סאות'גייט אמר לאחר המשחק: "אני חושב שהיה משחק מאוזן בסך הכול. הם החזיקו יותר בכדור והגיעו למצבים במחצית הראשונה ולנו היו כמה הזדמנויות טובות במחצית השנייה. זה היה מבחן טוב בשבילנו. זה לא הלך למרכוס רשפורד הלילה, אבל אנחנו לא סובלים בגלל זה. אנחנו רוצים לנצח במשחקי כדורגל אז אנחנו לא שמחים מזה שהפסדנו". על העובדה שלא שיתף את הארי קיין, אמר המאמן: "זה משחק שרצינו לנצח בו, אבל המשחק בנוקאאוט הוא המשחק הגדול ביותר עבורנו בעשור האחרון, אז היינו צריכים שכמה שחקני מפתח ינוחו. השחקנים נתנו הכול הלילה. ראינו את הרמה בה כולם משחקים ואנחנו צריכים להמשיך להשתפר. המשכנו ללחוץ עד הסיום. אני חושב שהאוהדים מבינים מה הדבר הכי חשוב".

המאמן המנצח, רוברטו מרטינס: "הניצחון הגיע כתוצאה מהופעה טובה שלנו. אי אפשר לתכנן את התסריט המושלם. כבר ראינו נבחרת גדולות מודחות מהטורניר. אנחנו צריכים להסתכל רק על עצמנו ולהתכונן למשחק מול יפן".

ג'יימי ורדי: "יש לי קצת כאביםברגליים אבל אני בטוח שאחזור ל-100 אחוז אחרי מעט התאוששות. שיחקנו טוב ויצרנו מצבים אבל זה לא היה הערב שלנו. המטרה הייתה להעפיל מהבית ועמדנו בה. אנחנו כבר חושבים על קולומביה. נתכונן ונוודא שאנחנו מכירים את כל האיומים שלהם".

טרנט אלכסנדר ארנולד אמר: "אני מאוכזב מאוד. רצינו לנצח, אבל אנחנו עדיין בשמינית הגמר ומצפים מאוד למשחק שם. בלגיה שלטה בכדור רוב הזמן, אבל היו לנו המצבים שלנו ולא ניצלנו אותם. השער שלהם היה יפה, אבל אנחנו יכולים להצטער על המצבים שלא ניצלנו. עברנו את שלב הבתים וזו הייתה המטרה שלנו". על כך שאולי רצו לסיים במקום השני אמר שחקן ליברפול: "לא היינו מרוכזים בזה לפני המשחק. כולם מאוכזבים עכשיו. אתה לא רוצה לראות חיוכים בחדר ההלבשה עכשיו. אנחנו רוצים לנצח בכל משחק. כל מי שעלה לשמינית הגמר עלה בצדק וכולן שם יריבות קשות. קולומביה הצליחה מאוד בגביע העולם הקודם והיא הוכיחה שהיא יכולה לחזור אחרי משחקים מאכזבים".

כמובן שעבור עדנאן ינוזאי זו היתה סגירת מעגל מתוקה. הקשר פרץ כשחקן צעיר ומבטיח במנצ'סטר יונייטד, אולם דעך לאחר מכן והוטחו עליו ביקורות רבות. אמש הוא כבש את שער הניצחון, והודה: "המשימה שלי הייתה להוכיח לאנשים באנגליה, שקטלו אותי לא מעט. רציתי להזכיר להם שאני כאן, ואני שמח מאוד על כך".

שחקני נבחרת אנגליה רובן לופטוס צ'יק, אריק דייר. רויטרס
איך השחקנים יושפעו?/רויטרס

הפרשנים

באנגליה עסקו, כמובן, בשאלת השאלות: האם גארת' סאות'גייט שגה כש"זרק" את המשחק, ואיזה מחיר הוא ישלם על כך. פרשני "דיילי מייל" ג'יימי רדנאפ, מרטין קיון וכריס סוטון היו נחרצים בדעה שמדובר בשגיאה פטאלית. "במונדיאל אתה לא באמת יכול להתחיל לחשב את הדרך שלך, כי כדי לזכות צריך לעבור את הנבחרות החזקות באמת", אמר רדנאפ. "מה שסאות'גייט עשה אתמול שם לחץ עצום על הנבחרת לקראת קולומביה והעמיד אותו במבחן עצום. הוא יהיה מושא לכל הביקורות אם אנגליה תודח בשמינית הגמר".

סוטון טען שהנפגע העיקרי יהיה מלך שערי המונדיאל הארי קיין. "מה הארי חושב לעצמו? יש לנו צ'אנס נהדר לזכות בנעל הזהב, אבל אתמול הוא היה על הספסל. אם אנחנו באמת חושבים כבר מעכשיו על חצי הגמר, זאת בושה וחרפה. מישהו בכלל זוכר שאנגליה ניצחה רק שישה משחקי נוקאאוט במונדיאל מאז 1966?"

ב"סקיי", אגב, הגדירו את ההרכב שסאות'גייט פתח עימו אתמול וההפסד שבא בעקבותיו כ"מכת מוות לשאיפות הזכייה של אנגליה".

אגב, סאות'גייט עצמו טען בסיום ש"זה לא יפגע בשחקנים ולא יגרום להם לחוסר ביטחון, כי שיחקנו מספיק טוב בשני המשחקים הראשונים כדי שהמומנטום יישמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully