וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר טבארס מרגש את אורוגוואי: "הוא גיבור האומה האמיתי"

המאמן בן ה-71, שסובל ממחלה עצבית נדירה, התרגש עד דמעות מהניצחון על פורטוגל. קבאני ייבדק, חשש שיחמיץ את המשחק מול צרפת: "כולנו מתפללים שהפציעה שלו לא חמורה". צפו בחגיגות

רויטרס

אלפים חגגו אתמול (שבת) ברחובות אורוגוואי את הניצחון 1:2 של נבחרתם על פורטוגל ואת ההעפלה לרבע גמר המונדיאל. הסלסטה ישחקו נגד צרפת ביום שישי בשעה 17:00 אחרי שהיום השוו שיא עתיק מ-1930: ניצחון רביעי ברציפות באותו מונדיאל. אז אגב, זה הסתיים עם גביע.

"עם הנשמה: אורוגוואי עלתה לרבע הגמר. זמנם של האמיצים", נכתב ב"אל אובסרבדור", אבל החגיגה של אורוגוואי לוותה בחשש משמעותי: אדינסון קבאני שכבש את שני השערים, הוחלף בדקה ה-74 ואחרי המשחק אמר שהוא סובל מכאבים בשריר ויעבור בדיקות. בנבחרת שלו מקווים מאוד שהוא לא ייעדר מהמשחק נגד צרפת.

עוד בנושא:

צרפת ניצחה את ארגנטינה 3:4 במשחק הראשון בשמינית
גם תמונת רבעי הגמר מתחילה לקבל צורה

שחקן נבחרת אורוגוואי אדינסון קבאני פצוע. רויטרס
רק שיהיה כשיר לשישי. קבאני/רויטרס

המספרים

* הפעם היחידה שפורטוגל ניצחה במשחק מונדיאל בו ספגה ראשונה, או ירדה למחצית בפיגור, הייתה מול צפון קוריאה ב-1966. היא תמשיך לחכות.

* לפני השער הראשון של אדינסון קבאני היו חמש מסירות של שחקני אורוגוואי. זהו מספר המסירות הרב ביותר שהוביל לשער של אורוגואי במונדיאל אי פעם.

* כריסטיאנו רונאלדו (38) עקף את בסטיאן שווינשטייגר (37) והפך לשיאן ההופעות בטורנירים בינלאומיים גדולים (מונדיאל, יורו).

* בדיוק כמו מסי, גם רונאלדו מעולם לא הבקיע בשלב נוק אאוט במונדיאל. כל 7 השערים שלו בטורנירי גביע העולם נכבשו בשלב הבתים.

* לואיס סוארס בישל 12 מ-45 השערים שכבש אדינסון קבאני בנבחרת (26.6%).

* מאז שנת 1966, רק שני צמדי שחקנים היו מעורבים ביותר שערי מונדיאל מסוארס וקבאני (4), כלומר שאחד בישל והשני כבש. רק גז'גוז' לאטו ואנדריי שרמאץ (פולין) ומיכאל באלאק ומירוסלב קלוזה (גרמניה) היו מעורבים ביותר - 5.

* השער הראשון של אדינסון קבאני היה המוקדם ביותר של אורוגוואי במונדיאל מאז 1986.

* כריסטיאנו רונאלדו נגע 24 פעמים בכדור במהלך המחצית הראשונה, אבל אף אחת מהנגיעות לא הייתה ברחבה.

* השער של פפה עצר רצף של 597 דקות ללא ספיגה של נבחרת אורוגוואי. הספיגה הקודמת הייתה מול אוסטריה בנובמבר 2017.

עוד באותו נושא

מונדיאל 2018: אורוגוואי עלתה לרבע הגמר אחרי 1:2 על פורטוגל

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת פורטוגל, כריסטיאנו רונאלדו. AP
לא כובש בנוק אאוט. רונאלדו/AP

תגובות אורוגוואי

למרות הצמד של קבאני, מי שגנב את הכותרות באורוגוואי בבוקר שאחרי הוא אוסקר טבארס, בעיקר בזכות סיפור המיוחד. בגיל 71 (הכי מבוגר מבין המאמנים במונדיאל), עם מחלה עצבית נדירה שמכריחה אותו ללכת באמצעות קביים וברוב שלבי המשחק לשבת על הספסל, המאמן ממשיך את הקדנציה החלומית עם הנבחרת. הוא מונה למאמן בשנית בשנת 2006 (עוד לפני כן אימן את הנבחרת במשך שמונה שנים בשנות ה-909 ומאז הספיק להעפיל איתה לחצי גמר המונדיאל וכעת לרבע הגמר. "הגיבור הלאומי שלנו, האיש שמייצג את הרוח של אורוגוואי, כמעט בכה מרוב אושר", נכתב בתקשורת באורוגוואי.

הקפטן דייגו גודין סיפר שנאום המוטיבציה של טבארס לפני המשחק עזר לקבוצה להגיע מפוקסת, מרוכזת ונחושה. "הוא אמר לנו - 'שחקו בשביל הנשים שלכם, בשביל הילדים שלכם, בשביל האומה שלכם. כשאתם עולים לכר הדשא, תחשבו על הבית'. זה הכניס אותנו לטירוף".

אחרי שקבאני נפצע והוחלף, הוא ניגש לטבארס והודה לו באופן אישי על ההכנה למשחק. "אתה הגיבור האמיתי שלו היום", אמר לו. אחרי המשחק, גם יו"ר ההתאחדות הבטיח שטבארס יישאר בתפקיד למרות שחוזהו מסתיים בסוף המונדיאל. זה לא דבר של מה בכך בהתחשב בגילו ובמצבו הפיזי. "טבארס יישאר בתפקיד עוד זמן מה, אני בטוח. זה יכול להחזיק אפילו כמה שנים טובות".

קבאני בכה מהתרגשות בסיום ואמר: "אני נרגש, אין לי מילים לתאר את ההרגשה שלו. אני מאושר, מאושר. אנחנו חייבים להמשיך לחלום. היום שיחקנו נגד השחקן הטוב בעולם, הוא תמיד יהיה מודל לחיקוי".

לוקאס טוריירה: "מדהים להיות חלק מהנבחרת, חלק מהמשפחה הזו. נלחמנו על כל כדור, סיימתי את המשחק עם התכווציות בשתי הרגליים, אבל לא יכולתי להרשות לעצמי להפסיק להילחם עד השריקה. אין דבר יפה יותר מלהיות אורוגוואי. אנחנו מדינה כל כך קטנה עם לב כל כך גדול".

מאמן נבחרת אורוגוואי אוסקר טבארס. GettyImages
אישיות סוחפת. טבארס/GettyImages
שחקן נבחרת אורוגוואי, לוקאס טוריירה מול שחקן נבחרת פורטוגל, כריסטיאנו רונאלדו. AP
"לא יכולתי להרשות לעצמי להפסיק להילחם עד השריקה". טוריירה מימין/AP

תגובות פורטוגל

מאמן פורטוגל, פרננדו סנטוס: "משהו בתוצאה הזו מרגיש לי לא הוגן. עשינו מספיק כדי שהתוצאה תהיה שונה, אבל יש משחקים מהסוג הזה. אורוגוואי כבשה בניסיון הראשון שלה למסגרת. לא הייתה לנו מספיק נוכחות ברחבה. ניסינו להיכנס שוב ושוב ולא הצלחנו".

סנטוס נשאל האם הוא חושש מפרישה של כריסטיאנו רונאלדו מהנבחרת והשיב: "אני מקווה שהוא ימשיך להיות איתנו. לכריסטיאנו יש עוד הרבה מה לתת לכדורגל. יש טורניר בספטמבר ואנחנו מקווים שהוא יהיה שם".

ברנרדו סילבה: "אורוגוואי בזבזה הרבה זמן, אבל זה חלק מהכדורגל. לכל אחד יש את הטקטיקה שלו, אנחנו צריכים לברך אותם, יש להם נבחרת טובה מאוד. הגיע לנו יותר היום, אבל בטורניר גדול אתה צריך להיות בשיא שלך כדי לנצח ולעשות מינימום טעויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully