וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדן הזאר: "אולי היינו צריכים משחק כזה", האסבה: "קשה להתאושש"

קפטן בלגיה שאב הרבה עידוד מהקאמבק ב-2:3 מול יפן והעלייה לרבע הגמר: "הרגשנו כבר שזה כמו נגד ויילס ביורו 2016". הקפטן היפני: "אין לי מילים", המאמן נישינו: "אני שבור"

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן

שחקני נבחרת בלגיה חוגגים. רויטרס
הבלגים חוגגים/רויטרס

איזה ערב סוער קיבלנו היום (שני) ברוסטוב כשנבחרת בלגיה חזרה מפיגור 2:0 ל-2:3 מול יפן ועלתה לרבע גמר גביע העולם. הבלגים יפגשו שם את ברזיל ביום שישי בשעה 21:00 בקאזאן אחרי שיאן ורטונגן (69), מרואן פלאיני (74) ונאסר צ'אדלי (94) ביצעו מהפך גדול בעקבות שערים מוקדמים יותר של גנקי הראגוצ'י (48) וטקאשי אינוי (52).

בסיום המשחק נראו השחקנים היפנים ממררים בבכי על הדשא בעקבות ההפסד הכואב והקאמבק הכואב, שהיו בצד הלא נכון שלו מבחינתם. גם בטוקיו מאות אלפים צפו במשחק ובמהלכו זרמו כל הזמן סרטונים של אוהדים חוגגים ברחובות את השערים ומאוכזבים בסיום. צריך לזכור שמבחינת היפנים, המשחק התקיים באמצע הלילה ונגמר סביב השעה 5:00 בבוקר. יפן, שמעולם לא עברה את שמינית הגמר במונדיאל, לא הצליחה לעשות את זה גם הפעם בעוד הבלגים, שלא שיחקו טוב במיוחד, הצליחו להשיג את הכרטיס לשלב הבא.

עוד באותו נושא

קאמבק דרמטי ו-2:3 לבלגיה מול יפן

לכתבה המלאה

קיי נישיקורי המאוכזב בסיום

המספרים

* בלגיה היא הנבחרת הראשונה אחרי 48 שנים שחוזרת מפיגור של שני שערים בשלב נוקאאוט במונדיאל לניצחון.

* יפן כבשה שישה שערים במונדיאל 2018, יותר מאשר בכל מונדיאל לפני כן.

* הקבוצה האחרונה שחזרה מפיגור שני שערים בנוקאאוט במונדיאל לניצחון הייתה גרמניה נגד אנגליה וזה קרה אי שם ב-1970. בלגיה היא הראשונה בהיסטוריה שחוזרת מפיגור שני שערים במחצית השנייה ומנצחת.

* השער של גנקי הראגוצ'י היה הראשון של יפן אי פעם בשלב נוקאאוט בגביע העולם.

* בלגיה ביצעה עשרה שינויים בהרכב לעומת זה שניצח את אנגליה במחזור השלישי בשלב הבתים. זה הכי הרבה שאיזושהי נבחרת ביצעה מאז ספרד שביצעה 11 שינויים בהרכב שלה לקראת ערב הסעודית ב-2006.

* שער הנגיחה של יאן ורטונגן נכבש מ-18.6 מטר, המרחק הגדול ביותר ממנו נכבש שער נגיחה במונדיאל מאז החלו למדוד את הנתונים ב-1966.

* אחרי שערו של צ'אדלי, במונדיאל הנוכחי נכבשו כבר תשעה שערי ניצחון בתוספת הזמן. בחמשת המונדיאל הקודמים יחד (2998, 2002, 2006, 2010, 2014) נכבשו עשרה כאלה.

שינג'י קגאווה שחקן נבחרת יפן. רויטרס
קגאווה המאוכזב בסיום/רויטרס

מאמן נבחרת בלגיה רוברטו מרטינס היה גאה בשחקניו בסיום. "זה מה שקורה בגביע העולמי", אמר על המשחק המאמן, שכבר ראה ב-2016 את חניכיו מגיעים פייבוריטיים ומפסידים לוויילס ומודחים מהיורו, "זה היה מבחן אופי לנבחרת שלנו, והניצחון הזה אומר הכל על החבורה הזאת של השחקנים". מרטינס הוסיף: "המציאות היא שהיינו בפיגור 2:0 והיינו צריכים למצוא פתרונות, אתה צריך לדעת להגיב במצבים כאלה, אבל מה שאתה צריך יותר מכל זה את התשוקה והביחד של השחקנים. אם מסתכלים על ההיסטוריה, אז אין הרבה משחקים בהם אתה יכול לחזור מ-2:0 במונדיאל. אני חושב שזה תלוי באישיות, בריכוז, בתשוקה ובגישת האף פעם לא לוותר של השחקנים. לעשות את זה ב-90 דקות היה הישג יוצא דופן".

קשר בלגיה אדן הזאר אמר בסיום: "כבר חשבנו שזה הולך להיות כמו שקרה לנו לפני שנתיים מול ויילס ביורו 2016, אבל גם ידענו שאם נצליח לכבוש אז נפתח את המשחק מחדש. יש לנו שחקנים שיכולים לשנות משחק, עלו מהספסל שחקנים שעשו שינוי, אז היום אנחנו שמחים שניצחנו ועלינו לרבע הגמר. התגובה שהראינו היום הייתה נהדרת ואולי זה סוג המשחק שהיינו צריכים לצורך העתיד כי היינו קרובים להיות מודחים אבל בכל זאת עלינו לרבע הגמר. המשחק בשישי הולך להיות נהדר כי לשחק נגד ברזיל זה תמיד מדהים עבור כדורגלן. אנחנו הולכים לנוח כמו שצריך ולנסות לנצח גם שם".

הקפטן היפני מאקוטו האסבה אמר בסיום: "אני חושב שייקח לי זמן להתאושש מזה, איבדתי את הזיכרון לגבי מה שקרה אחרי שעלינו ל-0:2, קשה לי לבחור את המילים הנכונות עכשיו. אני לא יודע מה לומר. בגלל שהיריבה יצאה עם הרבה שחקנים קדימה, הייתי בטוח שנצליח לתפוס אותה במתפרצת ולכבוש את השער השלישי. רצינו לשחק היום בלי להיות פאסיביים ואני חושב שזה הדבר שיכול לעודד אותנו למרות ההפסד".

גנקי הראגוצ'י שמירר בבכי בסיום אמר: "זה חבל מאוד, רציתי שנלך רחוק בטורניר הזה וכל כך חבל שזה כבר נגמר. היה קשה מאוד להמשיך להילחם אחרי שאיבדנו יתרון של שני שערים. לא הצלחנו להתמודד עם הלחץ של היריבה. כולנו המשכנו להילחם עד הסוף כקבוצה וגם כבודדים. רציתי לעשות יותר עם הנבחרת הזו, אולי לעלות לרבע הגמר. אני מצטער מאוד שהודחנו".

השוער היפני אייג'י קוואשימה אמר: "היה הרבה סבל במשחק שלנו ואני חושב שכולנו מרגישים מתוסכלים מאוד מההדחה. אני לא חושב על אף שחקן בצורה אישית, כל שחקן עוזר לקבוצה להתקדם. אני חושב שהבאנו המון גאווה ליפן ואני חושב שהמנטאליות הזו היא משהו שמייצג נאמנה את יפן. המונדיאל הזה הוא חוויה חיובית מאוד עבור יפן".

מאמן יפן אקירה נישינו: "אני שבור. הצלחנו לעלות ליתרון 0:2 אבל לא לנצח. זה אולי היה הבדל קטן בין שתי הנבחרות, אבל הרגשתי שההבדלים היו קטנים מאוד. אולי אלה היו ההחלטות שלי כמאמן או הטקטיקה שלי, ולא הצלחנו להישאר במאבק עם בלגיה שהרימה את הרמה שלה".

אוהדת נבחרת יפן. רויטרס
היא לקחה את זה ללב/רויטרס
אוהדת נבחרת יפן. רויטרס
אוהד נבחרת יפן בוכה בסיום/רויטרס
אוהדת נבחרת יפן מאוכזבת. רויטרס
אוהדת יפן מאוכזבת/רויטרס
אייג'י קוואשימה שוער נבחרת יפן. רויטרס
קוואשימה בוכה בסיום/רויטרס

דה בראונה חוגג

כשנישיקורי עוד היה אופטימי

בנטקה מגלה יצירתיות

קלייסטרס מרוצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully