וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים שיקרו במצח נחושה לגבי רוסיה": מוסקבה נלחמת באלימות

אורי לוי, מוסקבה

3.7.2018 / 13:00

יום אחד רוברט אוסטיאן מאס בגזענות של אוהדי צסק"א ויצא למאבק. אנשים צחקו עליו, אבל השנה הוא סופר אפס תקריות. בראיון לשליח וואלה! ספורט הוא מסביר למה גם הוא סולד מהשנאה שהופצה בתקשורת המערבית נגד רוסיה ערב המונדיאל וכיצד חולל שינוי אדיר בצסק"א

עריכה: מתן חדד

לפני פתיחת המונדיאל היה חשש גדול ברחבי העולם מהאווירה במדינה, לאור דיווחים על הומופוביה, אלימות וגזענות. עד עתה נראה כי הטורניר עובר בהצלחה גדולה, בלי תקריות אלימות, וכעת, כשנראה כי הסטיגמות על רוסיה היו מעט מוגזמות, זו הזדמנות טבה לפגוש את רוברט אוסטיאן, אוהד כדורגל רוסי, שמשקיע את כל מרצו למלחמה באלימות ובגזענות, ולהגנה על שמה הטוב של מדינתו בכל הנוגע לכדורגל ולאווירה במשחק.

"המנדיאל הזה חשוב עבורי, ועבור כל האומה הרוסית", אמר אוסטיאן, מייסד יוזמת 'אוהדי צסק"א נגד גזענות', וחבר הוועד המנהל של Football Supporters Europe, "זו הזדמנות נדירה למדינה הזו להראות לשאר העולם שלא רע פה כמו שכולם חשבו". לדבריו, "הרגשנו שאנחנו מתמודדים עם קמפיין של שנאה, לא הבנו למה אנחנו מוצגים כשעיר לעזאזל לכל דבר רע שקורה בעולם, היינו כמו חיה שתקעו אותה בפינה".

אוסטיאן מספר שהכל החל במשחק שבו היה באיטליה, שבו אוהדי צסק"א התפרעו, שאחריו החליט לצאת למלחמה. לדבריו, בכל הנוגע לחוליגניזם, העיתונאים "שכתבו את המאמרים מלאי השנאה האלו - או שהם לא הבינו את רוסיה בכלל, או שהם שיקרו במצח נחושה". הוא מציין בגאווה את המאבקים שהוליך נגד אלימות ביציעים, את הניצחון של הרוסים, ואת האמת שהעולם לא רואה.

  • עוד באותו נושא:
  • אלימות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully