וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה המאושרת עוברת להתעסק באנגליה: "הם לא רוצים לפגוש אותנו"

לאחר העליה לרבע הגמר, הסקנדינבים מסמנים את המטרה הבאה. סוונסון הוסיף: "הוכחנו שוב ושוב שאנחנו נבחרת שאף אחד לא רוצה לפגוש". פורסברג: "דומע מלחשוב על מה שאנו משיגים יחד"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן.

עלייתה של שבדיה לרבע גמר המונדיאל, בעקבות ה-0:1 שהשיגה אמש (שלישי) במשחק מול שוויץ, שמה עוד חותמת על התהליך האדיר שעבר על הנבחרת הסקנדינבית בשנתיים האחרונות. השבדים השאירו מאחוריהם נבחרות עדיפות אחר אחרי השנייה: הם עלו לטורניר מבית שכלל את הולנד, הדיחו את איטליה בשלב הפלייאוף וצלחו ברוסיה בית בו הייתה גם גרמניה, ובשלב הבא יפגשו את אנגליה. מיקאל לוסטיג לא יוכל לעמוד לרשות יאנה אנדרסון, שכן הוא ספג כרטיס צהוב שני בטורניר מול שוויץ.

כעת, עוברים בשבדיה להתרכז ברבע הגמר מול האנגלים, ואף אחד מהם כבר לא מפחד. "אני לא חושב שהאנגלים רוצים לפגוש אותנו", אמר גוסטב סוונסון. "הוכחנו שוב ושוב שאנחנו נבחרת שאף אחד לא רוצה לפגוש, נבחרת שמאפשרת לירובות מעט מאוד הזדמנויות. אם תשאלו את השחקנים האנגלים, אני חושב שתראו שאף אחד לא רוצה לפגוש אותנו".

עוד בנושא

מונדיאל 2018: שבדיה ניצחה 0:1 את שוויץ ועלתה לרבע הגמר
לערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

עוד באותו נושא

מונדיאל 2018: שבדיה מחכה לקולומביה או אנגליה בצד הנוח של ההגרלה

לכתבה המלאה

צפו בחגיגות בשבדיה

בסיום המשחק נזכרו אנשים רבים במאזן העלוב שהחזיקה הנבחרת בימי זלאטן איברהימוביץ', והרשת התמלאה בציוצים וממים שלועגים לכוכב הכי גדול של הנבחרת במשך שנים רבות.

מי צריך את זלאטן?

המספרים

* לראשונה מאז אירחה את המונדיאל ב-1958, שבדיה ניצחה בשני משחקי רצופים במסגרת הטורניר.

* שבדיה עלתה לרבע גמר המונדיאל לראשונה מאז 1994.

* שוויץ לא כבשה במשחק נוקאאוט במונדיאל מאז שאירחה את הטורניר ב-1954 (הפסידה ארבע פעמים בשמינית הגמר).

* בכל שלושת הניצחונות שלה בטורניר, נבחרת שבדיה הצליחה לשמור על רשת נקייה.

שחקני נבחרת שבדיה חוגגים. רויטרס
השבדים בטירוף/רויטרס

* זה היה המשחק ה-50 של שבדיה במונדיאל. רק מקסיקו (57) שיחקה יותר ממנה בטורניר מבלי לזכות בו.

* אמיל פורסברג הוא השחקן שבעט הכי הרבה פעמים לשער עד שמצא את הרשת. הוא כבש הערב בבעיטה ה-14 שלו ברוסיה.

* במהלך המשחק נבעטו 30 בעיטות לעבר השערים, אבל רק שבע מהן הלכו למסגרת.

מאמן נבחרת שבדיה יאנה אנדרסון חוגג עם אולה טויבונן. רויטרס
יאנה אנדרסון חוגג עם אולה טויבונן/רויטרס

התגובות

יאנה אנדרסון התרגש מאוד בסיום, ועל פי הדיווחים הרבה לקלל בראיון שהעניק לתקשורת המקומית. "אני כל כך שמח לעזאזל, אני בקושי מצליח לדבר", הודה, "מצטער על הקללות אבל זה מרגש. עשינו עבודה גדולה. גם היריבה הבאה תצטרך לעבוד קשה מולנו".

"היה מוזר לעמוד על הקווים ולשמוע את האוהדים קוראים בשמי", הוסיף, "כדורגל הוא משחק קבוצתי ולדעתי הנבחרת הזו מוכיחה את זה. אנחנו עובדים קשה אחד עבור השני, אנחנו יודעים שאנחנו טובים ושמגיע לנו להצליח. אנחנו מאושרים על מה שעשינו עד כה, אבל נצטרך לעכל את זה במהרה כי בשבת יש עוד משחק. נמשיך בתהליך. אנחנו לא מסתפקים במה שעשינו".

אמיל פורסברג, שכבש את שער הניצחון ונבחר לאיש המשחק: "זה משמעותי מאוד עבורי שניצחנו בצורה כל כך מרשימה. לא נתנו לשוויץ להגיע למצבים כמעט. אני דומע מלחשוב על מה שאנחנו משיגים ביחד, אני כל כך גאה. כשאנחנו עושים הכול כמו שצריך, אנחנו טובים מאוד גם בהתקפה וגם בהגנה. אנחנו ברבע הגמר וזו הוכחה שאנחנו עושים דברים נכון מאוד".

המאמן המפסיד ולדימיר פטקוביץ': "אנחנו מאוכזבים מאוד, כולנו. כמובן שרצינו לעשות יותר. אנחנו מברכים את השבדים כי הם עשו בדיוק מה שהם יודעים וזה הספיק כדי לגבור עלינו. ברגע שהם כובשים, הם אגוז קשה מאוד לפיצוח. לא היינו טובים מספיק כדי לנצח, משהו היה חסר במשחק שלנו. לכל היריבות של שבדיה קשה מאוד לפתח מומנטום. ב10-15 הדקות האחרונות ניסינו לשחק עם יותר רגש ונראינו טוב יותר, אבל זה לא הספיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully