וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה בעננים, גארת' סאות'גייט: "מקווה שדורות של שחקנים ייראו שהכל אפשרי"

נבחרת שלושת האריות סוף סוף שברה את קללת הפנדלים, מאמנה התמוגג: "בחיים, אסור שההיסטוריה או הציפיות יערערו אותך, והשחקנים הצעירים הללו מוכיחים את זה". פקרמן: "שחקני אנגליה נפלו ברחבה"

עריכה: מתן חדד

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >

לפני כל טורניר גדול מתעסקים באנגליה הרבה מאוד באפשרות שהנבחרת שלהם תיאלץ להשתתף בדו קרב פנדלים, ובכל פעם הם נזכרים כיצד הלב שלהם נשבר בפעמים הקודמות. אמש (שלישי) קללת הפנדלים של נבחרת שלושת האריות הגיעה סוף סוף לסיומה, כאשר החבורה של גארת' סאות'גייט גברה 3:4 בדו קרב על קולומביה ועלתה לרבע גמר המונדיאל, לראשונה משנת 2006. אנגליה כבר הייתה בדרך לניצחון בזמן החוקי מפנדל של הארי קיין, אבל ג'רי מינה הצליח לאזן בתוספת הזמן ושלח את המשחק להארכה. הדרום אמריקאים היו טובים יותר ב-30 הדקות הנוספות וגם היו ביתרון בדו קרב לאחר החמצה של ג'ורדן הנדרסון, אבל החמצות של מתאוס אוריבה ושל קרלוס באקה שלחו את האנגלים לחגוג בטירוף כמו שרק הם יודעים.

במהלך מחצית המשחק מאמן הכושר של קולומביה אדוארו חוליו אורטאסון התנגש בכוונה בראחים סטרלינג בזמן שזה ירד מהדשא לכיוון חדר ההלבשה. פרשן הטלוויזיה האנגלית ומגן העבר גארי נוויל התייחס לתקרית במהלך השידור ואמר: "המאמן הזה טמבל". מאמן הכושר מיד פנה אל השופטים ואמר להם שסטרלינג היה זה שנתקל בו במכוון. לאחר מכן נראה אורטאסון צוחק עם חבריו ועמיתיו בספסל הקולומביאני, ככל הנראה על הניסיון שלו להפיל בפח את סטרלינג.

עוד בנושא

מונדיאל 2018: אנגליה ניצחה את קולומביה 3:4 בדו קרב פנדלים ועלתה לרבע הגמר
לערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

עוד באותו נושא

הפעם זלאטן לא יכבוש מספרת מ-30 מטרים: אנגליה מול שבדיה ברבע הגמר

לכתבה המלאה

גארי ליניקר מתקשה להאמין

הסיבה האמיתית לניצחון האנגלי - ביקור הנסיך בכותל

צפו בחגיגות של איאן רייט, גארי נוויל ולי דיקסון באולפן ITV

המספרים

* הארי קיין הוא הראשון שכובש בשש הופעות רצופות במדי נבחרת אנגליה מאז טומי לוטון, שעשה את זה ב-1939.

* הארי קיין כבש בפנדל את השער השישי שלו במונדיאל 2018 והשתווה לגארי ליניקר, שכבש שישה שערים במונדיאל 1986, כאנגלי עם כמות השערים הגדולה ביותר במונדיאל אחד.

* הארי קיין הפך לשיאן כובשי הפנדלים (3) של אנגליה במונדיאל. רק אוזביו, גבריאל באטיסטוטה ורוב רסנבריק (4) כבשו יותר מהנקודה הלבנה בהיסטוריית הטורניר.

* הארי קיין הוא הכדורגלן הראשון שכובש שלושה פנדלים במונדיאל אחד (לא כולל בדו קרב פנדלים) מאז חריסטו סטויצ'קוב עבור בולגריה ב-1994.

* רק גארי ליניקר (10) כבש יותר שערי מונדיאל מהארי קיין (6) עבור נבחרת אנגליה.

* הארי קיין נזקק לשלוש הופעות במונדיאל כדי להגיע לשישה שערים, בדיוק כמו גיז'רמו סטביל, גאורגי חאג'י, ז'יסט פונטיין, גרד מולר ואולג סלנקו. היחיד שכבש שישה שערים תוך שתי הופעות בלבד היה שאנדור קושיס ההונגרי.

* קולומביה מעולם לא גברה על אנגליה בשישה מפגשים, שניים במונדיאל וארבעה משחקי ידידות שלושה ניצחונות לאנגלים ושלוש תוצאות תיקו).

* בפעם הראשונה בתולדות גביע העולם, שחקן של טוטנהאם (הארי קיין) הכניע שוער של ארסנל (דויד אוספינה).

* נבחרת אנגליה חזרה לשלב רבע גמר המונדיאל לראשונה מ-2006, ובפעם התשיעית בתולדותיה.

מאמן נבחרת קולומביה חוסה פקרמן, מאמן נבחרת אנגליה גארת' סאות'גייט, מתאוס אוריבה. רויטרס
תמונת הערב. פקרמן וסאות'גייט מנחמים את אוריבה, שהחטיא פנדל/רויטרס

* ג'רי מינה כבש את השער השלישי שלו בגביע העולם הנוכחי והשווה את שיא השערים לשחקן הגנה במונדיאל אחד, שהיה שייך לפאול ברייטנר מנבחרת גרמניה ב-1974.

* שערו של ג'רי מינה היה ה-23 שהובקע אחרי הדקה ה-90 במונדיאל הנוכחי.

* מינה הפך לשחקן הראשון שכובש שלושה שערי נגיחה באותו מונדיאל מאז שמירוסלב קלוזה כבש חמישה כאלה ביפן ודרום קוריאה 2002.

* בפעם הראשונה בתולדותיה, אנגליה ספגה שער בתוספת הזמן במונדיאל.

* הפעם האחרונה שאנגליה ניצחה משחק מונדיאל בהארכה, הייתה רבע הגמר של 1990 מול קמרון.

* הארי קיין סחט תשע עבירות עד לסיום 90 הדקות. רק ניימאר (10, מול שוויץ) סחט יותר ממנו במשחק במונדיאל הזה.

* במהלך המשחק נשלפו שמונה כרטיסים צהובים, יותר מאשר בכל משחק אחר במונדיאל.

* נבחרת קולומביה ספגה שישה כרטיסים צהובים במשחק, הכי הרבה שקבוצה קיבלה במשחק אחד במונדיאל.

* לראשונה בהיסטוריה שלה, נבחרת אנגליה ניצחה בדו קרב פנדלים במונדיאל. היא כשלה בשלוש הזדמנויות שונות בעבר.

* בפעם הראשונה בתולדותיה, נבחרת קולומביה השתתפה בדו קרב פנדלים במונדיאל.

* ג'ורדן פיקפורד היה השוער האנגלי הראשון שעצר פנדל בדו קרב בטורניר גדול, מאז דייויד סימן ב-1998 מול ארגנטינה.

האנגלים חוגגים בטירוף

התגובות

באנגליה מהללים את ג'ורדן פיקפורד, שסיפק כמה הצלות מרהיבות במהלך המשחק ובסופו של דבר שבר את קללת הפנדלים, כאשר עצר את הבעיטה של קרלוס באקה ואיפשר לאריק דייר לקבור ברשת את הפנדל המכריע. "הוא גיבור", נכתב בגרדיאן והמגיש הבריטי ג'וני גולד לקח את זה צעד רחוק יותר: "לא אכפת לי מה אומר הפרוטוקול, מחר בשידור אני קורא לו סר ג'ורדן פיקפורד".

גארת' סאות'גייט: "הרגשה פנטסטית. אני חושב שזה הגיע לנו. שיחקנו טוב במשך 90 דקות, הוכחנו אופי כשהצלחנו להתאושש מהאכזבה מהשער שספגנו ונשארנו רגועים. קרדיט עצום לשחקנים ולצוות. קרבות פנדלים הם קשים. דיברנו על זה הרבה והשחקנים נשארו רגועים. זה רגע מיוחד עבורנו. אני עוד לא רוצה ללכת הביתה".

על היסטוריית הפנדלים העגומה של הנבחרת, כולל ההיסטוריה הפרטית שלו ב-1996, אמר המאמן: "זה אף פעם לא ייעלם, זה רגע שלצערי יישאר איתי לנצח, אבל היום עשינו משהו מיוחד, אני מקווה שהוא ייתן תקווה לדורות של שחקנים שייראו שהכל אפשרי. בחיים, אסור שההיסטוריה או הציפיות יערערו אותך. השחקנים הצעירים הללו מוכיחים את זה. דיברנו איתם על כך שייצרו את ההיסטוריה שלהם בעצמם, ועכשיו צריך לנצל את זה".

ג'ורדן פיקפורד: "ביקרו אותי על זה שאני הולך עם היד הלא נכונה לעצור פנדלים, אבל כשזה עובד הכל נחשב. אני אולי צכיר אבל אני חזק מנטלית והראיתי את זה היום. אנחנו בעיקרון לא רוצים להגיע לדו קרב פנדלים אבל אנחנו מאושרים עבור האוהדים והמדינה כולה. זה נותן לנו אמונה לקראת המשחק הבא".

הארי קיין: "היינו חסרי מזל לא לנצח ב-90 דקות, אבל המשכנו לעמוד על הרגליים. זה היה ערב גדול למדינה. היינו צריכים להתעלות בפנדלים וזה מה שעשינו. הכי חשוב שעלינו לשלב הבא".

מאמן נבחרת קולומביה חוסה פקרמן מתח ביקורת על שחקני אנגליה בסיום ואמר: "שחקני אנגליה נופלים ברחבה, הם מתנגשים ונופלים. זה מצב בעייתי וצריך להבין את השחקנים שלי שעמדו בפני המצב הזה. צריך למצוא את האיזון כדי ששתי הנבחרות שעל המגרש יוכלו להביא לידי ביטוי את היכולות שלהן".

רדאמל פלקאו סיכם: "נלחמו עם כל הנשקים שלנו, עם כל הכוח. הצלחנו להשיג שוויון בנשימה האחרונה, ובפנדלים זה יכול לקרות. הם ניצחו, אבל זה יכול היה ללכת לכיוון שלנו. הם כבשו יותר והעפילו לשלב הבא, אנחנו חוזרים הביתה. השחקנים שלנו ימשיכו להתפתח וקולומביה תחזור חזקה יותר".

השוער דויד אוספינה: "אנחנו עצובים, באמת שנתנו הכול על המגרש, עד טיפת היזע האחרונה. אני חושב שהגיע לנו להמשיך בהרפתקה הזו, אבל אנחנו עוזבים בידיעה שעשינו את המקסימום. זה הזמן להרים את הראש, דברים טובים לפנינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully