וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה בעננים, רוברטו מרטינס: "אני האדם הגאה ביותר בכדור הארץ"

השדים האדומים חגגו את הניצחון הענק על "המחסום הפסיכולוגי" וברזיל ברבע הגמר. מונייה עקץ ("ציפיתי ליותר מניימאר, מול צרפת יהיה קשה יותר"), דה בראונה התמוגג: "כל הכח התפרץ"

רויטרס

בווידאו: אלפים חוגגים בבריסל

לערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

שחקני נבחרת בלגיה חגגו אמש (שישי) במשך דקות ארוכות על כר הדשא ולאחר מכן בחדר ההלבשה בקאזאן. השדים האדומים גברו על ברזיל 1:2 ברבע גמר המונדיאל ועלו לחצי גמר ראשון מאז 1986 ושני אי פעם. ערב הטורניר אדן הזאר התראיין ואמר: "יש לנו דור זהב ואנחנו יודעים מה צריך לעשות". אמש סוללת הכוכבים באדום - אולי הסגל הטוב ביותר בעולם ביחד עם צרפת וברזיל - בהחלט הראתה שהיא יודעת מה צריך לעשות. פרט פיקנטי: עוזר המאמן של בלגיה הוא כמובן תיירי הנרי ובחצי הגמר ממתין לו כעת משחק נגד לא אחרת מנבחרת צרפת.

שחקני נבחרת בלגיה חוגגים. רויטרס
שוב בין ארבע הגדולות בעולם. שחקני בלגיה מאושרים/רויטרס

התגובות

המאמן רוברטו מרטינס אמר: "עברנו חוויה מאוד מיוחדת. יש לבלגיה דור שחקנים נהדר שראוי להצלחה כזו. ניצחנו בזכות כוח הרצון של השחקנים. ברזיל היא נבחרת נהדרת, אבל השחקנים שלי ניצחו בצדק והעניקו סיפוק לכל המדינה. הם היו אמיצים וידעו להסתגל לכל מיני שינויים שהתרחשו על המגרש במהלך המשחק. אני חושב שאני האדם הגאה ביותר בכדור הארץ כרגע. נגד ברזיל יש מחסום פסיכולוגי, היינו אמיצים מבחינה טקטית, הימרנו נכון והשחקנים האמינו. הניצחון הזה הוא עניין של אופי, ניצחנו את הנבחרת הכי טובה בטורניר, נעשה כל שביכולתנו כדי לנצח גם את צרפת".

קווין דה בראונה שכבש את השער השני במשחק: "לא פשוט לשחק נגד ברזיל, הם קבוצה נהדרת. אבל הכוח שיש לנו התפרץ היום. במחצית הראשונה היינו נפלאים. בחצי השני הם צופפו את האמצע והיה לנו קשה. ב-15 הדקות האחרונות האופי שלנו בא לידי ביטוי. יצרנו להם בעיות עם ריצה מעומק המגרש וזה עבד נפלא. אנחנו פה כדי לנסות לזכות בגביע העולמי. אנחנו רק במרחק של משחק אחד מהמקום שבו כולם רוצים להיות".

טיבו קורטואה שהציג משחק פנטסטי וגם הוציא מהחיבורים בעיטה של ניימאר בתוספת הזמן: זה מדהים. אנחנו רוצים לנצח כל משחק. אמרו שהיה עדיף לנו להפסיד לאנגליה כדי לסיים במקום השני, אבל זה לא היה נכון. מתחו עלי הרבה ביקורת בעונה החולפת, אבל הערב שוב הוכחתי מי אני ולמה אני פה. הבעיטה של ניימאר? אני מכיר את הסגנון שלו, אז הייתי מוכן".

תומא מונייה אמר על חברו לפריס סן ז'רמן ניימאר: "ציפיתי שיהיה לי קשה יותר מולו, אבל היינו מאוד מאורגנים כקבוצה. פלאיני כל הזמן עזר לי, התמקדו בניימאר, בקוטיניו ובמרסלו ועשינו עבודה נהדר. צרפת נבחרת שלמה יותר מברזיל, יהיה קשה יותר לשבור אותם".

עוד באותו נושא

קוטל הענקיות: גרמניה, ארגנטינה וברזיל הודחו בקאזאן

לכתבה המלאה

אלרדווירלד: "בום! עשינו זאת"

ג'ורדי קרויף בירך את חברו הקרוב רוברטו מרטינס

אוהדי נבחרת בלגיה חוגגים בבריסל. רויטרס
אלפים חגגו ברחובות/רויטרס

המספרים

* בלגיה לא נוצחה ב-24 משחקיה האחרונים (19 ניצחונות, חמש תוצאות תיקו) - ומחזיקה ברצף הטוב ביותר מבין הנבחרות שנותרו במונדיאל.

* בלגיה עלתה בפעם השנייה בתולדותיה לחצי גמר גביע העולם, ולראשונה מ-1986.

* בלגיה שברה את שיא הכיבושים שלה במונדיאל בודד (14).

* בלגיה הפכה לנבחרת השביעית בהיסטוריה שעולה ליתרון כפול על ברזיל בחצי השעה הראשונה של משחק גביע עולם, אחרי יוגוסלביה (1930), ספרד (1934), הונגריה (1954), פורטוגל (1966), גרמניה והולנד (2014).

* זו הפעם החמישית בהיסטוריה שכל הנבחרות בחצי גמר המונדיאל הן אירופאיות. גם בפעמים הקודמות זה קרה על אדמת אירופה: איטליה 1934, אנגליה 1966, ספרד 1982 וגרמניה 2006.

* כולל כובשי שערים עצמיים, קווין דה בראונה הפך לשחקן המאה שמוצא את הרשת במונדיאל הנוכחי.

* בלגיה ניצחה בפעם השנייה בתולדותיה את ברזיל, והראשונה מאז 1963.

* לאורך השנים, היו 131 משחקים במונדיאל בהם אחת הקבוצות הובילה בהפסקה ביתרון של שני שערים לפחות. לעולם אף אחת מהן לא הפסידה (125 ניצחונות, חמש תוצאות תיקו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully