וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרואטיה חוגגת: "תחושה של אושר בלתי נגמר. צריך להמשיך במסע הקסום"

פרץ שמחה במדינה הבלקנית שהעפילה לחצי גמר המונדיאל לראשונה מאז 1998: "הכדורגל היה ונשאר ענף הייצוא מספר 1 שלנו". וגם: דומאגוי וידה הקדיש את הניצחון לאוקראינה ועורר סערה פוליטית

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן

נבחרת קרואטיה רשמה אמש (שבת) הישג ענק. השחקנים של זלטקו דאליץ' עלתה לחצי גמר מונדיאל 2018 עם 3:4 מול רוסיה בדו קרב פנדלים אחרי 2:2 בתום 120 דקות של דרמה גדולה. דניס צ'רישב העלה את הרוסים ליתרון בדקה ה-31, אנדריי קרמאריץ' איזן כעבור שמונה דקות, שתי הנבחרות לא הצליחו להכריע את המשחק ב-90 הדקות והלכנו להארכה. דומאגוי וידה העלה את קרואטיה שם ל-1:2 בדקה ה-101, אבל מריו פרננדס נגח את ה-2:2 בדקה ה-115 וקבע שהכרטיס האחרון לחצי גמר מונדיאל 2018 יוכרע דרך דו קרב פנדלים. פרננדס עצמו החמיץ מהנקודה הלבנה, כמו גם פיודור סמולוב, בעוד אצל הקרואטים רק מתאו קובאצ'יץ' החמיץ. איבן ראקיטיץ' כבש את הפנדל המכריע וקבע הישג עצום עבור הקרואטים, שישחקו מול אנגליה ביום רביעי באצטדיון לוז'ניקי במוסקבה ב-21:00.

בקרואטיה חגגו את ההישג האדיר כשהכותרות הראשיות הכריזו: "התחושה היא של אושר בלתי נגמר. עכשיו חייבים להמשיך את המסע הקסום הזה במוסקבה". עוד נכתב: "לפני עשרים שנה ליליאן טוראם מנע מאיתנו את הגשמת החלום, עכשיו צריך להמשיך קדימה. כמו לפני 20 שנה, הכדורגל הוא ענף הייצוא מספר אחד של קרואטיה".

העלייה של קרואטיה לחצי הגמר לוותה גם בתקרית פוליטית. זאת לאחר ששחקן הנבחרת דומאגוי וידה וחברו אוגנן ווקוייביץ' ששיחק בעבר במדי הנבחרת הקרואטית פרסמו סרטון בו הם מקדישים את הניצחון לאוקראינה המצויה בסכסוך עם רוסיה. שניים השחקנים שיחקו במשך שנים ארוכות במדי דינאמו קייב. לאחר שהדברים עוררו סערה טענו וידה, שכבש שער במשחק והן בדו קרב הפנדלים, ווקוייביץ' כי מדובר בבדיחה.

שחקני נבחרת קרואטיה חוגגים. רויטרס
שחקני קרואטיה חוגגים/רויטרס

המספרים

* דומאגוי וידה הפך לכדורגלן השמונה השונה שכובש עבור קרואטיה במונדיאל 2018, רק עבור בלגיה (תשעה) כמות גדולה יותר של שחקנים כבשו.

* דניס צ'רישב כבש ארבעה שערים בגביע העולם הנוכחי, רק אולג סאלנקו (שישה ב-1994) כבש יותר מזה עבור רוסיה, כולל ברית המועצות, בטורניר בודד.

* צ'רישב גם עלה למקום השני בטבלת הכובשים במונדיאל עם ארבעה שערים. הארי קיין, עם שישה שערים, מקדים אותו, את רומלו לוקאקו וכריסטיאנו רונאלדו, שכבשו ארבע פעמים כל אחד.

* קרואטיה הפסידה בשני המשחקים הקודמים בהם פגשה בגביע העולם את המארחת (צרפת ב-1998 וברזיל ב-2014).

* 14 מ-20 השערים שספגה רוסיה כמדינה עצמאית במונדיאל הגיעו ממצבים נייחים.

* השער של דומאגוי וידה היה הראשון בהארכה במונדיאל הנוכחי וזה קרה בדקה ה-101 של הארכות במונדיאל הזה, ממש כמו הדקה בה הוא גם כבש.

* השער של מריו פרננדס בדקה ה-115 (114 דקות ו-11 שניות) הוא השער המאוחר ביותר שרוסיה - כולל ברית המועצות - כבשה אי פעם.

דומאגוי וידה אוגנן ווקוייביץ' מקדישים את הניצחון לאוקראינה

הטניסאית הקרואטית דונה וקיץ' חגגה

אוהדי נבחרת קרואטיה. רויטרס
חגיגות בקרואטיה לאחר ההעפלה לחצי הגמר/רויטרס

מאמן קרואטיה זלטקו דאליץ' אמר אחרי המשחק: "תמיד הכול הולך לנו קשה, היינו צריכים להילחם עד הסוף, אלה החיים שלנו, מאבקים, הכול הולך קשה. אבל אתה מקבל פרס על המאמץ שלך. קרואטיה בחצי גמר המונדיאל, זה דבר ענק. ידענו איך הרוסים ישחקו. זה היה גם משחק מול 50 אלף צופים ואני מתנצל מאוד בפניהם. היה יכול להיות חבל מאוד להסתובב ברוסיה בלי להגיע למוסקבה". אגב, דאליץ' לא הצליח לשמור על קור רוח ובכה בסיום כשהוא לא מסוגל בכלל להסתכל אל עבר המגרש בפנדל האחרון והמכריע של איבן ראקיטיץ'.

ראקיטיץ', שכבש את הפנדל המכריע בקור רוח מקפיא, אמר: "אני חושב שזה מדהים. היינו טובים במחצית השנייה ובהארכה, היינו צריכים להכריע את המשחק כבר שם, אבל ספגנו שער שגרר אותנו לדו קרב הפנדלים. אצלנו שום דבר לא יכול לבוא בקלות, כאלה אנחנו".

דיאן לוברן הוסיף: "אני רק חושב עכשיו על מה שקורה בקרואטיה ואנחנו שמחים מאוד שהצלחנו לגרום לזה. הניצחון הזה הוא בשביל כל מדינת קרואטיה וכל הקרואטים ברחבי העולם. אנחנו כל כך גאים. ידענו שאנחנו יכולים לנצח גם אחרי שספגנו את השער בדקה ה-115 כי יש לנו את האופי והאישיות כדי ללכת עד הסוף. אנחנו מאמינים אחד בשני ורוצים ללכת עד הסןף". לוברן נשאל לגבי המפגש מול אנגליה, כמי שמשחק באנגליה: "אני מכיר הרבה שחקנים מהפרמיירליג ואתן הרבה טיפים לחברים שלי מהנבחרת".

לוקה מודריץ', שנבחר לשחקן המצטיין, אמר: "עוד דרמה בשבילנו. לא שיחקנו טוב במחצית הראשונה, לא שלטנו במשחק כמו שרצינו. מתחילת המחצית השנייה שיחקנו הרבה יותר טוב, אבל לא הצלחנו לגמור את המשחק. הראינו שוב איזה אופי חזק יש לנו! אנחנו בחצי הגמר, נהנה מהמשחק. יש לנו מספיק זמן כדי לנוח ולהתכונן היטב. ביורו האחרון זה לא כל כך הלך לנו, אבל עכשיו אנחנו עושים את העבודה. אני מקווה שלא ניתקע במקום שבו היינו כבר לפני 20 שנה אלא נמשיך הלאה".

קשר רוסיה רומן זובנין אמר אחרי המשחק: "הגיע לנו לנצח, אבל לא היה לנו מזל וזה הכדורגל. אני רוצה להודות לאוהדים שתמכו בנו לאורך כל הטורניר והניעו אותנו קדימה. ההישג והעלייה לרבע הגמר היא הרבה בזכותם. הצלחנו לא להיות נחותים מול שחקנים שזכו בליגת האלופות, לא היה אצלנו אף שחקן שהיה פחות טוב מהיריב שלו".

גם הקופצת לגובה לשעבר בלנקה ולאשיץ' חגגה

מאמנו של רוג'ר פדרר וטניסאי העבר הקרואטי איבן ליוביצ'יץ'

שחקני נבחרת קרואטיה. רויטרס
הקרואטים בטירוף/רויטרס
אוהדי נבחרת קרואטיה חוגגים. רויטרס
חגיגות גם בזאגרב/רויטרס
אוהדי נבחרת קרואטיה חוגגים בזאגרב. רויטרס
שמח בקרואטיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully