וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת - בלגיה: אמבפה נעדר מהאימון, קאנטה ופבאר התאמנו בנפרד

הכוכב לא הגיע, אך דשאן הבהיר: "כולם כשירים. יש להם סיכוי לחוות גמר גביע עולמי - חייבים לתפוס אותו". ורמאלן יפתח מנגד, דה בראונה: "לא היה שחצני לומר מראש שאנחנו רוצים להיות אלופי עולם. זה עכשיו או לעולם לא" (ג', 21:00, כאן11)

חצי הגמרהסתיים10/07/2018
צרפת
  • אומטיטי (51)
0
    בלגיה
    עריכת וידאו: מתן חדד

    צרפת

    אחרי תצוגות מרשימות מול נבחרות דרום אמריקאיות (ארגנטינה ואורוגוואי), הטריקולור פוגשים יריבה אירופית בקרב הענקיות, ממנו הם מקווים לצאת עם כרטיס לגמר מונדיאל שלישי בתולדותיהם. למעשה, החבורה של דידייה דשאן טרם גברה על נבחרת מאירופה בטורניר הזה, והמפגש שלהם עם דנמרק בשלב הבתים (0:0) היה משחק שכולם רוצים לשכוח. מפגש הכוכבים הכמעט בלתי נתפס בחצי הגמר מול הבלגים יהיה כמובן אופרה אחרת לחלוטין. בשני העימותים הקודמים של שתי הנבחרות בגביע העולם, צרפת ניצחה (1938 ו-1986), והיא יודעת שאם תנצח הפעם היא תהיה פייבוריטית ברורה להניף גביע שני בהיסטוריה שלה. בלס מטוידי חוזר מהשעייה ויחליף ב-11 את קורנטן טוליסו, בעוד סמואל אומטיטי בספק אבל צפוי לפתוח בסופו של דבר.

    בשורות מדאיגות לנבחרת צרפת הגיעו מכיוונו של קיליאן אמבפה שלא נטל חלק באימון. הסיבות להעדרות לא נמסרו. בנז'מן פבאר ואנגולו קאנטה התאמנו בנפרד, אך המאמן דידייה דשאן הכריז כי כל שחקני הסגל כשירים להתמודדות.

    דשאן התייחס למשחק המעבר המסוכן של הבלגים והבהיר: "הכנתי את השחקנים שלי לזה וגם לשינויי מערכים שלהם. אנחנו מוכנים כמו לכל המפגשים הקודמים. לקאנטה יהיה תפקיד חשוב, כמו בכל משחק. נגד ארגנטינה למשל, ראינו מעט ממסי בעיקר הודות לו. עכשיו לשחקנים שלנו יש הזדמנות לחוות את גמר הגביע העולמי. הם צריכים לתפוס אותה בשתי ידיים".

    שני הדוברים התייחסו לתיירי הנרי, אלוף העולם עם צרפת ב-1998 וכיום עוזר נבחרת בלגיה. דשאן אמר: "הוא קפץ על הרכבת הנכונה ואני שמח בשבילו. הסיטואציה כרגע לא פשוטה, אבל הוא ידע שמפגש כזה יכול לקרות. תצטרכו לשאול אותו מה דעתו על זה". השוער הוגו לוריס הוסיף: "הוא קודם כל צרפתי, הלב שלו יהיה חצוי".

    שחקני נבחרת צרפת בנז'מן פבאר, אנגולו קאנטה. רויטרס
    פבאר וקאנטה מתאמנים בנפרד/רויטרס
    שחקני נבחרת צרפת. רויטרס
    אווירה טובה באימון. שחקני צרפת/רויטרס

    בלגיה

    דור הזהב המדובר כל כך של בלגיה מגיע לרגע השיא שלו כשלפניו מטרה אחת ברורה: העפלה ראשונה בהיסטוריה של השדים האדומים לגמר הגביע העולמי. דור הזהב הקודם אמנם נכנע מול צרפת ב-1986 במשחק על המקום השלישי, אבל בהופעתם השנייה אי פעם בחצי הגמר, הבלגים לא מתכוונים להגיע הפעם למשחק הניחומים. רוברטו מרטינס, שזכה למחמאות רבות על ניהול המשחק שהוביל לניצחון על ברזיל, ועוזרו תיירי הנרי, שיתרגש לפגוש את הנבחרת של מולדתו ואת דידייה דשאן (איתו שיחק במדי צרפת), יצטרכו להסתדר ללא תומא מונייה המוצהב. מי שיפתח במקומו באגף ימין יהיה נאסר צ'אדלי, כאשר יאן ורטונגן יזוז לאגף שמאל ותומאס ורמאלן יפתח במרכז ההגנה.

    "אני מאוד נרגש, כולם רוצים לשחק בחצי גמר מונדיאל", סיפר קווין דה בראונה, "יש לנו נבחרת חזקה, אנחנו עובדים יחד כבר 7-8 שנים והמאמן חיזק לנו את הביטחון שאפשר לזכות בגביע העולמי. לכן לא היה שחצני לומר לפני הטורניר שאנחנו רוצים להיות אלופי עולם. יש עוד 14-15 מדינות שהגיעו עם שאיפות דומות. במונדיאל זה תמיד עכשיו או לעולם לא. כאן אי אפשר לפצות על הפסד. הנרי לא אמר לי אם ישיר את ההמנון הצרפתי או לא, אבל זכותו. יהיה לו קצת קשה אבל הוא רוצה שבלגיה תנצח. התפקיד שלי משתנה כל הזמן. אני צריך לייצר הזדמנויות, למצוא את החברים שלי שיודעים לעשות את ההבדל".

    המאמן רוברטו מרטינס, שמקווה להיות המאמן הזר הראשון שמוביל נבחרת לזכייה במונדיאל, אמר: "זו הזדמנות מיוחדת עבור כל המדינה. פלאיני הוא שחקן קבוצתו עם מנטליות מצוינת. הוא ווינר ולוחם. השחקנים שלי יודעים לשחק עם שלושה או ארבעה בהגנה, ולעבור בין שני המערכים. הנרי הביא משהו חזק לנבחרת, תרם ניסיון בינלאומי בטורניר גדול ועזר להשרות רוגע על השחקנים".

    רומלו לוקאקו שחקן נבחרת בלגיה עם עוזר המאמן תיירי הנרי. AP
    הנרי ולוקאקו משתעשעים באימון/AP
    שחקן נבחרת בלגיה קווין דה בראונה. רויטרס
    לא משתחצן. קווין דה בראונה/רויטרס

    סטטיסטיקה

    * צרפת משתתפת בחצי גמר הגביע העולמי בפעם השישית, אבל רק ב-1998 (הזכייה ההיסטורית) וב-2006 המשיכה לגמר.

    * מתוך חמשת חצאי הגמר הקודמים שלה, ארבע פעמים שיחקה צרפת נגד נבחרת אירופית: הפסידה פעמיים למערב גרמניה (1982 ו-1986), אבל ניצחה את קרואטיה (1998) ופורטוגל (2006).

    * עבור בלגיה זוהי השתתפות שנייה בסך הכול בחצי הגמר, אחרי שבפעם הקודמת נכנעה לצמד של דייגו מראדונה והפסידה 2:0 לארגנטינה ב-1986.

    * לא פחות מ-73 מפגשים היו בין הנבחרות, כשהראשון שבהם היה לפני 114 שנה. מאזן הניצחונות: 24:30 לזכות בלגיה ועוד 19 תוצאות תיקו.

    * במסגרת הגביע העולמי נערכו שני משחקים, ובשניהם ניצחה צרפת: 1:3 בשמינית הגמר ב-1938 ו-2:4 לאחר הארכה במשחק על המקום השלישי ב-1986.

    * המפגש האחרון היה ביוני 2015, בסטאד דה פראנס, אז בלגיה הובילה 0:3 בדקה ה-50 של משחק הידידות וניצחה לבסוף 3:4 מצמד של מרואן פלאיני ושערים של ראג'ה נאינגולן ואדן הזאר.

    * בלגיה היא הנבחרת היחידה שניצחה את כל חמשת משחקיה בטורניר.

    * בלגיה מחזיקה במאזן הפעיל הטוב ביותר מבין כל הנבחרות שהגיעו למונדיאל: 24 משחקים רצופים ללא הפסד, מאז נוצחה 2:0 בידי ספרד בבכורה של רוברטו מרטינס.

    שחקן נבחרת צרפת אוליבייה ז'ירו. רויטרס
    אוליבייה זי'רו מתכונן/רויטרס

    הרכבי הקבוצות

    שופט: אנדרס קוניה (אורוגוואי)
    אצטדיון: קרסטובסקי (סנט פטרסבורג)
    קהל: 64286

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      3
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully