וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק בשביל לקבל חיבוק: על המעבר של כריסטיאנו רונאלדו ליובנטוס

11.7.2018 / 6:30

הפלרטוטים עם ניימאר הכעיסו, רשויות המס לא נתנו מנוח וגם הבוז במדריד הפריע, אבל היעדר היחס החם מצד הנשיא פלורנטינו פרס הוא ששלח את כריסטיאנו רונאלדו לזרועותיה של יובנטוס. על גמר אירופי שהיווה את נקודת השבר, סגירת מעגל עבור זידאן והבטחה שהופרה

צילום מסך

גמר ליגת האלופות 2018 יהדהד בראשם של אנשי ואוהדי ריאל מדריד עוד זמן רב, ולאו דווקא מהסיבות המתבקשות. דווקא הזכייה הזו, השלישית ברציפות וה-13 אי פעם, הצליחה לפרק את הקבוצה הכי מוצלחת של המועדון מאז סוף שנות ה-50'. סוף עידן.

אל הגמר בקייב, המשחק האחרון של העונה הקודמת, נכנסה ריאל עם זינדין זידאן וכריסטיאנו רונאלדו. היא יצאה ממנו עם הגביע, אבל בלי אף אחד מהם.

עוד בנושא:

נטש את ריאל מדריד: יובנטוס הודיעה על החתמתו של כריסטיאנו רונאלדו לארבע שנים
ברצלונה נפרדת בשמחה: "רונאלדו התאדה", יובנטוס כבר בעננים: "הוא מכונת כסף"
סרחיו ראמוס נפרד, ביובנטוס מתרגשים: התגובות למעבר הסנסציוני של רונאלדו
450 שערים, 4 תארי ליגת האלופות: המספרים המדהימים של רונאלדו בריאל
אמבפה? הזאר? קיין? הצביעו בסקר: מי צריך להחליף את רונאלדו בריאל?
כריסטיאנו רונאלדו ביובנטוס: כל העדכונים והניתוחים על עסקת העשור
לערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
הרס את המסיבה ובישר על תום עידן. כריסטיאנו רונאלדו וגביע האלופות/רויטרס

הרגעים שאחרי הגמר היוו את נקודת השבר במועדון. הכוכב הפורטוגלי כבש בלי הפסקה ושבר שיאים בדרך אל הגמר, אבל בקייב היה זה דווקא גארת' בייל שכיכב עם צמד ומספרת בלתי נשכחת. ואת זה רונאלדו לא יכול היה לשאת. "היה נחמד לשחק בריאל מדריד", הפתיע CR7 בראיון שהעניק דקות לאחר הניצחון על ליברפול, ונתן את האות למחול שדים. גם ההכחשות לא עזרו. רונאלדו "הרס את המסיבה".

מאותו רגע, החגיגות נדחקו לשוליים. הזרקורים הופנו אך ורק לעתידו של רונאלדו, המועדון התבקש להתייחס להצהרה המפתיעה וגם מצעד הזכייה הפך בעצם למסע שכנועים. האוהדים שרו לכוכב שלהם, השחקנים קראו לו להישאר וגם מכובדים שנקרו בדרכו במהלך המצעד, ביקשו ממנו להמשיך ללבוש לבן. זה כל מה שרונאלדו רצה: יחס חם.

הוא קיבל אותו מכולם, פרט לאיש אחד: פלורנטינו פרס. ושם זה נגמר.

עוד באותו נושא

יובנטוס הודיעה על רכישת כריסטיאנו רונאלדו מריאל מדריד

לכתבה המלאה
כריסטיאנו רונאלדו, פלורנטינו פרס, ריאל מדריד. AP
כולם נתנו יחס חם כשרונאלדו זעק לתשומת לב, חוץ מאחד. פלורנטינו פרס עם הכוכב שלו ב-2016/AP

תשע שנים לא הולכות ברגל. רונאלדו גילה נאמנות כלפי ריאל מדריד, שרד גם תקופות קשות ועוזב אותה עם ארבע זכיות בליגת האלופות, 450 שערים ב-438 משחקים וככל הנראה כבכיר שחקניה בכל הזמנים. הוא עובר לאיטליה כמנצח גדול, אבל גם כדרמה קווין לא קטן.

כמות הפעמים בהן הכריז שהוא "עצוב" או לא מרוצה הייתה בלתי פוסקת. בעונה האחרונה, על פי הדיווחים, כבר הפכה לבלתי נסבלת. אנשי ריאל מאסו במשחק החוזר של מוכר הארטיקים. איומי ה"תחזיקו אותי" עבדו במקרים קודמים וזיכו אותו בחוזים מתגמלים. הכוכב רצה שיוכיחו שבאמת רוצים אותו, ותמיד קיבל את מבוקשו. הפעם - גם בגלל הגיל וגם בגלל היעדר גיבוי מצד דמות דומיננטית - זה לא קרה.

לאחר הגמר, כאמור, הכול התפרץ. הנשיא פרס, שגם כך התמודד עם לחץ בלתי פוסק מצד נציגיו של בייל, התלהב מהיכולת של הוולשי וביקש מזיזו להעביר את המושכות בהדרגה מרונאלדו המתבגר לידיו של בייל. להפוך אותו לפנים של הקבוצה. זידאן, לגמרי בצד של רונאלדו במאבק הזה, לא היה מוכן לסבול תכתיבים שכאלה מצד הבוס ובחר לצאת כווינר האולטימטיבי. לא רק "מיסטר נוקאאוט" עם שלוש זכיות רצופות בליגת האלופות, אלא כמאמן היחיד שעזב את פרס לפני שזה פיטר אותו.

לו זידאן היה נשאר במערכת, הסיכוי של ריאל לשמור על רונאלדו היה גבוה יותר. המאמן הצרפתי הצליח להיכנס ללבו של הכוכב. הוא ידע כיצד לדבר איתו ואפילו שכנע אותו לוותר על דקות משחק (וכתוצאה מכך על שיפור המספרים) כדי להגיע בשיאו לרגעי ההכרעה של העונה. קשה להאמין שמישהו אחר היה עומד באתגר כזה. בלעדיו, לא היה מי שיתווך. לא נותרו דמויות מספיק דומיננטיות במערכת. פרס, שנפטר מכל מי שחש כי איים עליו (אם זה ראול, איקר קסיאס, פרננדו היירו ואחרים) ראה את האיש הכי קרוב אליו נוטש בייאוש. וכמו זידאן, גם רונאלדו בחר ללכת לפני שייזרק בבושת פנים על ידי הבוס. באופן סמלי, הוא בחר בבית הקודם של זיזו.

זינדין זידאן מאמן ריאל מדריד עם כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
היחיד שהיה מצליח להשאיר אותו בריאל מדריד. זינדין זידאן עם כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

בסביבת רונאלדו דיברו לא מעט על "ההבטחה". על פי הטענה, הכוכב הרגיש שנשאר מאחור וציפה לקבל שדרוג שיקרב אותו למספרים של ניימאר (שכר המוערך בכ-37 מיליון יורו לעונה) והנמסיס ליאונל מסי (כ-50 מיליון לאחר חידוש החוזה). פרס הבטיח שזה יקרה, אבל לא חזר עם תשובה. אנשי רונאלדו חשבו שזה יגיע אחרי הגמר, אבל קולו של הנשיא נאלם.

ולא רק שלא הוגשה כל הצעה, רונאלדו ראה כיצד המועדון שלו מפלרטט עם ניימאר ללא הרף. יתרה מכך, פרס השתמש בזכייה של רונאלדו בכדור הזהב כדי להבהיר לניימאר ש"רק בריאל אפשר להשיג את התואר הזה" והיה מוכן להציע לברזילאי שכר אסטרונומי. "רונאלדו כעס כששמע שריאל מוכנה לשלם פי שניים לניימאר", הוסיף הנשיא לשעבר רמון קלדרון עוד שמן למדורה. זה כבר היה מעל ומעבר מבחינתו. "הפלרטוטים האלה הפריעו לו", כתב גיאם בלאגה, פרשן "סקיי ספורטס". "הוא חיכה להצעה של ריאל והרגיש שיש יותר מדי דיבורים על ניימאר. הוא חש לא מוערך".

גם שחקן כזה, אחד הגדולים בכל הזמנים, שכבר עשה הכול והשיג הכול, בסך הכול רוצה להרגיש רצוי. הוא קיווה לקבל גיבוי נרחב יותר בפרשת המס, מה שהוא הגדיר כ"רדיפה מצד הרשויות", והעובדה כי הוגש נגדו כתב אישום בגין התחמקות מתשלום מסים בסך 14.7 מיליון יורו, רק חיזקה את רצונו לברוח מספרד. רונאלדו ציפה שהמועדון שלו יילחם עבורו גם כאן, יגרום לו להרגיש מיוחד. ברגע שהבין שזה כבר לא יקרה, הוא עבר למקום היחיד בו הרגיש מיוחד בעונה האחרונה.

שחקני ריאל מדריד רפאל וראן, כריסטיאנו רונאלדו, שחקן פריס סן ז'רמן ניימאר. רויטרס
כעס ששמע שמוכנים להציע לברזילאי שכר כפול משלו. כריסטיאנו רונאלדו לצד ניימאר/רויטרס

זוכרים את התשואות הרמות להן זכה רונאלדו לאחר המספרת המדהימה באצטדיון בטורינו ברבע גמר ליגת האלופות? גם רונאלדו זכר אותן היטב. הוא היה השחקן השני בסך הכול שמקבל סטנדינג אוביישן מאוהדי יובנטוס אחרי אנדרס אינייסטה, והרגע הזה נחקק בזיכרונו ותרם לרצונו להגיע לאלופת איטליה, גם על חשבון חזרה אפשרית למנצ'סטר יונייטד. ההתרגשות הזו מהחיבה לה זכה בטורינו, בלטה במיוחד לאור העובדה שבסנטיאגו ברנבאו ספג העונה קריאות בוז בכמה מקרים. ובכלל, השיחות הטלפוניות עם מסימיליאנו אלגרי, ההתגייסות הכוללת של משפחת אניילי וההתלהבות בארץ המגף - רק הוסיפו להחלטה. את החיבוק החם הזה כבר לא קיבל במדריד.

רונאלדו מגיע לליגה האיטלקית כאייקון עולמי. הוא יעלה את קרנה של הליגה האיטלקית, אחרי שנים שלא שיחק בה זוכה כדור הזהב או כדורגלן ששייך לטופ 3. קאקה היה האחרון שיכול להתגאות בכך. מעבר לכך, לראשונה בקריירה: רונאלדו קונצנזוס. התגייסות כזו מצד התקשורת והאוהדים באיטליה לא נראתה שנים. הוא אהוב, בלי סימן שאלה.

מבחינה זו, החתימה שלו ביובנטוס דומה למעבר של זלאטן איברהימוביץ' לפריס סן ז'רמן ב-2012. הוא יעשה שירות פנטסטי לליגה מבחינה תדמיתית ושיווקית, במהלך שיפתח את השוק ויגרום לכוכבים נוספים להגיע, אולי אפילו בחזרה לימי הזוהר של הסרייה A בשנות ה-90'. מצד שני, רכישתו מעצימה עוד יותר את השליטה הכלכלית של יובנטוס בכדורגל האיטלקי לשנים הבאות, וכפועל יוצא גם את שליטתה המקצועית. על פי הערכות, רונאלדו יציב את הגברת הזקנה בשורה אחת עם ברצלונה, ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד מבחינת הכנסות ממכירות מוצרים. אבל יובה רוצה קודם כל את הכתר האירופי, וזו המטרה העיקרית לשמה הובא רונאלדו. לנשל את ריאל מכס המלכות.

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו חוגג. רויטרס
רגע שנחקק בזיכרון. כריסטיאנו רונאלדו חוגג בטורינו וזוכה לתשואות/רויטרס

נסיים עם רונאלדו. בחתימה על חידוש החוזה שלו בריאל מדריד, אותה התעקש לבצע בתא הנשיאותי בנובמבר 2016, הצהיר הפורטוגלי כי ימשיך לשחק עד גיל 41, כל עוד מצבו הגופני יאפשר זאת, וגם הבטיח כי לא מדובר בחוזה האחרון שלו בריאל. הוא האמין כי יסיים את החוזה עד 2021 ויהיה הראשון מאז פרנץ פושקאש האגדי שלובש את המדים הלבנים גם אחרי גיל 36, ולא ישוחרר לפני גיל 35 כמו הסמלים ראול, קסיאס ואמיליו בוטראגניו. בחלק הראשון של ההבטחה עוד יוכל לעמוד, אבל החלק השני הופר.

"את הקשר הזה כבר אי אפשר לנתק", הכריז בהתרגשות טור הדעה ב"מארקה" לאחר מסיבת העיתונאים וחתם: "ריאל וכריסטיאנו לנצח".

במקרה הזה, מסתבר: הנצח יש לו סוף.

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
להתראות. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully