וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות ענק בזאגרב: "האנגלים זלזלו בנו". מנדז'וקיץ': "זה נס, פלא"

טירוף ברחובות קרואטיה לאחר העלייה ההיסטורית לגמר הגביע העולמי. מודריץ: "קראנו שבתקשורת האנגלית כתבו שאנחנו עייפים, מי עייף עכשיו?". דאליץ': "לא נעצור בגמר. אם אלוהים רוצה, נהיה אלופי העולם". שחקן העבר פרוסינצ'קי: "זה ההישג הגדול אי פעם"

נבחרת קרואטיה בגמר המונדיאל - מי היה מאמין? הנבחרת שעלתה בקושי דרך שלב הפלייאוף, נבחרת שמגיעה ממדינה של 4.2 מיליון תושבים (הכי קטנה מאז אורוגוואי ב-1950), תהיה במעמד הכי גדול שמציע עולם הכדורגל. 20 שנה אחרי הופעת הבכורה שהסתיימה עם המקום השלישי במונדיאל 1998, קרואטיה תשחזר את חצי הגמר ההוא מול צרפת, הפעם במעמד הגמר באצטדיון לוז'ניקי במוסקבה. איבן פרישיץ' ומריו מנדז'וקיץ' היו גיבורי הערב (רביעי) לאחר שכבשו בחצי הגמר מול אנגליה. פרישיץ' השווה ולמעשה כפה הארכה, ובדקה ה-109 בישל למנדז'וקיץ' את השער שקבע 1:2 והפך את קרואטיה למדינה ה-13 שמגיעה לגמר הגביע העולמי.

באחד האתרים הגדולים בקרואטיה העדיפו לעקוץ את האנגלים שחזרו שוב ושוב על השיר "הגביע חוזר הביתה" וכתבו בכותרת "הגביע לא חוזר הביתה!". מריו מנדזוקיץ' ואיבן פרישיץ' כובשי השערים קיבלו את רוב המחמאות, אבל גם איבן ראקיטיץ' שעל פי הדיווחים שיחק עם 39 מעלות חום.

עוד בנושא:

לערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
קרואטיה ניצחה 1:2 בהארכה את אנגליה ועלתה לראשונה לגמר המונדיאל
חצי הגמר של 1998 הפך לגמר של 2018: הכול לקראת גמר המונדיאל
הגביע לא חוזר הביתה, האנגלים כן: הרשת לועגת למודחת מחצי הגמר

שחקני נבחרת קרואטיה לאחר העלייה לגמר מונדיאל 2018. רויטרס
מי היה מאמין? שחקני קרואטיה חוגגים/רויטרס
מריו מנדז'וקיץ' שחקן נבחרת קרואטיה. רויטרס
גיבור לאומי. מריו מנדז'וקיץ'/רויטרס

התגובות

המאמן הנרגש זלטקו דאליץ', שהגיע לנבחרת יומיים לפני המשחק האחרון במוקדמות מול אוקראינה ועשה את הדרך המדהימה והבלתי נתפסת, ביקש להתמקד בשחקנים שלו: "זה לא אני, אלה הבחורים הנפלאים שלי. הם שיחקו פנטסטי, איך שהם נלחמו. תודה לכולכם, תודה לאנשים הנפלאים שהיו על המגרש. אנחנו ממשיכים קדימה, לא נעצור. אנחנו בגמר, ואם אלוהים ירצה גם נהיה אלופי העולם".

לוקה מודריץ' הכוכב הגדול של הקרואטים עקץ את האנגלים בסיום: "האנגלים זלזלו בנו וזו היתה טעות גדולה. גם התקשורת האנגלית לא ספרה אותנו, קראנו מה שהם כתבו. עכשיו אנחנו רואים מי עייפים! הם צריכים להיות יותר צנועים ולכבד את היריבה הרבה יותר. שלטנו במשחק פיזית ומנטאלית, היינו צריכים להרוג את המשחק לפני ההארכה. זה חלום שהתגשם, הניצחון הכי גדול בהיסטוריה של קרואטיה".

מריו מנדז'וקיץ', שכבש את שער הניצחון בדקה ה-109 והפך לגיבור הגדול של המדינה שלו, אמר בסיום: "אני לא מודע בכלל למה שקרה, לא, לא, אני לא יודע. זה נס. לא, לא, זה פלא. זה יכול לקרות רק לנבחרות גדולות". מנדז'ו, שכבש פעמיים בגמר ליגת האלופות, נשאל איך הוא תמיד מצליח כל כך במשחקים גדולים: "מה אני יכול להגיד? אני אוהב את המשחקים האלה, אני מרים את הרמה שלי בהם. עכשיו נהנה. נלחמנו פה כמו אריות, נהנינו במגרש וכך נעשה גם בגמר".

איבן פרישיץ', כובש השער הראשון שגם בישל את שער הניצחון למנדז'וקיץ', חגג בסיום: "זה בל יתואר! כל הכבוד לכולם, אין לי מילים. אנחנו קצת עייפים, השרירים מכווצים, אבל יש לנו שלושה ימים לנוח, אין יותר מסעות ונהיה מוכנים לגמר. כולנו זוכרים את 1998 ואת המשחק מול צרפת. עכשיו זה סיפור אחר, זה גמר ואין לנו מה להפסיד כי הם הפייבוריטים".

עוד באותו נושא

גיבורים לא מתחלפים: ההתעלות ההירואית של קרואטיה הצעידה אותה לגמר

לכתבה המלאה
אוהדי נבחרת קרואטיה חוגגים ברחובות זאגרב. רויטרס
יום היסטורי. אוהדי נבחרת קרואטיה חוגגים בזאגרב/רויטרס
אוהדי נבחרת קרואטיה חוגגים. רויטרס
גם במזרקות/רויטרס

שחקן העבר רוברט פרוסינצ'קי אמר בסיום המשחק: "זה ההישג הכי גדול אי פעם, הרגנו את האנגלים, זה הניצחון הכי מגיע שיש, הכי מגיע. אפשר לזרוק את כל שאר הניתוחים שלנו אפשר לזרוק לפח".

מי שספג שריקות בוז במהלך המשחק היה דומאגוי וידה הקרואטי, שאחרי הניצחון של קרואטיה על רוסיה בחצי הגמר הקדיש את הניצחון לאוקראינה. השריקות הגיעו מהאוהדים הרוסים שבאצטדיון, שרבים מהם תכננו לתמוך בקרואטיה במשחק, אבל האקט הפוליטי של וידה גרם להם להיות דווקא בעד האנגלים.

החגיגות של אוהדי קרואטיה והתוגה של האוהדים האנגלים

צ'ירו בלאז'ביץ מאמן קרואטיה ב-98, כנראה קצת שיכור..

איבן ראקיטיץ' שחקן נבחרת קרואטיה מחבק את הצלם שנרמס בחגיגות. רויטרס
איבן ראקיטיץ' חיבק את הצלם שנרמס בחגיגות/רויטרס
איבן ראקיטיץ' שחקן נבחרת קרואטיה בתחתונים עם גארת' סאות'גייט מאמן נבחרת אנגליה. רויטרס
ולאחר השריקה, כשנותר בתחתונים, חיבק גם את גארת' סאות'גייט/רויטרס

המספרים

* לראשונה בתולדותיה, נבחרת קרואטיה העפילה לגמר הגביע העולמי. היא המדינה ה-13 שמגיעה למשחק על הגביע.

* קרואטיה הפכה לנבחרת הרביעית שמשתתפת בשלוש הארכות באותו מונדיאל, אחרי בלגיה ב-1986, אנגליה ב-1990 וארגנטינה ב-2014. האנגלים היו היחידים שכמו הקרואטים, עשו את זה בשלושה משחקים רצופים.

* כל חמשת משחקי הנוקאאוט האחרונים של קרואטיה בטורניר גדול נגררו להארכות (שלושה במונדיאל הנוכחי, שמינית גמר יורו 2016, רבע גמר יורו 2008). למעשה, משחק הנוקאאוט האחרון שלהם שהסתיים ב-90 דקות היה ההפסד בחצי הגמר ב-1998.

* קרואטיה הפכה לנבחרת הראשונה שמנצחת חצי גמר מונדיאל אחרי שפיגרה בו, מאז שצרפת עשתה את זה מולה ב-1998.

* איבן פרישיץ' כבש ארבעה שערי מונדיאל עבור נבחרת קרואטיה. רק דאבור שוקר (6) כבש יותר.

* השער של מריו מנדז'וקיץ' אחרי 108:03 דקות, היה המאוחר ביותר שקרואטיה כבשה אי פעם בגביע העולמי והמאוחר ביותר שאנגליה ספגה.

* איבן ראקיטיץ' רשם את משחקו ה-70 העונה בכל המסגרות - יותר מכל שחקן אחר בעולם.

שימה ורסאלקו שחקן נבחרת קרואטיה עם הדגל. רויטרס
שימה ורסאלקו מאוהב בדגל/רויטרס
דומאגוי וידה שחקן נבחרת קרואטיה עם ילדים. רויטרס
דומאגוי וידה עם הילדים/רויטרס

דומאגוי וידה מנשק את הצלם שנרמס בחגיגות

הספורטאים הקרואטים מברכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully