וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשליאו מסי שיחק פוקר: 10 שנים לרביעייה של כוכב ברצלונה מול ארסנל

נבואת החסר של ונגר, ההתפעלות של גווארדיולה וההשפלה האולטימטיבית. היום לפני 10 שנים, ליאונל מסי התעלל בארסנל עם רביעייה והוגדר כ"על אנושי". ומי זוכר שלפני המשחק דיברו בכלל על תיאו וולקוט? בחזרה ל"פוקר" הראשון בקריירה של מסי

טובי הכדורגלנים מעבירים את הזמן בפגרה בעזרת אתגר נייר הטואלט

בווידאו: ליאונל מסי ואחרים באתגר נייר הטואלט

"הוא הופך גם את הבלתי אפשרי לאפשרי. מסי הוא השחקן הכי טוב בעולם, ובפער עצום. יש לו עוד 6-7 שנים טובות לפניו, בתקווה שלא יקרה לו כלום, והוא יכול להגיע לרמות שאיש לא דמיין".

את הדברים הללו אמר ארסן ונגר ב-6 באפריל 2010, אחרי תצוגה מושלמת של כוכב ברצלונה, אז רק בן 22, שחגג את הפוקר (הכינוי לרביעייה בספרדית) הראשון שלו בקריירה וקבע לבדו 1:4 על ארסנל בגומלין רבע גמר ליגת האלופות. מסתבר שהמנג'ר הצרפתי המעיט בערכו של מסי. רק 6-7 שנים? עשור חלף והארגנטינאי עדיין בטופ.

כך זה קרה אז.

שחקני ברצלונה דני אלבס, פדרו חוגגים שער עם לאונל מסי. רויטרס
רק 6-7 שנים, ונגר? הצחקת אותו. ליאונל מסי חוגג את הרביעייה ב-2010/רויטרס

לקראת משחק הגומלין בקאמפ נואו, כולם באנגליה דיברו על שחקן צעיר שאמור לעשות את ההבדל וגם להיות הדמות המרכזית במונדיאל הממשמש ובא. אבל הם לא התכוונו למסי אלא לתיאו וולקוט. שחקן הכנף בן ה-21 נכנס כמחליף במשחק הביתי שישה ימים קודם לכן, בזמן שברצלונה הובילה 0:2 מצמד של זלאטן איברהימוביץ', ותוך שלוש דקות הוא צימק והחזיר את התותחנים למשחק. וולקוט המשיך לככב, ססק פברגאס השווה בפנדל עם רגלו השבורה וארסנל הגיעה מעודדת מאוד לקטלוניה, כשגם פפ גווארדיולה הוסיף להייפ כשהכריז: "וולקוט יותר מהיר מכל השחקנים שלי ביחד".

למצב הרוח החיובי של האנגלים תרמו גם החיסורים של ברצלונה, שנאלצה להופיע לגומלין ללא קרלס פויול המורחק וגם בלי זלאטן וג'רארד פיקה. אנדרס אינייסטה היה כשיר רק כדי לשבת על הספסל, וגווארדיולה הפתיע כשהחליט לתת לבויאן קרקיץ' את המקום בהרכב ולא לתיירי הנרי שרצה לפגוש את האקסית. ארסנל, מן העבר השני, חוותה רגע נדיר בו גם אבו דיאבי וגם תומאש רוזיצקי היו כשירים לפתוח בהרכב.

כאשר וולקוט בישל לניקלאס בנדטנר בדקה ה-18, באנגליה התגאו. התסריט שלהם התקרב להשלמה, רק עוד 72 דקות נותרו. דממה שררה בקאמפ נואו אחרי שער החוץ של החלוץ הדני, אלא שאחרי פחות משלוש דקות נכנס מסי לפעולה. שבועיים לפני כן היו לו 10 שערים בארבעה משחקים, אבל הפעם חלק מהחבורה המפעילה שלו נעדרה אז הוא היה צריך לקחת את העניינים לידיים.

שחקן ארסנל תיאו וולקוט מול שחקן ברצלונה גבי מיליטו. רויטרס
לפני המשחק דיברו בעיקר עליו. תיאו וולקוט מקדים את גבי מיליטו/רויטרס

בדקה ה-21 הגיע הראשון שלו. מסי הפציץ לרשת מ-17 מטרים וקבע 1:1 ו-3:3 בסיכום. ברצלונה היא זו שעולה לחצי הגמר, בזכות שערי החוץ. בדקה ה-37 הוא קיבל אסיסט מפדרו אחרי כישלון של הגנת ארסנל בהרחקת כדור רוחב, והשלים את המהפך. עוד חמש דקות חלפו, ואז סיידו קייטה שלח אותו בנגיחה ומסי הקפיץ באלגנטיות מעל מנואל אלמוניה. שלושער תוך 21 דקות, עוד לפני סיום המחצית הראשונה, ואצטדיון שלם על הרגליים. שלושער רביעי שלו מאז החלה שנת 2010.

הגול השלישי לפני ההפסקה סגר למעשה את הסיפור והוציא את הרוח מהמפרשים של ארסנל. אלא שמסי רצה קינוח. אינייסטה נכנס כמחליף ובדקה ה-88 מצא את הארגנטינאי שהיתל בשני שחקנים ונעצר אצל אלמוניה. הכדור חזר למסי, שמזווית קשה בעט כדור חד בשמאל, בין רגליו של השוער הספרדי ההמום. זו הייתה ההשפלה האולטימטיבית. "אני לא יודע כמה שחקנים בעולם מסוגלים לכבוש גול כזה", הודה ונגר בייאוש, בעוד גווארדיולה התקשה למצוא מילים ואמר: "רק מי שראה את זה יכול להאמין".

"אל תאמרו כדורגל, תאמרו מסי", כך הכריזה הכותרת החגיגית ב"אל מונדו דפורטיבו", שם הסבירו כי "מסי הוא על אנושי, אלוהי הכדורגל שירד מהשמיים כדי לעשות היסטוריה בברצלונה". בגיל 22 בלבד, הארגנטינאי כבר עקף את ריבאלדו והפך למלך השערים של ברצלונה במפעלי אופ"א. בנוסף, הוא נכנס לספרי ההיסטוריה כראשון שכובש רביעייה בשלבי ההכרעה של ליגת האלופות, אחרי חמישה שקדמו לו ועשו את זה בשלב הבתים. שמונה איומים על השער היו לו באותו ערב, מתוכם שישה למסגרת וארבעה שנעצרו רק ברשת. "מסי לא מהעולם הזה", הצטרף גם העיתון המדרידאי "אס" והילל קונצרט של "מתנקש חסר רחמים".

שחקן ברצלונה לאונל מסי מבקיע מול שוער ארסנל מנואל אלמוניה. רויטרס
אי אפשר לצפות מה יעשה. מנואל אלמוניה סופג את השלישי מליאונל מסי/רויטרס

הקורבן העיקרי של משחק השיא היה השוער אלמוניה, שהצטיין שבוע לפני כן בלונדון. "אתה מנסה לצפות מראש את המהלך שלו, אבל הוא פשוט יכול לעשות באותו רגע מה שרק יעלה בדעתו", אמר הספרדי בייאוש. מאותו ערב, הפכה ארסנל ליריבה המועדפת על מסי בליגת האלופות. את הגמר מולה ב-2006 הוא פספס בגלל פציעה ובמשחק הראשון ב-2010 לא כבש, אבל אחרי הרביעייה הגיעו עוד שני צמדים במפגשים בשמינית הגמר וגול נוסף שמעמידים את המאזן שלו על תשעה שערים בשישה משחקים מול התותחנים.

ארבעה ימים לאחר מכן, מסי כבש גם בקלאסיקו במדריד והוביל את ברצלונה ל-0:2 על ריאל. הארגנטינאי סיים כשחקן המצטיין באליפות של ברצלונה בליגה וגם כפיצ'יצ'י עם 34 שערים, וגם בליגת האלופות הוא היה מלך השערים עם שמונה כיבושים. אלא ששם אינטר של ז'וזה מוריניו עמדה בדרך ועצרה את בארסה ברבע הגמר. כשנתיים לאחר מכן, הוא שבר את השיא האישי בליגת האלופות וחגג גם חמישייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully