וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בראש שלהם: על חוסר העניין של האוהדים באנגליה במונדיאל בקטאר

בעיית השחיתות, התזמון המגוחך, צריכת האלכוהול ועוד: מה מונע מהציבור האנגלי להיסחף כבעבר אחרי ההתלהבות מהגביע העולמי?

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 15.11/ספורט1

הליגה הסתיימה באופן רשמי, שחקני הקבוצות השונות מתפזרים ליעדים השונים- חלקם לנבחרותיהם הלאומיות, חלקם למספר שבועות של חופשה כפויה אך מרעננת באותה מידה, אולם תחושת הריגוש יוצאת הדופן לקראת טורניר גדול שנמצא מעבר לפינה פשוט לא קיימת ברחבי אנגליה המתכוננת לגביע העולם הקרוב.

הציבור המקומי שקוע עמוק בנושאים בוערים הרבה יותר שעוסקים בקיום היומיומי- החל מכינונה של ממשלה חדשה (נוספת) או יוקר המחייה שהולך ומתעצם ופוגע משמעותית בכיסו של כל אזרח ואזרח וגם בקהילת אוהדי הכדורגל, שדואגת למלא את האצטדיונים השונים ברחבי המדינה ובפירמידת הליגות השונות- מניוקאסל בצפון ועד בורנמות' בדרום- עיקר השיח המינימלי לקראת המונדיאל בקטאר עוסק בחוסר העניין המשווע שהטורניר הקרוב יוצר. אדישות מופגנת לצד תסכול מקיומו של טורניר כה משמעותי בעיצומה של עונת הכדורגל הם שמניעים את תחושות חוסר ההתעניינות בימים הסמוכים לשריקת הפתיחה של גביע העולם הקרוב, אולם מתחת לפני השטח קיימות סיבות מגוונות שמניעות את גישתם של אוהדי הכדורגל האנגלים, שרק מייחלים לסיומו של הטורניר הבין לאומי הקרוב וסופרים את הדקות עד אשר קבוצתם המקומית תשוב לפעילות.

מאמן נבחרת אנגליה גארת' סאותג'ייט עם אריק דייר. רויטרס
מה הם מכינים?/רויטרס

זהות הזוכה בטורניר: אנגליה מייחלת לארח מונדיאל בהקדם, זאת עובדה מוגמרת, ו-וומבלי היה האצטדיון הפופולרי ביותר במהלך אליפות אירופה האחרונה שהתפרשה על פני מדינות רבות ברחבי היבשת. האצטדיון הלאומי בלונדון קיבל את הבמה וההזדמנות להוכיח כי הוא (ומנהליו) מסוגלים לעמוד באתגר, אולם ההתפרעויות המביכות שהתקיימו במשחק הגמר, שכלל פריצת חוליגנים מקומיים נטולי כרטיס למשחק ליציעי וומבלי במשחק נגד איטליה, הובילו לתחושת מבוכה לאומית שהטילה ספק גדול האם אנגליה מולדת הכדורגל באמת מסוגלת לארח בבטחה ובנועם טורניר גדול אינטנסיבי. ניסיון העבר של התאחדות הכדורגל האנגלית לזכות באירוח המונדיאל כשל בשלב המכרז העולמי ולמרות הפיאסקו המביך בהיבטים השונים שעסקו בניהול גמר היורו האחרון בבטחה, תחושת האוהדים היא כי לאנגליה ישנם את הכלים ואת התשתיות הנדרשות כדי לארח מונדיאל באופן מסורתי ובטוח על חשבונן של מדינות אחרות נטולות ניסיון בנושא, כגון קטאר.

שחיתות: חלפו 12 שנים מאז קטאר הוכרזה באופן רשמי כמדינה שתארח את גביע העולם העתידי ולמעשה מעל עשור בו סקנדל בחירתה של המדינה הערבית ליווה את פיפ''א כארגון שטוהר המידות אינו נר לרגליו. מבין 22 חברי הוועדה שהעניקה לקטארים את הזכות לארח את הטורניר, לפחות 16 מהם סולקו או הושעו מפעילות בארגון כחלק מחקירה ביו לאומית שהובלה על ידי ה-FBI.

הכדורגל האנגלי עצמו אינו טהור לחלוטין וספק גדול האם בכלל קיים בספורט המקצועני ארגון שיכול לפעול ללא אינטרסים קיומיים שונים, אולם התאחדות הכדורגל האנגלית וזרועותיה השונות מובילים במשך שנים מדיניות וחזון שמטרתם להנגיש את הכדורגל עם שקיפות מקצועית ורצון לרתום את אוהדי הקבוצות- החל מן הליגות המקצועניות, דרך ליגות הנשים והנוער ועד תחתית פירמידת הכדורגל בליגות החובבניות- לחזון ולערכים שהם מנסים להנחיל. היריבות בין מועדונים ומחנות האוהדים השונות תמיד תהיה ברקע ולעתים קרובות מוסיפה עניין גדול לתחרות עצמה, אולם כן ישנו מכנה משותף בין קהילות האוהדים השונות ביציעים באנגליה עם תחושה שלמרות שהכדורגל המקומי אינו מושלם, השקיפות, הערכים והמסורת כן קיימים כחלק מן העשיה והפעילות היומיומית ונמצאים במקום חיובי ובמרחק שנות אור מהמציאות והאינטרסים השונים שעוטפים את קטאר ושהובילו לזכייתה באירוח המונדיאל הקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אוהדי ארסנל בבאקו, גמר הליגה האירופית. רויטרס
לא יכולים לחכות. אוהדי ארסנל/רויטרס

התזמון המגוחך: לראשונה ב-92 שנות קיומו, גביע העולם יערך בחורף בשל הטמפרטורות ועומס החום הקיצוני שקיים בקטאר בחודשי הקיץ. למרות האיומים על נקיטת צעדים משפטיים נגד פיפ''א על שאיפשרה את קיום הטורניר בעיצומה של העונה, אלו התגלו כאיומי סרק והתכנית המקורית תצא לפועל. המהלך הוביל לכאוס אדיר במרבית הליגות האירופאיות שנאלצו לבצע את ההתאמות הנדרשות בלוח משחקיהן ויצר 'כאב ראש' כפול עבור הפרמייר ליג ואוהדי הקבוצות הזועמים. בזמן שחלק ניכר מהליגות ברחבי היבשת הישנה מנצלים את חלק מחודשי החורף המקומי המקפיא לפגרת משחקים נדרשת, חודש דצמבר ומשחקי הכריסטמס בפרט מהווים את נקודת השיא בעונת הפרמייר ליג המקומית.

הליגה עצמה נתונה כבר שנים רבות ללחצים מאיגוד השחקנים לנסות ולהפחית משחקים באמצעות ריווח לוח הזמנים האינטנסיבי, אולם קיום המונדיאל בחורף עתיד להוסיף עומס פיזי עצום ותחושה שהקול שלו מוכרחים להקשיב יותר מכל- זוית השחקנים והאתגר הגופני עמם יתמודדו- כלל לא נספר. במידה ואנגליה (שאוהדיה מנבאים לה באופן פסימי טורניר מקצועי מתסכל למדי) תגיע לגמר ב-18 בדצמבר, שבוע לאחר נחיתתו בשדה התעופה הית'רו בלונדון (עם או במקרה הריאלי יותר- בלי הגביע הנכסף) קפטן הנבחרת, הארי קיין, עתיד לשחק בדרבי המקומי בחוץ נגד ברנטפורד בשעה 12:30 שעון לונדון. הקבוצות המקומיות נערכו לחורף לא שגרתי בנושא המנוחה, ההתאוששות ובעיקר הצורך להתחיל קדם-עונה נוסף במקביל לקיומו של גביע העולם, כאשר חלקן ישגרו נציגים רבים לנבחרות השונות בעוד אחרות יהנו מנציגות דלה יותר לאומית, מה שמוסיף לחוסר השוויון בקרב הקבוצות ונקודת ההתחלה השונה שלהן במהלך ובסיומו של המונדיאל.

אוהד נבחרת אנגליה שותה בירה. רויטרס
מה עם הבירות?/רויטרס

צריכת אלכוהול: לפני מספר חודשים נשלח שחקן העבר ופרשן הכדורגל הבכיר, גארי נוויל, לקטאר לבצע סדרת ראיונות עם מנהלים מקומיים שאחראים על תפעול המונדיאל הקרוב. בין שלל הנושאים המרכזיים שעסקו בזכויות אדם ומידת הפתיחת הקיימת (אם בכלל) כלפי אוהדים מקהילת הלהט''ב, הנושא עליו נוויל שב וחזר באופן עקבי הוא נושא צריכת האלכוהול בקטאר, המנהיגה מדיניות נוקשה באשר למיקום בו מותר לצרוך אלכוהול. נוויל, בטון ספק מתנצל, תהה בפומבי האם למנהלים המקומיים יש ידיעה אמיתית למשמעות ולתדירות האלכוהול שאוהדי הכדורגל שמלווים את שלושת האריות צורכים. האלכוהול והפאב הם עדיין מרכיבים משמעותיים משגרת החיים האנגלית, אשר באה לידי ביטוי הן מבית בימי משחקי ליגה שונות ובאופן עוצמתי אף יותר כאשר הנבחרת הלאומית מקיימת את משחקיה הבין לאומיים.

המגבלות השונות על המיקום בו יתאפשר לצרוך האלכוהול והאם הרשויות המקומיות בכלל ערוכות פיזית ומנטלית להתמודד עם כמות אדירה של אוהדים שמעוניינים להמשיך את שגרת יום המשחק הקבועה שלהם (המתובלת בשתייה מרובה וקולנית) מוטלת בספק גדול, מה שהוריד באופן משמעותי את מידת ההתלהבות של חלק ניכר מאוהדי הנבחרת ללוות את קבוצתו של סאות'גייט לקטאר. נושא האלכוהול והפאב המקומי גם בא לידי ביטוי מבית, כאשר בימי שגרה טרם קיומו של טורניר גדול כלשהו, המסעדות והפאבים השונים ברחבי אנגליה יוצאים בסדרת יחסי ציבור וקידום אגרסיבי על מנת לארח את האוהדים האנגלים שלא עתידים לטוס לטורניר הקרוב, אולם השקט והאדישות יוצאת הדופן שמלווה את קהל אוהדי הכדורגל בממלכה הוביל לקיום מינימלי של קמפיינים בקרב הברים והמסעדות השונות, שהשלימו עם העובדה כי למרות התקרבותו של גביע העולם הקרוב, כמות הקהל אשר צפוי לפקוד את מקומות הבילוי והאירוח יהיה נמוך משמעותית בהשוואה לאירועי העבר העמוסים ועתירי ההתרגשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully