וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם כולו נגדנו: הראיון של רונאלדו עשוי לסייע לפורטוגל במונדיאל

17.11.2022 / 9:30

הוא שרף את כל הגשרים עם מנצ'סטר יונייטד, אבל כאשר הקפטן משדר מצוקה, וברשתות החברתיות מחפשים את כל הכוכבים הפורטוגלים, אפשר לנצל את האירוע לגיבוש שורות ולהעלאת מוטיבציה, לפי הספר של ז'וזה מוריניו. הערב (20:45, ספורט4) ניגריה מחכה

תקציר: מנצ'סטר יונייטד - שריף טיראספול 0:3/ספורט1

שני סרטונים ממחנה האימונים של נבחרת פורטוגל עשו הרבה רעש ברשתות החברתיות ביומיים האחרונים. בראשון זוכה כריסטיאנו רונאלדו לכאורה ללחיצת יד קרה במיוחד מברונו פרננדש. בשני הודף ז'ואאו קאנסלו את רונאלדו שמנסה להתקרב אליו באימון, ושפת גופו עויינת מאוד לכאורה. לאוהדים שמתבוננים מהצד בתמונות אלה אין ספקות - הראיון השערורייתי של הקפטן הפורטוגלי לפירס מורגן אודות מצבו במנצ'סטר יונייטד פגע גם באווירה בנבחרת, והאגו העצום שלו מאיים כעת גם על הסיכויים שלה להצליח בגביע העולם.

האמנם? הפורטוגלים מדווחים על מציאות אחרת לגמרי. "התקרית" עם ברונו מוסברת על ידי כך שרונאלדו התבדח על חשבון עמיתו למנצ'סטר יונייטד שהגיע באיחור, ולכן סחט תגובה קצת צוננת וצינית. ז'ואאו מריו סיפר זאת, ופרננדש הגיב באינסטגרם באומרו: "אתה הורס את כל הכותרות". באשר לקאנסלו, הרי שסרטון קצת ארוך יותר מגלה כי מגן מנצ'סטר סיטי כעס על ז'ואאו פליקס, וכריסטיאנו ניגש אליו בנסיון להרגיעו - ולא בדיוק הצליח במשימה.

שחקני נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו, ברונו פרננדש. David S. Bustamante, GettyImages
מי כאן הרשע?/GettyImages, David S. Bustamante

כאשר מתבוננים באירועים אלה מהזווית הנכונה, מצטיירת תמונה שונה בתכלית של סגל בריא לגמרי. רונאלדו לא מגלם כאן את תקפיד הרשע המתנשא, אלא דווקא נראה כמו שחקן מהשורה. הוא מתלוצץ עם שחקנים אחרים, אבל הם לא חייבים להגיב כפי שהוא מצפה מהם. הוא לוקח אחריות כדי לכבות שריפות קטנות באימון, אבל לא בהכרח מקשיבים לו. שחקנים אחרים מגיבים אליו בטבעיות, ולא רואים בו דיקטטור. פרננדש וקאנסלו, וגם יתר חבריהם, מנהלים איתו מערכת יחסים שגרתית. הראיון לא ממש מזיז להם, בוודאי לא לאלה שלא משתייכים לסגל השדים האדומים.

ובאמת, למה כעסו של החלוץ על מועדונו הנוכחי אמור להשפיע איכשהו על נבחרת פורטוגל? המאמן פרננדו סנטוס התייחס לכך במסיבת העיתונאים האחרונה וקבע: "זה לא רלוונטי. אני עובד כאן מ-2014, ובכל יום יש לי מספר שאלות על כריסטיאנו רונאלדו. הפעם הוא בחר להעניק ראיון, כמו שעושים גם שחקנים אחרים. אלה דברים אישיים, ואין להם קשר אלינו. עד כמה שידוע לי, הוא לא דיבר על הנבחרת. אלה סוגיות שמטרידות אותו, וצריך לכבד אותו. אנחנו לא רואים בכך משהו מהותי - נהפוך הוא. הוא דיבר על נושאים אחרים, ואותי מעניין מה הוא אומר כאן עלינו ועל ההכנות שלנו לגביע העולם. התזמון לא מפריע לי בכלל. לא אכפת לי מזה".

סנטוס יודע היטב שמבחינה מקצועית המצב שונה בהשוואה לטורנירים הקודמים. הפעם, בניגוד מוחלט לעבר, פרשנים רבים בתקשורת הפורטוגלית מפקפקים בנחיצותו של רונאלדו בהרכב, ויש הגורסים שנבחרת תתפקד טוב יותר בלעדיו. הם רואים כיצד הוא הואשם בבעיות הטקטיות של מנצ'סטר יונייטד בעונה שעברה כאשר השערים עדיין זרמו, וכיצד השדים האדומים מתפקדים טוב יותר בלעדיו במערך של אריק טן האח העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פרננדו סנטוס, מאמן נבחרת פורטוגל. רויטרס
"אלה דברים אישיים ואין להם קשר אלינו". פרננדו סנטוס/רויטרס

בעיה דומה ניתן לזהות גם במדים הלאומיים, כי רונאלדו לא מפעיל מספיק ללחץ ללא הכדור, בעוד משחק ההתקפה חייב להיות בנוי על אספקת הכדורים אליו לרחבה, וזה לא בהכרח משרת את הכוכבים הטכניים והיצירתיים סיבוב, ובראשם ברנרדו סילבה. ייתכן שהמשחק הקבוצתי יהיה משוחרר וגמיש יותר אם הוא יישאר על הספסל, ולכן בחוגים מסוימים מאשימים את המאמן בהיותו מקובע, וגם בכך שאין לו אומץ או חשק להתעמת עם הקפטן, כי תגובתו להוצאתו מההרכב לא תהיה נעימה כלל.

מאידך, האם באמת נכון לוותר על מלך שערי הנבחרות בכל ההיסטוריה של המשחק. לרונאלדו 117 כיבושים ב-191 משחקים במדי פורטוגל, נסיונו במעמדים אלה עצום, והתנהלותו תמיד היתה אגוצנטרית. הוא מושך את השמיכה לכיוונו מאז הפך רשמית לסופרסטאר אי שם בסביבות 2007, והנבחרת רגילה לתפקד בתנאים אלה. אמנם תרומתו תפחת הפעם, אבל עדיין יש לו גם יתרונות מובהקים, ובמדי פורטוגל מחוייבותו העקרונית למשחק קבוצתי תמיד היתה גדולה יותר מאשר בקבוצותיו. בפועל התוצאה לא בהכרח שיקפה את הכוונות, והאגו הסתיר לא פעם את הכל, אולם אלה פניה של פורטוגל בתקופתו - לטוב ולרע.

עכשיו יש החוששים כי התופעה תהיה הרסנית מבעבר כי רונאלדו ינסה "לשווק את עצמו" לקראת עזיבת מנצ'סטר יונייטד, כי כל הגשרים נשרפו לחלוטין במסגרת הראיון, אבל כדאי לזכור כי גם שני הטורנירים הקודמים התנהלו לקראת המעברים שלו. ב-2018, הודיע רונאלדו על עזיבת ריאל מדריד לטובת יובנטוס שעות ספורות לפני חצי גמר המונדיאל בין צרפת לבלגיה, והכריח אינספור עיתונאים באיצטדיון בסנקט פטרבורג לכתוב עליו במחשבים הניידים במקום להתכונן למשחק. את הגברת הזקנה הוא נטש לאולד טראפורד באוגוסט 2021, זמן קצר אחרי שהסתיימה אליפות אירופה. בשני המקרים, הודחה פורטוגל בשמינית הגמר, אבל האם נבע הכשלון דווקא מרצונו של רונאלדו להחליף מועדון? האם המציאות היתה שונה לו היה נהנה משקט תעשייתי בגזרה זו? מובן שאיש לא יוכל לספק על כך תשובה חד משמעית.

שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
לא ייצא מריכוז? רונאלדו/רויטרס

דבר אחד בטוח - פורטוגל כבר רגילה לזה, והמצב בוודאי לא אמור להוציא מהריכוז את יתר השחקנים. לעומת זאת, ההמולה התקשורתית סביב הקפטן שמותקף כיום בחריפות רבה מאוד בתקשורת הבריטית, כאשר תמונתו מוסרת בהפגנתיות מקירות אולד טראפורד, עשויה לפעול לגיבוש השורות סביבו. סנטוס ינהג בחוכמה אם ינצל את המצב על מנת ליצור את תחושת "כל העולם נגדנו" כאשר ברשתות החברתיות משתמשים בפרננדש ובקאנסלו על מנת לנגח את רונאלדו על לא עוול בכפם. ז'וזה מוריניו היה עילוי אדיר בתחום בשיאו בעשור הראשון של המילניום, ובאופן כללי המנטליות הזו ממש לא זרה לפורטוגלים. הם אוהבים מאוד להיות האנדרדוג, ומגיבים במוטיבציה מוגברת למצבי חירום.

רונאלדו אגומניאק? זה ממש לא חדש, ופורטוגל חיה עם זה איכשהו כבר תקופה ארוכה. רונאלדו בצרה? זה כבר די חריג, וכאן טמונה ההזדמנות להתאחד סביבו כדי לעשות את המקסימום וקצת יותר במטרה לארגן לו טורניר פרישה מהסרטים. אם הוא עצמו יפנים את המגבלות ויזוז טיפה הצידה על מנת לאפשר לכוכבים האחרים לנשום בחופשיות, הדבר יועיל מאוד - אבל זו אוטופיה, ואין סיבה להתייחס לאפשרות הזו ברצינות. העניין הוא שהנבחרת מסוגלת תיאורטית להתעלות גם במגבלות הקיימות, והראיון החם יכול להעניק לה המון דלק. הוא לא מפלג את הסגל אלא דווקא מאחד אותו.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully