וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פיפ"א: "אני מרגיש קטארי, הומו ובעל מוגבלות. אין בירה? ישרדו"

ג'אני אינפנטינו בביקורת על המבקרים: "לאירופאים אין זכות ללמד אותם מוסר, לי הציקו כילד כי הייתי ג'ינג'י". על הבירה: "בגלל שהמדינה מוסלמית אז זו בעיה"

סיכום אירועי היום בספורט, 18.11/ספורט1

בקטאר סופרים את הדקות עד שריקת הפתיחה של מונדיאל 2022, שיהיה הראשון אי פעם שנערך במזרח התיכון. לקראת הטורניר, נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו קיים את מסיבת העיתונאים המסורתית, שעלתה לכותרות ולאו דווקא מהסיבות הנכונות.

ביקורות רבות נמתחות על מארחת הטורניר בשל סוגיות זכויות האדם במדינה, היחס למהגרי העובדה ולכך שאלפים מהם קיפחו את חייהם במהלך ההכנות לטורניר. בניסיון להנמיך את הלהבות בנוגע לשיח על אפליה, אינפנטינו השתמש בעולם דימויים תמוה במיוחד: "היום אני מרגיש קטארי, מרגיש ערבי, אפריקאי, הומו ובעל מוגבלות. אני מרגיש מהגר עבודה".

ג'אני אינפנטינו נשיא פיפ"א. רויטרס
מה הוא רוצה? אינפנטינו/רויטרס

אינפנטינו סיפר בדוחא כי דרך הציטוט שלו הוא ניסה להסביר שהוא יודע איך זה להיות נרדף, משום שבילדותו הציקו לו על כך שהיה ג'ינג'י. עוד הוסיף כי "לאירופאים אין זכות ללמד את הקטארים על מוסר בגלל המעשים שלהם ב-3,000 השנים האחרונות". הוא טוען שאין אחידות בביקורת שהעולם מפנה לעבר קטאר, בזמן שבמדינות אחרות קיימות אותן הסוגיות: "מהגר עבודה בקטאר מרוויח יותר ממה שהיה מרוויח במולדתו".

בהמשך התייחס אינפנטינו גם לאיסור על מכירת אלכוהול באצטדיונים: "אני חושב שאם במשך שלוש שעות לא תוכל לשתות בירה, אתה תשרוד. יש הרבה מדינות שאוסרות על מכירת אלכוהול באצטדיונים כמו צרפת, ספרד וסקוטלנד, אבל בגלל שמדובר במדינה מוסלמית אז זה הופך לבעיה".

ראוי לציין ולהזכיר כי סוגיית מכירת האלכוהול בגביע העולם עמדה על הפרק גם לפני שמונה שנים בברזיל. לעומת קטאר, אז בפיפ"א הכריחו את הברזילאים למכור בירות במגרשים, ואף הגדירו לטעון כי זה נושא שמבחינתם "אינו נתון למשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully