וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה תכרע ברך מול איראן ובמשחקי המונדיאל: "מסר חשוב לעולם"

שלושת האריות מוכנים למשחק הפתיחה שלהם (שני, 15:00), סאות'גייט אישר ששחקניו ישובו לבצע את כריעת המחאה וגם הקפטן הארי קיין יענוד סרט קפטן בצבעי דגל הגאווה. מונדיאל רביעי ברציפות לקיירוש, השלישי עם איראן שתנסה לנצח במשחק הפתיחה מונדיאל שני ברצף

מחזור 1הסתיים21/11/2022
אנגליה
  • בלינגהאם (35)
  • סאקה (43)
  • סטרלינג (45)
  • סאקה (62)
  • רשפורד (71)
  • גריליש (90)
2:6
  • (65) טארמי
  • (90, פנדל) טארמי
איראן
פז חסדאי, שליח וואלה! ספורט לקטאר, מדווח לפני משחק הפתיחה של מונדיאל 2022/צילום: פז חסדאי עריכת וידאו: טל רזניק

בית ב' בגביע העולם בקטאר ייצא לדרך ביום שני בשעה 15:00 שעון ישראל, כאשר נבחרת אנגליה תקווה להימנע מסנסציה על חשבונה במשחקה הראשון כאשר היא תפגוש את איראן - שזהו המונדיאל השלישי שלה ברציפות.

הארי קיין שחקן נבחרת אנגליה חוגג שער. רויטרס
מלך השערים ב-2018. הארי קיין/רויטרס

אנגליה

רבים מאמינים ששלושת האריות עשויים להגיע רחוק מאוד במונדיאל בקטאר, אולי אפילו להניף את גביע העולם בפעם השנייה בתולדותיהם, לראשונה מאז 1966, ומכאן שההנחה היא שהם אמורים להתגבר די בקלות על משחק הפתיחה מול איראן. האנגלים, כזכור, הגיעו לחצי הגמר ב-2018 וביורו 2020 נעצרו רק בגמר, כך שהציפיות מנבחרתו של גארת' סאות'גייט מאוד גבוהות - בוודאי אחרי שעלו למונדיאל בקטאר עם הפרש השערים הטוב ביותר מבין כל הנבחרות האירופיות בשלב המוקדמות.

אנגליה אמנם תיאלץ להסתדר במונדיאל ללא המגנים הפצועים ריס ג'יימס ובן צ'ילוול, במשחק הראשון שלה בקטאר מול איראן גם קייל ווקר ייעדר בעקבות פציעה ממנה עדיין לא החלים לגמרי, אבל קירן טריפייר ימלא את החסר ונראה כי יהיה המגן הימני הבכיר של אנגליה בתחרות. הארי מגווייר, אריק דייר וג'ון סטונס יצוותו יחד במרכז ההגנה ובמרכז השדה יעלו דקלאן רייס וג'וד בלינגהאם. פיל פודן, ראחים סטרלינג והארי קיין צפויים להוביל את החוד. ג'יימס מדיסון לא כשיר לחלוטין וגם הוא לא ייכלל בסגל מול איראן. הארי קיין, יש לציין, סיים כמלך שערי המונדיאל ב-2018 בזכות שישה כיבושים. הוא על פי סוכנויות ההימורים המועמד המוביל לעשות זאת בשנית.

לקראת המשחק אישר סאות'גייט במסיבת העיתונאים: "אנחנו נכרע ברך לפני המשחקים. שוחחנו על כך ואנחנו מרגישים שזו חובתנו. אנחנו מאמינים שזה מסר חשוב לכל העולם. מעכשיו אנחנו רוצים להתרכז אך ורק בכדורגל - גביע העולם זה הרגע הגדול ביותר בקריירה של כל אחד מאיתנו".

גם הארי קיין נשאל על סרט הקפטן שיענוד בצבעי דגל הגאווה ומטרתו להביע מחאה נגד היחס ללהט"ב: "כולנו רוצים לענוד את הסרט הזה. אני חושב שיש על כך שיחות עם פיפ"א, אבל זהו הרצון שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
מהדי טארמי, חלוץ נבחרת איראן. רויטרס
איראן מחפשת סנסציה וסומכת עליו. טארמי/רויטרס

איראן

איראן רשמה קמפיין מוקדמות מאוד מרשים כשניצחה שמונה מעשרה משחקים וספגה ארבעה שערים בלבד, מגיעה למונדיאל מהמקום ה-20 בעולם בדירוג פיפ"א, אבל חשוב לזכור כי החליפה מאמן רק לפני חודשיים.

על הקווים של איראן יעמוד קרלוס קיירוש הפורטוגלי, שבמפתיע לפני חודשיים שב לאיראן לקדנציה שנייה - הראשונה נמשכה שמונה שנים בין 2011 ל-2019 ובמהלכה הוביל את איראן לשני מונדיאלים. ביום רביעי איראן נכנעה 2:0 לטוניסיה במשחק ההכנה האחרון של השתיים למונדיאל ולשמחת קיירוש לרשותו אמור לעמוד סרדאר אזמון, חלוץ באייר לברקוזן שהיה ספק קל לגבי כשירותו ונראה כי יישב ע- בכל מקרה בחוד מובטח מקומו של מהדי טארמי. אותו הפסד לטוניסיה היה השלישי שלה בלבד ב-22 המשחקים האחרונים.

קיירוש פרופיל. GettyImages
היחיד מבין המאמנים שזהו מונדיאל רביעי שלו ברצף. קיירוש/GettyImages

טריוויה

* ב-2018 אנגליה ניצחה את משחק הפתיחה שלה במונדיאל ברוסיה, אבל כשלה במשימה ב-2010 וב-2014. לפני כן, ניצחה ב-2006 וב-1998. נתון שאמור לעודד את האיראנים?

* יהיה זה מונדיאל רביעי ברציפות לקרלוס קיירוש, מאמן נבחרת איראן - ב-2010 הוא אימן את פורטוגל וכעת מגיע למונדיאל השלישי שלו עם האיראנים. זהו הרצף הפעיל הארוך ביותר.

* זהו המונדיאל השישי בהיסטוריה של איראן והיא מעולם לא עברה את שלב הבתים. היא ניצחה רק פעמיים והניצחון הקודם היה במשחק הפתיחה שלה ב-2018 נגד מרוקו.

הרכבי הקבוצות

שופט: רפאל קלאוס (ברזיל)
אצטדיון: חליפה (אל ווכרה)
קהל: 45334

משחקי המחזור השני בבית ב' ייערכו ביום שישי. ויילס תשחק נגד איראן ב-12:00, ארצות הברית תפגוש את אנגליה ב-21:00.

לחצו ללוח השידורים המלא של מונדיאל 2022

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully