וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנר ולנסיה עשה היסטוריה: "חלמתי על זה". אוהד התגרה בקטארים

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 9:22

חלוץ אקוודור כבש פנדל ראשון במשחק פתיחה ומתקרב לרצף הכי טוב בתולדות המונדיאל, אוהד הנבחרת הרתיח את המקומיים. אלפארו: "מקווים שזו התחלה של משהו גדול"

פז חסדאי, שליח וואלה! ספורט לקטאר, מדווח לפני משחק הפתיחה של מונדיאל 2022/צילום: פז חסדאי עריכת וידאו: טל רזניק

מונדיאל 2022 נפתח הערב (ראשון) עם דרמת VAR שעוררה תהיות רבות, עד אשר התברר כי החלטת השופט הייתה נכונה, ובהמשך הפך המפגש בין קטאר לאקוודור להצגה של איש אחד: אנר ולנסיה. הנבחרת מדרום אמריקה ניצחה 0:2 והפכה את קטאר למארחת הראשונה בהיסטוריה שמפסידה במשחק הראשון של הטורניר הביתי. אגב, במחצית השנייה אפשר היה לראות קרחות רציניות ביציע של האוהדים מקטאר, שחלקם הגדול עזב את האצטדיון הרבה לפני שריקת הסיום. תקרית משעשע נרשמה במהלך המשחק כאשר אוהד אקוודורי התגרה בקטארים וסימן להם ש"כסף לא יכול לקנות הכול". אחד האוהדים של קטאר ממש לא אהב את ההתגרות הזו וזעם על האוהד, שניסה להרגיע אותו.

אנר ולנסיה אקוודור חוגג. רויטרס
אוהב את הגביע העולמי. אנר ולנסיה/רויטרס

המספרים

* לראשונה בהיסטוריה, שער הבכורה של מונדיאל מובקע מהנקודה הלבנה. על ההישג הזה חתום אנר ולנסיה.

* ולנסיה, מלך שערי אקוודור בכל הזמנים, כבש צמד בקטאר והגיע ל-37 שערים מדים הלאומיים וחמישה במסגרת הגביע העולמי - שיא לשחקן מאקוודור.

* ולנסיה הבקיע את שלושת השערים האחרונים של אקוודור במונדיאל 2014, כך שכעת הוא חתום על חמישה שערים רצופים של נבחרתו בגביע העולמי. השיא שייך לאוזביו (פורטוגל 1966), פאולו רוסי (איטליה 1982) ואולג סאלנקו (רוסיה 1994) שכבשו שישה שערים רצופים עבור נבחרותיהם.

* הפנדל שלו, אגב, היה הראשון שמקבלת אקוודור במונדיאלים השונים, וזה הטורניר הרביעי שלה.

* ולנסיה הצטרף לרשימה מכובדת של כובשי השערים הראשונים בטורנירי המונדיאל, ביניהם יורגן קלינסמן (1994) ופיליפ לאהם (2006) הגרמנים, פאפה בובה דיופ הסנגלי (2002) וגם מרסלו הברזילאי עם שער עצמי ב-2014.

* ברוסיה 2018 לא היה אפילו שער אחד שנפסל בסיוע ה-VAR, והנה בקטאר 2022 זה קרה אחרי פחות משלוש דקות.

* לאקוודור יש תקווה: מאז 1986, כל נבחרת שניצחה במשחק פתיחה של מונדיאל הגיעה לפחות לרבע הגמר. רק מארחת אחת לא עברה את השלב הראשון וזו צרפת ב-1930.

* אקוודור שמרה על שער נקי בשבעת משחקיה האחרונים. חלפו 11 שעות ו-36 דקות מאז שחוליאן אלברס הארגנטינאי כבש מולה בחודש מרץ.

* קטאר היא כאמור המארחת הראשונה שמפסידה במשחק הפתיחה שלה. עד היום היו 16 ניצחונות של מארחות ועוד שש תוצאות תיקו במשחק הראשון.

* 11 ניסיונות ההבקעה במשחק הערב (של שתי הקבוצות יחד) היו הכי מעט במשחק במסגרת הגביע העולמי זה 66 שנה.

פליקס סאנצ'ס מאמן נבחרת קטאר. רויטרס
"העצבים שלנו בגדו בנו". פליקס סאנצ'ס, מאמן נבחרת קטאר/רויטרס

התגובות

גוסטבו אלפארו, המאמן הארגנטינאי של אקוודור שסיפר כיצד ציטט לשחקניו את צ'רצ'יל בדרך למונדיאל, אמר בסיום: "אנחנו מקווים שזו ההתחלה של משהו גדול עבור אקוודור. אמרנו מראש שזה המשחק הכי חשוב במונדיאל. משחק הפתיחה, מול המארחת, ידענו שצריך לנפץ פה מיתוס. הסגל הזה עובר כל מכשול, המחויבות של השחקנים אפשרה לנו לנצח כאן".

אנר ולנסיה, המכונה "סופרמן" באקוודור, נבחר כמובן לאיש המשחר ואמר: "ידענו שיהיה קשה, אבל הצלחנו להשיג תוצאה טובה בצורה מהירה. שני השערים המוקדמים עזרו לנו להשתלט על העניינים ולקחת את שלוש הנקודות. חלמתי הרבה פעמים על ניצחון במשחק הפתיחה ועל גול שלי. נמשיך לחלום גם לקראת ההמשך".

קטאר הפכה למארחת הראשונה ב-92 שנות מונדיאל שמפסידה במשחק הראשון, אבל המאמן פליקס סאנצ'ס אמר: "הרגשתי תמיכה אדירה מהקהל ואני מקווה שבמשחק הבא נגרום לעם להיות יותר גאה בנו. כולם יודעים שאנחנו יכולים לתת הרבה יותר. צר לנו שלא יכולנו להיות חלק מהחגיגה הערב, אבל ידענו שזה יכול לקרות. העצבים שלנו בגדו בנו, התחלנו רע מאוד ולא יכולנו לחבר אפילו ארבע מסירות. היו גם לא מעט חורים בהגנה וחוסר איזון. ברמות האלה, אתה משלם על כך. ננסה ללמוד מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully