וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק מצהירה: "אנחנו מועמדים רציניים לזכייה, אריקסן סיפור אגדה"

מרטין בריית'ווייט מוכן למשחק הראשון מול טוניסיה (15:00) ומרים את רף הציפיות: "שינינו תפיסה, יש אמונה שאנו באמת מסוגלים". על הקשר: "האירוע שלו שינה כל אחד מאיתנו, זה מעבר לכדורגל"

דיווח של שליח וואלה! ספורט לקטאר, פז חסדאי, אחרי אנגליה - איראן/צילום: פז חסדאי. עריכת וידאו: טל רזניק

נבחרת דנמרק אולי הייתה הסיפור המרגש ביותר של יורו 2020. כבר במשחק הראשון בשלב הבתים האדומים איבדו בנסיבות קשות את הכוכב שלהם, כריסטיאן אריקסן, שהכניס את אירופה כולה לחרדה כשלקה בליבו. הקשר אמנם התאושש, אך לטורניר הוא כמובן לא חזר. בלעדיו, הדנים עשו את הדרך הארוכה עד לחצי הגמר והיו קרובים גם להעפלה מפתיעה לקרב על הגביע.

בעקבות ההצלחה לפני שנה וחצי, רבים כעת מסמנים את הדנים כמועמדים בכירים להיות הסוס השחור בטורניר, ואולי אפילו ללכת עד הסוף. רגע לפני שהיא פותחת את דרכה היום (שלישי, 15:00) מול טוניסיה הנבחרת משדרת שהיא מלאת ביטחון, ובריאיון שהעניק שחקן הנבחרת מרטין ברייתווייט ל"גרדיאן" הבריטי הוא שיקף התחושות במדינה הסקנדינבית.

מרטין ברייתווייט שחקן נבחרת דנמרק. רויטרס
מרים את רף הציפיות. ברייתווייט/רויטרס

"לדנים יש בעיה. הם נחמדים וצנועים מדי. אנחנו כל כך צנועים שמעולם לא נגיד שאנו מסוגלים לעשות דברים גדולים. משהו חסר לנו - לא שחצנות, אלא הביטחון להגיד שאנחנו ללכת עד הסוף. היה שינוי בתפיסה בקרב השחקנים וכלל האזרחים במדינה. יש אמונה שאנחנו באמת יכולים לעשות את זה - אנחנו טובים. לפני זה, אנשים היו שמחים משני ניצחונות, עכשיו אומרים שהנבחרת מסוגלת לזכות בתארים. זה לא אומר שאנחנו בטוחים מדי, כי כאן נכנסת לתמונה הצניעות והעבודה הקשה. בגלל זה אנחנו מועמדים רציניים לזכייה".

אקס ברצלונה נזכר בזכייה הסנסציונית של דנמרק ביורו 1992 ושאב השראה: "הרבה פעמים דמיינתי את עצמי מניף את הגביע. אני מקווה שזה יהפוך למציאות. ראיתי את התמונות מ-1992, אשמח להיות חלק מקבוצה שעושה את אותו הדבר ואם זה יהיה במונדיאל אז עוד יותר טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
כריסטיאן אריקסן חוגג שער של נבחרת דנמרק. ANP, GettyImages
חבריו לנבחרת לא האמינו שהוא יגיע איתם למונדיאל. אריקסן/GettyImages, ANP

הדנים מגיעים מחוזקים בכריסטיאן אריקסן, ומקווים שהוא יוכל לעשות את ההבדל על המגרש. חברו לנבחרת התייחס לאותו אירוע טראומתי ביורו וחשף: "זה שינה כל אחד מאיתנו, זה מעבר לכדורגל. העובדה שאנחנו במונדיאל וכריסטיאן איתנו בסגל זה סוג של סיפור אגדה, אף אחד לא היה יכול לדמיין את זה".

"התחושה עכשיו לא מה שהייתה בימים הראשונים אחרי המקרה. במשחק הראשון בלעדיו, הרגשת את האווירה באצטדיון. זה היה מיוחד, מרגש ועוצמתי. האוהדים ניסו לדחוף אותנו. אחרי המקרה אריקסן היה רגוע, לא ראתי פחד, רק נחישות לחזור. אנחנו כל כך שמחים שהוא יכול לעשות שוב את מה שהוא אוהב, ועוד ברמות הגבוהות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully