וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות הגרמנית תפנה ל-CAS: "בודקים אם פעולת פיפ"א חוקית"

המנשאפט לא מוותרים על סרט הקפטן בצבעי דגל הגאווה ומסתמן כי יפנו בנושא לבית הדין הגבוה לספורט: "איימו עלינו בסנקציות ספורטיביות"

דיווח של שליח וואלה! ספורט לקטאר אחרי ארגנטינה - ערב הסעודית/צילום: פז חסדאי, עריכה: ניר חן

נבחרות אנגליה, דנמרק וגרמניה היו אלה שהובילו את פרוייקט "One Love", שבשיאו אמורים היו הקפטנים של אותן נבחרות לעלות למשחקי המונדיאל בקטאר כשעל הזרוע שלהם סרט עם צבעי דגל הגאווה, אלא שאז פיפ"א התערבה, איימה בסנקציות שחלקן גם ספורטיביות וכוללות כרטיס צהוב לחובת כל קפטן עוד לפני שהמשחק החל, והנבחרות התקפלו. כך היה נראה לפחות.

אמנם הארי קיין האנגלי, סימון קיאר הדני וגם מנואל נוייר הגרמני ויתרו על סרט הקפטן בצבעי דגל הגאווה במחזור המשחקים הראשון, אבל מסתבר שבנוסף להתבטאויות נגד פיפ"א יש גם מי שצפויה לעשות מעשה, וזוהי ההתאחדות הגרמנית שבכוונה לפנות ל-CAS - בית הדין הגבוה לערעורי ספורט - במטרה להשיב מלחמה ואולי גם להספיק לענוד את סרט הקפטן המדובר עד סיום המשחקים בקטאר, אם לא כבר מול ספרד במחזור המשחקים השני, מפגש שיתקיים ביום ראשון.

לוח שידורי מונדיאל 2022 - היכן ישודרו כל משחקי הגביע העולמי?

שוער נבחרת גרמניה מנואל נוייר עונד סרט שמביע תמיכה בקהילה הגאה. Christof Stache - Pool, GettyImages
נוייר וסרט הקפטן המדובר שיוביל לפנייה ל-CAS/GettyImages, Christof Stache - Pool

סטפן סימון, דובר ההתאחדות הגרמנית, אישר היום (שלישי) לעיתון "בילד" כי אין בכוונתם לעבור על החלטה זו בשתיקה ומתברר כי גם הממשלה הגרמנית תומכת בצעד הנ"ל. "פיפ"א מנעה מאיתנו להראות לעולם את עמדתנו בכל הנוגע לחשיבות של זכויות אדם וקבלת השונה. פיפ"א אף איימה כי גם סנקציות ספורטיביות נלקחות בחשבון, מבלי לציין מהן. אנחנו בודקים אם זו פעולה חוקית".

מי שגיבתה את הצעד המסתמן מצד הגרמנים היא ננסי פאסר, שרת הפנים של גרמניה שהצהירה בשיחה עם "בילד" לפני שיצאה לקטאר כדי לתמוך במנשאפט מול יפן במשחקם הראשון מחר: "איסור ענידת הסרט זו טעות ענקית של פיפ"א. זה שבר את הלב לכל האוהדים וגם הכניס את הכדורגלנים לסכסוך בין פיפ"א להתאחדויות. זה מאוד מצער שלא הייתה התאגדות של ההתאחדויות האירופיות, זה היה חשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully