וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 16 שנה, פורטוגל מקווה לנצח במשחק הפתיחה שלה במונדיאל

הסלסאו מעדו בכל שלושת משחקיהם הראשונים בגביעי העולם מאז 2006, אך יקוו להכניע את גאנה - עליה גברו במפגש האחרון בין השתיים במונדיאל ב-2014. כריסטיאנו רונאלדו, שהושעה משני משחקים באנגליה, צפוי לפתוח. רובן דיאס: "דיברנו עליו מספיק"

מחזור 1הסתיים24/11/2022
פורטוגל
  • רונאלדו (65, פנדל)
  • פליקס (78)
  • לאאו (80)
2:3
  • (73) אייו
  • (89) בוקארי
גאנה
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 21.11/ספורט1

פורטוגל

שחקני נבחרת פורטוגל מתעקשים בימים האחרונים שסאגת כריסטיאנו רונאלדו לא תסיח את דעתם ותפגע ביכולתם, אבל כעת מגיע רגע האמת של הסלסאו במשחקם הראשון במונדיאל בקטאר מול גאנה (חמישי, 18:00).

כמעט כולם עוסקים בשחרורו של CR7 ממנצ'סטר יונייטד בעקבות אותו ריאיון חסר תקדים שהעניק החלוץ בן ה-37, אבל צריך לזכור שפורטוגל היא אחת הנבחרות החזקות והאיכותיות ביותר על הנייר, על אף שניצחה שלושה משחקים בלבד מתוך 11 האחרונים שלה בגביעי העולם ובארבעה מחמשת הטורנירים האחרונים לא עברה את שמינית הגמר - כולל ברוסיה לפני ארבע שנים וחצי, אז הפסידה לאורוגוואי.

כריסטיאנו רונאלדו לא שותף בניצחון 0:4 על ניגריה, במשחק ההכנה האחרון של פורטוגל בשבוע שעבר, אבל הוא צפוי לשוב ל-11 של פרננדו סנטוס. כידוע זהו אמור להיות הטורניר הגדול האחרון בהשתתפות CR7, שאף הצהיר כי יפרוש מכדורגל אם פורטוגל תזכה במונדיאל. "דיברנו על כריסטיאנו רונאלדו מספיק ואני לא חושב שיש לנו סיבה להתעסק בזה", אמר הבלם רובן דיאס, "אנחנו נבחרת אחת שמעכשיו ממוקדת רק במונדיאל. לא נוכל לנצח את גאנה אם לא נהיה מפוקסים אך ורק במשחק מולה". אגב, ההתאחדות האנגלית פסקה היום על עונש השעיה משני משחקים לרונאלדו, בעקבות תקרית הפלאפון עם אוהד אברטון לאחר ההפסד בגודיסון פארק באפריל בעונה שעברה.

כריסטיאנו רונאלדו, חלוץ נבחרת פורטוגל. PATRICIA DE MELO MOREIRA, GettyImages
ההזדמנות האחרונה שלו. כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages, PATRICIA DE MELO MOREIRA

גאנה

"הכוכבים השחורים" חוזרים לגביע העולם אחרי שמונה שנות היעדרות, מאז שהפסידו לפורטוגל במשחקם האחרון ב-2014, מונדיאל בו סיימו עם נקודה אחת בלבד הודות ל-2:2 מול גרמניה. במונדיאל ב-2010, כזכור, גאנה הודחה על ידי אורוגוואי במשחק רבע הגמר, באותו מפגש היסטורי בו לואיס סוארס עם ידו מנע מגאנה שער שהיה מעלה אותה לחצי הגמר.

כמו שכריסטיאנו רונאלדו נח בניצחון האחרון של פורטוגל על ניגריה, כך גם תומאס פארטיי לא שותף ב-0:2 של גאנה על שוויץ וגם הוא יפתח. גאנה ניצחה שבעה משמונת משחקיה האחרונים (כולל משחקים במוקדמות אליפות אפריקה שהוכרעו בהארכה ובפנדלים) וספגה רק בהפסד 3:0 לברזיל במשחק ידידות. מי שלא ברור אם יפתח, אבל בכל מקרה יקווה לעשות היסטוריה בקטאר הוא אנדרה איו שיחגוג בחודש הבא את יום הולדתו ה-33 ואם ישותף ירשום את הופעתו השמינית במשחקי גביע העולם - יותר מכל אפריקאי אחר. איניאקי וויליאמס שוויתר על האפשרות לשחק עבור ספרד צפוי לפתוח, בעוד מוחמד קודוס שמככב באייאקס עשוי לעלות מהספסל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אנדרה איו, שחקן נבחרת גאנה. Kenzo Tribouillard, GettyImages
יכול לעשות היסטוריה. אנדרה איו/GettyImages, Kenzo Tribouillard

טריוויה

* פורטוגל לא הצליחה לנצח במשחק הפתיחה שלה במונדיאל מאז 2006 - ב-2010 סיימה בתיקו ללא שערים מול חוף השנהב, ב-2014 הובסה 4:0 על ידי גרמניה וב-2018 נפרדה ב-3:3 מול ספרד. לפני כ-16 שנה, כשניצחה במשחק הפתיחה, היא גברה 0:1 על אנגולה משער מהיר של פאולטה.

* המפגש האחרון של הנבחרות היה ב-2014, גם אז במסגרת גביע העולם. הן נפגשו במחזור השלישי של שלב הבתים והיה זה כריסטיאנו רונאלדו שהעניק לסלסאו את הניצחון עם שער דרמטי בדקה ה-80 שקבע 1:2.

* גאנה ספגה שני שערים בלבד בתשעת משחקיה האחרונים, אך בשניהם הובסה על ידי נבחרות שהעפילו למונדיאל - הפסידה 3:0 לברזיל וספגה 4:1 מיפן. פורטוגל ספגה ארבעה שערים בתשעת משחקיה האחרונים, הפסידה פעמיים 1:0 לספרד ולשוויץ, נפרדה ב-1:1 מול ספרד וגברה 1:3 על טורקיה.

* כריסטיאנו רונאלדו כבש שבעה שערים במשחקי גביע העולם, אבל כולם הובקעו בשלב הבתים - הוא השחקן שכבש בתולדות המונדיאל הכי הרבה שערים בבתים, מבלי למצוא את הרשת בשלבי הנוקאאוט.

הרכבי הקבוצות

שופט: איסמעיל אלפאת (ארה"ב)
אצטדיון: 974 (דוחא)
קהל: 42662

שני המחזורים הבאים בבית ח'

28.11

דרום קוריאה - גאנה
פורטוגל - אורוגוואי

2.12

גאנה - אורוגוואי
דרום קוריאה - פורטוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully