וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה בפריז: אקטיביסטים מכבים שידורי מונדיאל באמצעות שלט פיראטי

"בלה פריזיאן" דווח על צורת המחאה החדשה בברים ומסעדות בבירת צרפת, אחד הפעילים הסביר: "אנחנו מרגישים מאוד חזקים. זו התנגדות שלווה"

סיכום אירועי היום בספורט, 24.11/ספורט1

באחד המערכונים המפורסמים של חבורת "לול", יושבים אב ובנו בסלון עם פיצוחים ומצפים להמשך שידור של משחק כדורגל, אלא שבמקומו משודרת פתאום אופרה בשם "לה מרמור" מאת פרלש. הצופים ההמומים מגיבים בבכי ולאחר מכן מכלים את זעמם על מכשיר הטלוויזיה ומפרקים אותו עם פטיש.

מסתבר שרגעים דומים חווים בימים האחרונים חובבי כדורגל בפריז, כאשר בעיר מסתובבים אקטיביסטים המתנגדים לקיום משחקי הכדורגל בקטאר והחליטו להביע את מחאתם באמצעות שלט פיראטי, בעזרתו הם מכבים שידורים בברים ומסעדות ברחבי בירת צרפת.

ב"לה פריזיאן" דיווחו על התופעה החדשה, אותה מובילים אנשי "אנטי קטאר" ואחד הפעילים אמר: "אנחנו מרגישים מאוד חזקים". זה קרה אחרי שאחת מחברותיו השתמשה בשלט פיראטי בשם TV-B-Gone שהומצא בתחילת שנות ה-2000 וביכולתו להשבית שידורי טלוויזיה ברדיוס של 45 מטר - הוא שולח אות ומשפיע על 160 מותגים שונים, כך שלא מדובר בסגנון מסוים של מכשירים. הבחורה עשתה את זה כדי לעצור את שידור משחקה של נבחרת צרפת בבר ברובע ה-18 והותירה עשרות מאוכזבים. הם אמנם לא שברו את הטלוויזיה בזעם, אבל רובם החליטו לנטוש את המקום.

"הרעיון שלנו הוא לא לכבות את האושר של האנשים או לעצבן אותם, אלא כדי לאותת ולהגיד שאנחנו יכולים לאהוב כדורגל ובמקביל להגיד שיש דברים לא טובים במונדיאל הזה", אמר העיתונאי דן גייזלהרט, מייסד המדיה האקולוגית Climax ואחד מיוזמי המחאה. "זו התנגדות שלווה. אם נכבה שידור בזמן המשחק, גם נוכל לגשת לאנשים ולהסביר להם את הנושא".

חבר אחר בארגון המחאה התנגד: "עדיף להחרים את המשחקים ולא לכפות על אחרים, זה גם לא מכובד עבור מנהל הבר שלא אחראי לזה". האם התופעה תימשך?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully