וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבפה וגריזמן השתוו לזידאן, דשאן: "קיליאן הציב מטרה לזכות במונדיאל"

אלופת העולם שברה את הקללה כשהפכה לראשונה שמבטיחה את מקומה בשמינית הגמר. החלוץ "המושיע" השתווה לזידאן במספר השערים, חברו במספר הבישולים. המאמן הצהיר: "אנחנו מאוחדים וחזקים גם אחרי כל מה שנאמר עלינו"

דיווח של פז חסדאי, שליח וואלה! ספורט לקטאר, אחרי ניצחונה של פולין על ערב הסעודית/צילום: פז חסדאי עריכת וידאו: טל רזניק

נבחרת צרפת הסירה את קללת אלופות העולם כשניצחה הערב (שבת) 1:2 את דנמרק. צרפת הפכה לאלופת העולם הראשונה מאירופה שלא מסיימת את דרכה בשלב הבתים מאז 1994 והראשונה מבין אלופות העולם שעולה לשלב הבא מאז ברזיל ב-2006. יתרה מכך, צרפת גם הפכה לאלופת העולם המכהנת הראשונה מאירופה שמנצחת את שני משחקיה הראשונים בגביע העולם מאז שעשתה זאת איטליה ב-1938. ומעל הכל עבורה, היא הראשונה במונדיאל 2022 בקטאר שעולה לשלב 16 האחרונות.

שחקניו של דידייה דשאן עלו ליתרון משער של קיליאן אמבפה בדקה ה-61, אך שבע דקות בלבד חלפו עד שדנמרק השיגה את שער השוויון מראשו של אנדראס כריסטנסן. אלא שאמבפה היה במקום הנכון ובזמן הנכון גם בדקה ה-86 כדי להעניק לצרפת את ה-1:2 הדרמטי ובכך השתווה לזינדין זידאן עם 31 שערים בנבחרת.

"אמבפה המושיע עשה את ההבדל עם צמד השערים שכבש", נכתב ב"רדיו מונטה קרלו" על אמבפה, "היה לו משחק חכם, הוא גם היה מי שהוציא כרטיס צהוב מכריסטנסן. הוא זה שהוביל אותנו לשמינית".

צפו בתקציר ניצחונה של צרפת 1:2 על דנמרק באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקן נבחרת צרפת, קיליאן אמבפה. רויטרס
מספרים מרשימים והוא רק בן 23. אמבפה/רויטרס

על אף הצמד של אמבפה, בתקשורת הצרפתית היו גם מי שהכתירו את גריזמן למצטיין המשחק ובסיום אמר שחקן אתלטיקו מדריד ל-TF1: "ידענו שזה יהיה משחק קשה, כבר הפסדנו לדנמרק פעמיים בליגת האומות. עשינו הרבה עבודה, נשארנו יחד והשגנו ניצחון חשוב".

על כך שהשתווה לזידאן כשיאן הבישולים בנבחרת: "אני גאה בזה מאוד, אבל לא הכול זה סטטיסטיקה. אני מרוצה מהעבודה ההגנתית וההתקפית שעשיתי עבור הקבוצה. כולם השקיעו מאמץ אדיר הערב כדי שננצח ונעפיל לשלב הבא. תחי צרפת, תחי הרפובליקה".

המאמן המנצח דידייה דשאן הוסיף: "עשינו הרבה דברים יפים הערב, רק היה חסר לנו דיוק. ברכות לשחקנים שלי על העלייה לשלב הבא. מבחינתי זה הגיוני שננצח משחק כזה, מול יריבה טובה שלעתים ממעיטים בערכה. דנמרק הוכיחה שהיא אחת הטובות באירופה בליגת האומות. ניצחנו פעמיים ועלינו לשלב הבא, זה נותן לנו שקט לקראת המשחק בעוד ארבעה ימים. רוב הסיכויים שגם נעלה מהמקום הראשון הודות להפרש השערים. הנבחרת הזו נשארה מאוחדת וחזקה גם אחרי כל מה שנאמר לאחרונה. יש לנו רצון לעשות עוד דברים יפים יחד. אמבפה? הוא הציב לעצמו מטרה לזכות במונדיאל הזה".

אנטואן גריזמן, שחקן נבחרת צרפת עם קיליאן אמבפה. FRANCK FIFE, GettyImages
גיבורי העלייה לשמינית. גריזמן ואמבפה/GettyImages, FRANCK FIFE

ז'ול קונדה, שפתח כמגן ימני: "הרגשתי טוב בעמדה הזו, למרות שהיה קצת קושי בהתחלה. ניסיתי לתרום את חלקי גם בהתקפה וזה קל עם עוסמאן דמבלה, איתו יש לי תיאום מברצלונה. ניסיתי להגן טוב ולשמור על הקו שלי, דמבלה וקינגסלי קומאן עזרו לי. היינו נחושים, יצרנו מצבים ונשארנו מאורגנים בהגנה. אחרי השוויון של דנמרק, התאוששנו והלכנו על הניצחון. זה לא פשוט מול יריבה חזקה כמו דנמרק. נשאף לסיים את שלב הבתים עם ניצחון שלישי, נוכל לעשות גם קצת רוטציה".

רפאל וראן פרגן לאמבפה: "הוא שחקן מוכשר מאוד וכישרון תמיד עושה את ההבדל. אני שמח שניצחנו ובכלל שמח להיות כאן. עבדתי קשה מאוד כדי להתאושש. זה תמיד מיוחד להיות בגביע העולם ולשחק עבור המדינה שלך. אני רוצה למצות את הרגע הזה ככל האפשר".

אורליאן טשואמני נשאל לגבי האווירה בנבחרת, שעל פי הדיווחים השתפרה בעקבות היעדרותו של קארים בנזמה, והגיב: "האווירה כאן טובה מאוד, אבל אני חייב להתייחס לעניין הזה של קארים ולהגיד שמדובר בדיווח שקרי לחלוטין. האווירה הייתה טובה גם כשהוא היה כאן, כולם מסתדרים נהדר. מרגע שהגעתי לנבחרת, אני יכול להגיד שהכול מתנהל כמו שצריך".

אורליאן טשואמני, קיליאן אמבפה שחקני נבחרת צרפת חוגגים. רויטרס
הגן על קארים בנזמה. אורליאן טשואמני חוגג בסיום/רויטרס

המספרים

* אמבפה השתווה לזינדין זידאן במספר השערים בנבחרת (31) ואנטואן גריזמן השתווה לזיזו במספר הבישולים (26).

* צרפת איימה על השער במחצית הראשונה 13 פעמים - הכי הרבה שלה בלי למצוא את הרשת בטורנירי מונדיאל או יורו מאז החלו לאסוף נתונים ב-1966.

* גריזמן גם יצר תשעה מצבים במשחק הזה - הכי הרבה של שחקן צרפתי מאז התשעה של זינדין זידאן במונדיאל 1998.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully