וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראיתם מה קרה - מספר 10 הכריע": בארגנטינה חוגגים עם מסי

המאמן סקאלוני שיבח, השוער מרטינס הוסיף: "עם מספר 10 זה תמיד יותר קל". מסי: "חזרנו לעצמנו במחצית השנייה". החגיגות בבואנוס איירס, המספרים והתרחישים למחזור הסיום

דיווח של פז חסדאי, שליח וואלה! ספורט לקטאר, אחרי ניצחון ארגנטינה על מקסיקו/צילום: פז חסדאי עריכת וידאו: טל רזניק

נבחרת ארגנטינה נשארה בחיים במונדיאל 2022 בזכות התעלות של ליאונל מסי, שכבש ובישל ב-0:2 על נבחרת מקסיקו והציב את נבחרתו במקום השני בבית ג' לפני מחזור ההכרעה. אלופת דרום אמריקה הייתה לחוצה לאורך רוב שלבי המשחק וחיפשה פתרונות, עד שמסי ירה פנימה בדקה ה-64 ולקראת הסיום גם הוסיף בישול לאנסו פרננדס שסובב לחיבורים את שער הבכורה שלו. ההכרעה תהיה ביום רביעי, כשארגנטינה תפגוש את פולין. הבעיה: המקום השני ככל הנראה יוביל למפגש עם צרפת החזקה, המושלמת היחידה עד כה.

צפו בליאונל מסי מככב ומוביל את ארגנטינה לניצחון 0:2 על מקסיקו באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה חוגג ניצחון. רויטרס
הרגיע את כל המדינה. ליאונל מסי/רויטרס

התרחישים

- ניצחון של ארגנטינה על פולין יעלה אותה בכל מקרה. הוא יספיק לעלייה מהמקום הראשון כל עוד ערב הסעודית לא תנצח בשני שערים יותר ממנה במשחקה מול מקסיקו.

- תיקו של ארגנטינה מול פולין יעלה את שתיהן יחד (כשפולין ראשונה) כל עוד המשחק המקביל יסתיים גם הוא ללא הכרעה או שמקסיקו תנצח בפחות מארבעה שערים.

- אם מקסיקו תנצח למשל 0:3 וארגנטינה תסיים ב-0:0, השתיים יהיו שוות במאזן הנקודות והשערים, ואז המאזן הפנימי יקבע ובו היתרון של ארגנטינה בזכות הניצחון הערב.

- פולין תעלה מהמקום הראשון אם תנצח וגם אם תסיים בתיקו ובמקביל ערב הסעודית לא תשיג שלוש נקודות. היא תעלה מהמקום השני אם תפסיד בהפרש מינימלי והמשחק המקביל יסתיים בתיקו או שמקסיקו תנצח בו בהפרש פחות גדול.

- ערב הסעודית תעלה בוודאות אם תנצח. תיקו יספיק לה רק אם ארגנטינה תפסיד או שפולין תובס.

- מקסיקו צריכה ניצחון יחד עם הפסד של ארגנטינה כדי לעלות בלי חישובי שערים. אם ארגנטינה תשיג נקודה, היא תצטרך לנצח ביותר משלושה שערים ואם פולין תפסיד אז היא צריכה לנצח בפער מצטבר (יחד עם ההפסד הפולני) של חמישה שערים.

- אם מקסיקו תנצח 0:2 ופולין תפסיד 2:0, בין שתי הנבחרות יהיה שוויון מוחלט ואז זהות העולה השנייה מבית ג' תוכרע על מספר הכרטיסים. זו עם פחות כרטיסים, היא שתעלה (כרגע למקסיקו שישה צהובים ולפולין רק ארבעה).

המספרים

* המאזן של מסי כעת במונדיאלים: 8 שערים ו-7 בישולים ב-21 משחקים. כמעט כמו המאזן של מראדונה: 8 שערים ו-8 בישולים ב-21 משחקים.

* מסי עם שמונה שערי מונדיאל עד כה, כמו מראדונה כאמור, ולפניו ניצב רק גבריאל באטיסטוטה עם 10 כיבושים.

* מסי כבש ארבעה שערים בבעיטות מחוץ לרחבה במשחקיו במונדיאל, בדיוק כמו לותר מתיאוס הגרמני ודייגו פורלאן האורוגוואי. לפניו נותר רק ריבלינו הברזילאי שעשה את זה חמש פעמים.

* מסי הוא גם הצעיר ביותר (בגיל 18 ו-357 ימים מול סרביה ב-2006) וגם המבוגר ביותר (בגיל 35 ו-155 ימים הערב מול מקסיקו) שכובש ומבשל במשחק במונדיאל מאז החל איסוף הנתונים ב-1966.

* בגיל 21, אנסו פרננדס הפך לשחקן הכי צעיר שכובש עבור ארגנטינה במונדיאל, מאז מסי ב-2006.

* ליאונל סקאלוני אימן מול מקסיקו ארבע פעמים וניצח בכולן. הפרש השערים: 0:8.

* ארגנטינה כבשה שלושה שערים לרשת מקסיקו בבעיטות מחוץ לרחבה במסגרת הגביע העולמי. רק ברזיל (מול איטליה) ואוסטריה (מול שוויץ) כבשו יותר לרשת יריבה אחת: ארבעה שערים כל אחת.

* אנדרס גוארדאדו המקסיקני, שנפצע והוחלף במחצית הראשונה, הפך לשחקן השישי שמופיע בחמישה מונדיאלים שונים. שלושה מהם ממקסיקו: אנטוניו קרבחאל, רפא מארקס וכעת הוא.

התגובות

ליאונל מסי אמר מיד אחרי שריקת הסיום: "אנחנו לא יכולים להרים ידיים, לא יכולים יותר לטעות - כל משחק מעכשיו הוא גמר עבורנו. במחצית השנייה היינו מאוחדים וחזרנו לשחק כמו שאנחנו יודעים. היה משחק קשה, גם התנאים לא היו פשוטים, אבל כולנו שיחקנו כמו שצריך - גם אלו שפתחו וגם אלו שנכנסנו והגיבו מצוין. לפנינו משחק נוסף ואנחנו צריכים לחשוב רק עליו ובמחשבה שעדיין לא עשינו כלום, זו רק תחילת הדרך. לפני הטורניר היינו באופוריה וזה עלה לנו, במיוחד במשחק הראשון כי הוא היה עבור שחקנים רבים הראשון בגביעי העולם ולא שיחקנו כמו שרצינו והיינו צריכים. גם במשחק הראשון היו חסרים לנו סנטימטרים כדי לחגוג 0:2".

על הקרסול שלו שלאחרונה דווח כי מטריד אותו: "אני לא יודע למה כל כך הרבה מדברים על זה, האמת היא שהכול בסדר. כאב לי בדקות הסיום (אחרי ערב הסעודית), אבל אני בסדר, התאמנתי כרגיל ועשיתי כל מאמץ כי עכשיו זה לא הזמן לוותר".

באינסטגם העלה מסי פוסט קצר ובו כתב: "היינו חייבים לנצח ועשינו את זה. מגיע כעת גמר נוסף ואנחנו חייבים להמשיך להילחם כולנו ביחד...קדימה ארגנטינה!".

המאמן ליאונל סקאלוני, שהזיל דמעה או שתיים בשער השני: "ידענו שמצפה לנו משחק קשה וחשדנו שמקסיקו תשנה מערך לחמישה שחקנים בהגנה. המחצית הראשונה הייתה לא טובה עבור אף אחד מאיתנו, אבל במחצית תיקנו את הדברים והתחלנו לשחק טוב יותר, הצלחנו לאזן את המשחק באמצע. אחר כך כבר ראיתם מה קרה - מספר 10 הכריע את המשחק ויש מאחוריו חבורה שלמה שתומכת בו. מקסיקו שיחקה עם חמישה שחקנים בהגנה ועוד ארבעה בקישור, קשה לשחק ככה, אבל אני שמח שגם המחליפים עשו את המוטל עליהם. זו נבחרת שכיף לראות אותה וכל מי שלא אוהב אותה כנראה לא אוהב את ארגנטינה", סיכם.

סקאלוני מתרגש עד כדי דמעות בשער של פרננדס

הפוסט של מסי

אנסו פרננדס, כובש השער השני: "בתור ילד תמיד חלמתי לשחק עם החולצה הזו והיום גם הגשמתי חלום לכבוש שער במונדיאל.

אמיליאנו מרטינס, השוער שבמחצית הראשונה סיפק הצלה יפהפה ומנע ממקסיקו לעלות ליתרון בכדור חופשי לפני המחצית, הוסיף: "ידענו שהפסד מדיח אותנו מהמונדיאל, אבל לרגע לא הטלנו ספק בעצמנו. עברנו ימים קשים והיום הראינו שאנחנו מוכנים. גם לשחק עם 'מספר 10' זה תמיד הרבה יותר קל", אמר וכמובן שהתכוון למסי שכבש ובישל.

אנחל די מריה, מבשל השער הראשון: "אני שמח עבור הקבוצה, כולם עבדו קשה גם כשלא הלך לנו כל כך. היום הצלחנו להביא אושר לעם שלנו, לעצמנו ולמשפחות שלנו, שבאו במשחק הקודם וראו אותנו רעים. אנחנו כאן כבר שנים בנבחרת ותמיד נותנים את הכול, נמשיך להילחם עד הסוף. הניצחון הזה נותן קצת שקט לכולם. ידענו שיהיה משחק קשה מול יריבה חזקה, ידענו שלא יהיו יותר מדי מצבים וזה לא יהיה יפה במיוחד. הכי חשוב שניצחנו".

צפו בחגיגות בבואנוס איירס

חגיגות בבואנוס איירס אחרי השער של ליאונל מסי נגד מקסיקו/טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully