וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד כבר כאן? אנסו פרננדס אמור לסייע לליאו מסי להגשים את החלום

27.11.2022 / 10:35

ארגנטינה נראתה כמו נבחרת מפורקת במשך רוב המשחק אתמול, אבל הפרעוש עדיין הצליח לסחוב אותה על גבו, והכניסה של פרננדס, כוכב העתיד של הכדורגל העולמי, הוסיפה המון. האם זה יעבוד גם מול פולין בקרב על ההעפלה לשמינית הגמר?

דיווח של פז חסדאי, שליח וואלה! ספורט לקטאר, אחרי ניצחון ארגנטינה על מקסיקו/צילום: פז חסדאי עריכת וידאו: טל רזניק

כבר אפשר לראות ברחבי העולם את הכותרות לפיהן "ארגנטינה חזרה לעצמה". זה לא מדויק בלשון המעטה. אמנם הנבחרת הצליחה להשיג תוצאה חיובית וניצחה 0:2 את מקסיקו אחרי הפיאסקו מול סעודיה במחזור הפתיחה, אבל במשך דקות ארוכות נדמה היה כי דווקא נגד הסעודים הפגינה החבורה של המאמן ליונל סקאלוני יכולת טובה יותר. שני שערים נאים עשויים להשכיח זאת, לגרום לעליה גדולה בביטחון העצמי ולסייע לפתוח דף חדש, אבל כל מי שרוצה לראות את אלביסלסטה זוכים בגביע העולם בהופעתו האחרונה של ליאו מסי בטורניר עלול להישאר מודאגים אפילו יותר.

זו נבחרת שאמורה לעבוד למען מסי, אבל במשך דקות ארוכות מדי מסי עבד כמעט לבדו למען הנבחרת, בכל הקשור להתקפה. במקום לקבל אספקת כדורים סדירה ליד הרחבה המקסיקנית, הוא ירד לקו מחצית המגרש, לקח את הכדור וניסה להבין כיצד ניתן לפרוץ את העורף המעובה. עבור היריבה, שמירה על שער נקי הייתה המטרה המרכזית, והיא עמדה בה ללא בעיות מיוחדות במשך יותר ממחצית. מקסיקו רגילה לשלוח למונדיאלים נבחרת תוססת וכריזמטית שהולכת על כל הקופה ומצליחה לעלות לשמינית הגמר, אבל זה לא המצב כרגע. בגרסתה הנוכחית, עם טאטה מרטינו על הקווים, היא אפרפרה ומשעממת, ונחושה יותר להרוס לאחרים מאשר לבנות בעצמה. והיא הרסה במקצועיות את המשחק הארגנטינאי. זה אפילו לא היה קשה במיוחד.

שחקן נבחרת ארגנטינה גונסאלו מונטיאל, מול אנדרס גוארדאדו, שחקן נבחרת מקסיקו. Dan Mullan, GettyImages
מקסיקו לא התקשתה להרוס את המשחק הארגנטינאי במשך דקות ארוכות/GettyImages, Dan Mullan

ארגנטינה הגיעה לקטאר עם רצף של 36 משחקים ללא הפסד, והזכייה בקופה אמריקה לפני שנה וחצי הייתה אמורה לחזק את הביטחון העצמי. היא יצרה ציפיות גבוהות ואשליה לפיה זו נבחרת שיודע מה היא עושה. ובכן, בשני המשחקים הראשונים בקטאר התחלף הרושם לחלוטין. אתמול היה קשה להבין את התוכנית הטקטית, והתיאום ההתקפי בין הכוכבים לא היה קיים.

זו נבחרת שמתקשה מאוד לפתח התקפות בתמיכת המגנים. סקאלוני החליף אתמול את שניהם בהשוואה למשחק הראשון מול סעודיה, ושלח למערכה את גונסאלו מונטיאל במקום נהואל מולינה מימין, ואת מרקוס אקוניה במקום ניקולאס טגליאפיקו משמאל, אולם תרומתם הייתה דלה אפילו יותר. זו נבחרת שחסרה יצירתיות במרכז המגרש. לאנדרו פארדס החלש פינה אתמול את מקומו לגווידו רודריגס, אבל לא נרשם שיפור מהותי. גם כניסתו המיוחלת של אלכסיס מקאליסטר על חשבונו של פאפו גומס בעמדת הקשר השמאלי לא בדיוק הועילה. הקשר של ברייטון הוא שחקן טוב ומשקיען, אבל חסר ניסיון בזירה הבינלאומית ורחוק למדי מלהיות כוכב ברמה העולמית. ניתן לומר זאת גם על רודריגו דה פול, על אף שהוא לפרקים במהלך הקריירה שיש לו פוטנציאל גבוה.

בעצם, אין לארגנטינה הרבה שחקנים שעונים על ההגדרה הזו. אנחל די מריה נכלל ברשימה, אבל הוא לא היה תכליתי במיוחד אתמול. לאוטרו מרטינס קצת הלך לאיבוד בחוד, וליסנדרו מרטינס הצטיין כבלם, אך לא תמך מספיק בבניית ההתקפות מאחור. אז נשאר רק מסי. הפרעוש ניסה לעשות את המקסימום, ובמקרים רבים נדמה היה כי הוא יצטרך לבשל לעצמו כדי שמשהו יזוז. ארגנטינה טובה יותר כאשר הכוכב הגדול שלה לא צריך לחפש כדורים במרכז המגרש, ובמונדיאל הזה היא רחוקה בינתיים שנות אור מהמצב האופטימלי הזה. למזלה, היה לסקאלוני קלף חשוב מאוד על הספסל, בדמותו של אנסו פרננדס.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
לאוטרו מרטינס, חלוץ נבחרת ארגנטינה. רויטרס
לאוטרו הלך קצת לאיבוד/רויטרס

הקשר בן ה-21 שהצטרף רק הקיץ לבנפיקה הוא, ללא צל של ספק, בעל פוטנציאל להפוך לסופרסטאר אמיתי. הוא לא שותף במקדמות, וזו כנראה הסיבה לכך שסקאלוני היסס לשתף אותו בהרכב בקטאר, אבל כניסתו במשחק מול סעודיה גרמה לשיפור במשחק הקבוצתי, ואתמול זו כבר הייתה אופרה אחרת לגמרי. ברגע שדרך פרננדס על כר הדשא במקומו של רודריגס האפרפר, הייתה זו ארגנטינה שונה, וסמלי כי מסי העלה אותה ליתרון דקות ספורות מאוחר יותר - גם אם אנסו לא היה מעורב במהלך הספציפי.

הבעיטה החדה של הפרעוש מחוץ לרחבה לפינה התחתונה שיחררה המון לחץ. היה זה מעשה אמנות של כוכב בן 35 שנמצא עם הגב אל הקיר, על סף הדחה עגומה בשלב הבתים. מדברים על הצורך של מסי לזכות בגביע העולם, אבל יש כאן סכנה ממשית להיכשל כבר אחרי 3 משחקים, וכוכבים רבים כבר חוו את התחושה הזו על בשרם, כולל צ'אבי, אנדרס אינייסטה, זינדין זידאן ואפילו פלה. אף אחד לא חסין מכך, וארגנטינה מודל 2002 - שהייתה מוכשרת ויצירתי פי כמה בהשוואה לנבחרת הנוכחית - סיימה את דרכה בגביע העולם בשלב הבתים למרות שהגיעה כפייבוריטית. הסכנה הזו עדיין מוחשית גם אחרי הניצחון אתמול, אבל השער של מסי היה קריטי כדי לשמור על התקווה ולשנות את המומנטום. הנבחרת עדיין הציגה יכולת חלשה, אבל היא כבר הובילה - ולמקסיקו לא הייתה תשובה נאותה.

שחקני נבחרת ארגנטינה, אנסו פרננדס, ליאונל מסי. רויטרס
הנה, למסי יש על מי לסמוך. מספר 10 עם אנסו פרננדס/רויטרס

והיה גם פרננדס. האיש שכבש בסערה את ליגת האלופות והפך למנהיג בבנפיקה מהרגע הראשון, כאילו שיחק בה כבר שנים ארוכות, הוא העתיד של נבחרת ארגנטינה. מדובר בקשר רב גוני שיודע לעשות הכל ביעילות פנומנלית. הוא מחלץ כדורים בחסד, מנווט את המשחק, שורף שטחים מרחבה לרחבה, וגם יודע להבקיע כשצריך. אתמול בהחלט היה צריך, והבעיטה המסובבת המרהיבה שלו לחיבורים הרחוקים של גיירמו אוצ'ואה הותירה את כל העולם עם פה פעור. זה היה הרגע בו הכריז פרננדס על עצמו גם לאלה שטרם הכירו אותו. הנשרים מליסבון שילמו תמורתו פחות מ-10 מיליון יורו, והוא עשוי להיות אחת המכירות המוצלחות ביותר שלהם כבר בקרוב. בינתיים, הוא השחקן עליו יכול לסמוך מסי יותר מכל, אם סקאלוני יואיל בטובו לתת לו את המושכות בהרכב במשחק הבא מול פולין - וגם בהמשך, בתנאי שיהיה המשך.

אם פרננדס יהיה שם, אולי גם די מריה יהיה יעיל יותר - הוא הרי ווינר עם קבלות שהתעלה בנבחרת ברגעים החשובים ביותר. אולי גם לאוטרו יהיה דומיננטי יותר, אם מסי ישחק קרוב יתר אליו, ולא יצטרך לנדוד לעיגול האמצע בחיפושים אחרי הכדור. אולי גם לליסנדרו מרטינס תהיה כתובת טובה למסירות כאשר הוא יוצא קדימה מהעורף. אם פרננדס יזהר במלוא הדרו, הוא עשוי להיות הדבק שיחבר את אלביסלסטה ליחידה מלוכדת, ואז אפשר אולי יהיה להסתיר גם את החסרונות המובנים בסגל הזה כדי לנסות להגשים את החלום. תראו את החיבוק שלהם אחרי השער - זה מה שכל האוהדים רוצים לראות.

את מקסיקו המוגבלת הצליחה הנבחרת הזו לעבור אתמול. היריבה הבאה בתור היא פולין עם רוברט לבנדובסקי שבדיוק הבקיע שער מונדיאל ראשון בקריירה. מסי מול הכוכב הנוכחי של ברצלונה בקרב על הכרטיס לשמינית הגמר - זו כבר כותרת פיקנטית בהחלט. ואיש לא מבטיח לפרעוש שהוא ייצא ממנו עם ידו על העליונה, אבל זריקת העידוד שקיבל אתמול במחצית השנייה הופכת את ארגנטינה בכל זאת לסוג של פייבוריטית.

צפו בליאונל מסי מככב ומוביל את ארגנטינה לניצחון 0:2 על מקסיקו באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully