וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבב בתוך הכדור הוכיח: כריסטיאנו רונאלדו לא נגע בכדור

חלוץ נבחרת פורטוגל הצהיר כי השער נגד אורוגוואי צריך להירשם על שמו, הטכנולוגיה סייעה לפיפ"א והגול הוענק לברונו פרננדש

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 29.11/ספורט1

בפורטוגל עדיין חוגגים את העפלת הנבחרת לשמינית הגמר בזכות הניצחון אמש (שני) 0:2 על אורוגוואי, אבל גם הבוקר השאלה שהעסיקה רבים הייתה האם כריסטיאנו רונאלדו נגע או לא נגע בכדור הראשון שהכניע את הסלסטה. לפי אדידס ופיפ"א, התשובה חד משמעית: בעזרת הטכנולוגיה שבתוך הכדור ניתן היה להוכיח שלא הייתה נגיעה של כריסטיאנו רונאלדו, כך שהשער יישאר על שמו של ברונו פרננדש.

בדקה ה-54 ברונו פרננדש הרים מצד שמאל לעברו של כריסטיאנו רונאלדו, שנראה תחילה כמי שנגח את הכדור לפינה והוא חגג את השער כאילו היה שלו, אלא שבעקבות צפייה בהילוכים החוזרים בשלל הזוויות השונות, החליטו ראשי פיפ"א שהחלוץ בן ה-37 לא נגע בכדור, כך שהשער נרשם לזכות ברונו פרננדש שבתוספת הזמן השלים צמד בכדור עונשין מ-11 מטר.

"הכדור נגע בי!", אמר למרות זאת כריסטיאנו רונאלדו לעיתונאים הפורטוגליים והתלונן על כך גם בפני אנשי נבחרתו. לכן, פיפ"א בחנה את האירוע היטב ועל פי הפרסום ב-ESPN, השבב שנמצא בתוך הכדור סיפק הוכחה שלא הייתה נגיעה של כריסטיאנו רונאלדו והשער סופית יירשם על שמו של פרננדש.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל חוגג שער. רויטרס
ניסה ללא הצלחה. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

"באמצעות טכנולוגיית Connected Ball שנמצאת בתוך הכדור של אדידס, אנחנו יכולים לראות באופן סופי שלא היה שום מגע בכדור מצדו של כריסטיאנו רונאלדו, נמסר מפיפ"א ל-ESPN, "לא נמדד שהופעל כוח על הכדור. חיישן ה-IMU מאפשר לנו להיות מדויקים ביותר בניתוח שלנו".

בכדור המשחק במונדיאל 2022 קיימת טכנולוגיה חדשה וייחודית שמאפשרת מדידת נתונים בזמן אמת, ובאמצעותה גם נעשה שימוש בבדיקת מצבי נבדל - החל מזיהוי רגע המסירה ועד בחינה אם היה מגע נוסף בכדור או לא במטרה לשפר את איכות ההחלטות ולקצר את זמן בחינת האירועים על ידי שופטי המסך.

גם באדידס מסרו רשמית כי הטכנולוגיה שבכדור אפשרה להוכיח כי כריסטיאנו רונאלדו לא נגע בכדור בדרכו לשער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully