וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסנגל הקדישו את הניצחון לבובה דיופ: "רצינו להנציח אותו ולהילחם עבורו"

עודכן לאחרונה: 29.11.2022 / 20:08

קאלידו קוליבאלי עלה עם סרט קפטן מיוחד לזכרו של אחד מגיבורי מונדיאל 2002 שמת לפני שנתיים: "האובדן שלו פגע בכולנו". אליו סיסה: "זה בשביל מאנה", וגם: ה"הישג" העגום של אקוודור ומספרי הניצחון של סנגל

דיווח של שליח וואלה! ספורט לקטאר, אחרי הניצחון של פורטוגל על אורוגוואי/צילום: פז חסדאי, עריכה: ניר חן

אחרי שזכתה באליפות אפריקה, נבחרת סנגל רשמה הערב (שלישי) הישג ענק נוסף כשהעפילה לשמינית גמר המונדיאל אחרי 1:2 דרמטי מול אקוודור. אחרי שהפסידה להולנד במשחק הפתיחה שלה וניצחה את קטאר החלשה, סנגל ידעה שרק ניצחון יעלה אותה לשמינית הגמר וזה בדיוק מה שהיא עשתה. איסמעילה כבש בפנדל לקראת סוף המחצית הראשונה, מויסס קאיסדו השווה בדקה ה-68 אבל כעבור דקה וחצי קאלידו קוליבאלי כבש שער בכורה בנבחרת ושלח את האפריקאים לשמינית הגמר מהמקום השני, כאשר הם יפגשו בשלב הבא את מוליכת הבית של אנגליה, ארצות הברית ואיראן.

ללוח שידורי המונדיאל המלא

תקציר ניצחונה של סנגל 1:2 על אקוודור באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקני נבחרת סנגל מקדישים את הניצחון לשחקן העבר המנוח פאפה בובה דיופ. רויטרס
המחווה המרגשת לפאפה בובה דיופ/רויטרס

קאלידו קוליבאלי עלה עם סרט קפטן מיוחד המוקדש לפאפה בובה דיופ, מגיבורי ההישג של סנגל ב-2002 שנכנע למחלה לפני שנתיים. בסיום אמר: "דיופ הוא שם מיוחד עבורנו הסנגלים. זה יום השנה שלו ורצינו להנציח אותו ולהילחם עבורו. זה שם שהשפיע על הילדות שלנו וסיפק לנו התרגשות בלתי ניתנת לתיאור. האובדן שלו פגע בכולנו מאוד".

קפטן אלופת אפריקה הוסיף: "אחרי המשחק הראשון היו הרבה אנשים שראו אותנו בתור נבחרת שכבר הודחה. בשבילנו זאת לא הייתה שאלה, רצינו לעשות משהו באמת גדול והצלחנו".

אליו סיסה שהפך למאמן האפריקאי השני בלבד לעלות לשמינית הגמר עם נבחרתו גם כשחקן וגם כמאמן הקדיש את הניצחון למאנה ודיופ: "אני רוצה להקדיש את הניצחון הזה לאדם שעשה כל כך הרבה דברים יוצאי דופן ומדהימים עברו המדינה, ולצערנו הוא לא פה איתנו היום. האיש הזה זה סאדיו מאנה. אני מקווה גם שפאפה בובה דיופ גאה בנו. זה היה גם עבורו".

שחקני נבחרת סנגל חוגגים עם קאלידו קוליבאלי (מימין). רויטרס
איזו אושר. שחקני נבחרת סנגל חוגגים/רויטרס

גוסטבו אלפארו, מאמנה הארגנטינאי של אקוודור, נותר מאוכזב: "אני כואב את ההפסד הזה, כולנו כך. זו מכה קשה ואנחנו חשים תסכול רב. ידענו שהפרטים הקטנים יכריעו ולצערי זה מה שקרה כאן. עשינו טעויות שעלו לנו במשחק. רצינו לעבור לשלב הבא ולהמשיך בדרך שלנו. הכאב שכולנו חשים כעת, שכל אקוודור חשה, הוא גדול. לצערנו החלום היפה שהבחורים האלה בנו במשך שנתיים נקטע עכשיו, אבל צריך לזכור את ההופעות הטובות שלנו ולבנות עליהן את העתיד. אני בטוח שהשחקנים הצעירים האלה ישיגו נקמה בשנים הבאות".

מאמן נבחרת אקוודור, גוסטבו אלפארו. רויטרס
אכזבה באקוודור. אלפארו/רויטרס

המספרים

* סנגל חזרה לשמינית הגמר אחרי 20 שנה. בפעם הקודמת, בהשתתפות הראשונה בתולדותיה במונדיאל שבה הגיעה גם לרבע הגמר, המאמן הנוכחי אליו סיסה היה הקפטן.

* סיסה הוא האפריקאי השני שעושה את זה כמאמן וכקפטן, אחרי סטפן קשי הניגרי.

* זו הפעם השלישית שאלופת אפריקה מצליחה להגיע לשלבי הנוקאאוט במונדיאל. ניגריה עשתה את זה ב-1994 וגם ב-2014, וכעת תורה של סנגל.

* אקוודור היא הנבחרת השנייה בהיסטוריה של המונדיאל שמודחת בשלב הבתים למרות ניצחון במשחק הפתיחה. זה קרה רק ב-1930, כאשר צרפת ניצחה במשחק הראשון שלה והודחה.

* סנגל היא בסך הכול הנבחרת השנייה מאפריקה שמנצחת שני משחקים בשלב הבתים במונדיאל. היחידה שעשתה זאת לפניה היא גאנה ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully