וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פיפ"א העיפה אותנו מהמונדיאל": אורוגוואי שבורת לב אחרי ההדחה

בתקשורת נזכרו בפנדל שלא הגיע לפורטוגל מולם ותוהים אם השופט נגד גאנה "נקם" בעקבות ההתגרות של ואלוורדה. סוארס: "הם תמיד נגדנו", דה ארסקאטה: "לא הוגן מה שקרה לנו". קבאני העיף על הרצפה את מסך ה-VAR, אוטו אדו התפטר מתפקידו כמאמן הכוכבים השחורים בסיום המשחק

אוהדי נבחרת דרום קוריאה חוגגים בסיאול את העלייה לשמינית גמר מונדיאל 2022/יוטיוב

נבחרת אורוגוואי שוב נחלצה מפנדל גנאי וניצחה את "הכוכבים השחורים", אבל ה-0:2 שלה לא הספיק בעקבות שער הניצחון של דרום קוריאה על פורטוגל בתוספת הזמן והיא סיימה את דרכה במונדיאל 2022 בקטאר כבר בשלב הבתים, כמו גם גאנה שהייתה זקוקה לנקודה כדי להעפיל. הסלסטה נהנתה משערים של ג'ורג'אן דה ארסקאטה, שכבר במחצית הראשונה חגג צמד, אבל שלא כמו האורוגוואים הקודמים בתולדות המונדיאל שכבשו שני שערים ב-45 הדקות הראשונות, הפעם אורוגוואי לא תניף את הגביע.

עוד לפני שכבש דה ארסקאטה את שערו הראשון והרבה לפני שמצב רוח של האומה האורוגוואית השתנה בעקבות הניצחון הדרמטי של דרום קוריאה, פדה ואלוורדה שהתגרה בשופט לאחר החמצת הפנדל של אנדרה איוו הוא מי שגנב את ההצגה. לאחר המשחק, באורוגוואי היו מי שטענו שפיפ"א בעצם "נקמה" באורוגוואי עם ההחלטה לא להעניק פנדל לדרווין נונייס (השופט נקרא למסך ובחר שלא להצביע על הנקודה הלבנה) וחזרו גם לפנדל שכבש ברונו פרננדש ב-0:2 של פורטוגל על הסלסטה במחזור השני - החלטה נוספת שעל פי החוקה הינה שגויה.

"הטעויות של פיפ"א הסתיימו בהדחת אורוגוואי מהמונדיאל", נכתב ב"אל אובסרבדור", "השופט האיראני לא חשב שזה פנדל נגד פורטוגל, אז למה ההחלטה השתנתה? נשיא ההתאחדות דיבר עם מאסימו בוסאקה (שופט עבר וכיום מבכירי פיפ"א בכל הנוגע לשופטים) והוא הודה שזו הייתה החלטה רעה. השופט לא היה צריך להקשיב לעצה השגויה של שופטי המסך". יתרה מכך, באתר פירטו בהרחבה את כל הטעויות השיפוט - לדעתם כמובן - במהלך המשחק היום בין גאנה לאורוגוואי.

צפו בתקציר ניצחונה של אורוגוואי 0:2 על גאנה באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אדינסון קבאני מעיף על הרצפה את מסך ה-VAR

אדינסון קבאני, שטען לאחר המשחק שהייתה עליו עבירה שדרשה פנדל ברחבת גאנה, בסיום המשחק ירד לחדר ההלבשה ודחף לרצפה את מסך ה-VAR של השופט בעצבים.

פדה ואלוורדה מתגרה בשופט אחרי עצירת הפנדל

התגובות

לואיס סוארס שמירר בבכי דקות ארוכות על הספסל ועל הדשא אחרי שריקת הסיום: "פיפ"א תמיד נגדנו. אנחנו עצובים ומאוכזבים. היינו צריכים לנצח ועשינו את זה, אבל לא היינו תלויים בעצמנו ואנחנו מאוד עצובים על הדרך שבה זה הסתיים. ראיתי מהספסל ש'אדי' הוכשל וגם העבירה על דרווין נונייס הייתה ברורה. ניצחנו, אבל אנחנו מאוד עצובים ומאוכזבים, זו השורה התחתונה".

ג'ורג'אן דה ארסקאטה: "אין בכלל ספק שזה לא הוגן מה שקרה פה. עשינו הכל כדי להעפיל שלב, אבל שילמנו מחיר על תוצאות שני המשחקים הראשונים. אנחנו עצובים כי נתנו את הכל היום, אבל אנחנו יכולים רק להתחרט על כך שלא היינו תלויים בעצמנו".

אוטו אדו, מאמן נבחרת גאנה, התפטר בסיום המשחק אחרי ההפסד והכישלון בסיום הטורניר בבית ח' במקום האחרון.

דניאל אמרטיי, בלם נבחרת גאנה: "החמצת הפנדל שינתה את המשחק, כי הם קיבלו אנרגיה בחזרה. זה הכדורגל...היו לנו את המצבים שלנו ולא ניצלנו אותם, הם כן ניצלו את המצבים אליהם הגיעו. השער המוקדם הוריד אותנו לגמרי".

לואיס סוארס, חלוץ נבחרת אורוגוואי. רויטרס
לואיס סוארס ממרר בבכי. המונדיאל האחרון שלו, סביר להניח/רויטרס

המספרים

* ההיסטוריה חזרה על עצמה כאשר גאנה שוב קיבלה פנדל נגד אורוגוואי ולא הצליחה לכבוש. למעשה, 12 שנה אחרי שאסמואה ג'יאן החמיץ, הפעם אנדרה איו לא כבש ו"הכוכבים השחורים" הפכו לנבחרת הראשונה שמחמיצה שני פנדלים נגד אותה יריבה בתולדות משחקי גביע העולם.

* ג'ורג'אן דה ארסקאטה הפך לשחקן הראשון מפלמנגו שכובש צמד במונדיאל מאז שעשה זאת זיקו הברזילאי ב-1982. הוא גם האורוגוואי השלישי בסך הכל שכובש צמד במחצית הראשונה במשחק מונדיאל, הראשון מאז 1950. אורוגוואי גם הייתה אלופת העולם בכל מונדיאל ששחקן שלה כבש צמד במחצית הראשונה, אבל הפעם היא הודחה.

* שופטי המסך קראו לשופט שיעניק פנדל לאורוגוואי, אך הוא דבר בהחלטתו והחליט שלא הייתה עבירה. זו הייתה הפעם החמישית במשחקי גביע העולם שהשופט לא הקשיב לעצת שופטי המסך - זה קרה ברוסיה שלוש פעמים וכעת זו הפעם השנייה בקטאר.

* אדינסון קבאני שעלה מהספסל בדקה ה-65 הפך לשחקן האורוגואי עם הכי הרבה הופעות אי פעם במשחקי גביע העולם. זו הייתה הופעתו ה-17 והוא חלף על פני דייגו גודין, לואיס סוארס ופרננדו מוסלרה.

* לואיס סוארס ספג רק שני כרטיסים ב-16 משחקיו במונדיאלים השונים - אדום נגד גאנה ב-2010 וצהוב היום, שוב מול גאנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully