וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מאזן מושלם מולה במונדיאל: אנגליה תפגוש את צרפת ברבע הגמר

ההפסד שהדיח את נבחרת שלושת האריות ממוקדמות היורו ב-1963, הנקמה ב-1966 שהסתיימה בזכייה היסטורית בטורניר הביתי ומפגש אחרון רשמי בו נפרדו בתיקו. אלופת העולם וסגנית אלופת אירופה יחפשו כרטיס לשלב הבא בקרב של יריבות ארוכת שנים

תיקתקנו: סיכום אירועי הספורט 4.12/ספורט1

ערב המשחקים השני של שמינית גמר המונדיאל בקטאר סיפק שני משחקים קצביים שבסופם נקבע משחק רבע הגמר השני: אנגליה מול צרפת (שבת, 21:00). אלופת העולם גברה 1:3 על פולין במשחק המוקדם, בעוד נבחרת שלושת האריות ניצחה 0:3 את סנגל בדרך למפגש כל-אירופי בעל היסטוריה ארוכה בקרב על הכרטיס לחצי הגמר.

ב-31 משחקים בין שתי הנבחרות, אנגליה ניצחה 17 פעמים את צרפת שגברה על הנבחרת מהממלכה הבריטית תשע פעמים והשתיים נפרדו בתיקו חמש פעמים. המשחק הראשון נערך ב-1923 בו האנגלים גברו 1:4 על הצרפתים במשחק ידידות, כשהמפגש האחרון ב-2017 היה ניצחון 2:3 צרפתי, גם כן במשחק ידידות, עם הארי קיין שכבש צמד ומהצד השני סמואל אומטיטי, ג'יבריל סידיבה ועוסמאן דמבלה הבקיעו.

בובי מור, אנגליה. GettyImages
ניצחון בטורניר שהסתיים בזכייה. בובי מור/GettyImages

ב-1962 נערך המשחק הרשמי הראשון בין שתי הנבחרות במסגרת מפגש נוקאאוט על עלייה ליורו. במשחק שנערך באצטדיון הילסבורו השתיים נפרדו ב-1:1, ובגומלין הטריקולור הביסו את נבחרת שלושת האריות 2:5 בדרך לשלב הבא.

ארבע שנים לאחר מכן, האנגלים יצאו עם ידם על העליונה כשגברו 0:2 מצמד של רוג'ר האנט במונדיאל 1966 בדרך לזכייה היסטורית, כששמות כמו בובי צ'רלטון, ג'ימי גריבס וגורדון בנקס עיטרו את ה-11 של אנגליה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גראהם ריקס, אנגליה. GettyImages
שמרו על מאזן מושלם מול צרפת במונדיאל. גראהם ריקס ב-1982/GettyImages

המפגש השני בין הנבחרות במונדיאל היה ב-1982 בשלב הבתים, שם אנגליה ניצחה 1:3 מצמד של בריאן רובסון ופול מארינר, כשז'ראר סולר רק צימק. באותו משחק מישל פלאטיני, לימים נשיא אופ"א, פתח בהרכב הצרפתי וענד את סרט הקפטן.

ביורו 1992 נפרדו לראשונה ב-0:0 בשלב הבתים כשדידייה דשאן, מאמן הטריקולור כיום, פתח בהרכב של נבחרת צרפת יחד עם אריק קאנטונה ולורן בלאן, בעוד גארי ליניקר ואלן שירר עלו בחוד האנגלי.

זינדין זידאן לצד דייויד בקהאם. GettyImages
צמד דרמטי ביורו 2004. זידאן מול בקהאם/GettyImages

מלך השערים של נבחרת צרפת עד הערב, תיירי הנרי, שיחק בהרכב של צרפת ב-1:2 על האנגלים בשלב הבתים של יורו 2004, שניצחה מצמד שערים של זידאן כולל פנדל דרמטי בדקה ה-90 שמחקו שער יתרון של פרנק למפארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully