וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניימאר: "חולמים לזכות". טיטה: "יש לנו שפה - שפת הריקודים"

הסלסאו ריגשו עם מחווה לפלה, שהגיב: "עשו לי יום שמח". הכוכב הגדול חגג ולא שכח את הפציעה: "בכיתי לאורך כל הלילה". טיטה רקד עם שחקניו אחרי שער, רוי קין ביקר ("חוסר כבוד"), המאמן ענה: "זה רשע להגיד". דנילו: "הופעה אדירה"

אוהדי נבחרת ברזיל חוגגים/רויטרס

נבחרת ברזיל שייטה לרבע גמר המונדיאל בפעם השמינית ברציפות. הסלסאו, שלא זכו בתואר העולמי מאז 2002, עברו את שמינית הגמר בכל הטורנירים מאז ההפסד לארגנטינה ב-1990 ועשו זאת גם אמש (שני) אחרי רביעייה מוחצת ומרשימה ב-36 דקות בניצחון 1:4 על דרום קוריאה. ברבע הגמר ממתינה סגנית אלופת העולם קרואטיה, כשהמשחק ייערך ביום שישי ב-17:00.

ברזיל וקרואטיה נפגשו בעבר ארבע פעמים, כאשר שתיים היו במסגרת המונדיאל. קאקה הכריע את המפגש בפתיחת שלב הבתים ב-2006 עם 0:1 קטן בברלין, ובחלוף שמונה שנים ניימאר כבש צמד ונעזר בשער של אוסקר ב-1:3 על קרואטיה במשחק הפתיחה של מונדיאל 2014, אחרי שער עצמי של מרסלו. פרט לכך היה 1:1 באוגוסט 2005 במשחק ידידות ו-0:2 במשחק ידידות נוסף באצטדיון אנפילד לפני מונדיאל 2018, כשגם אז ניימאר מצא את הרשת (יחד עם רוברטו פירמינו).

תקציר ניצחונה של ברזיל 1:4 על דרום קוריאה בשמינית הגמר באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
טיטה מאמן נבחרת ברזיל מצטרף לריקודים של שחקניו. רויטרס
היה חלק מהריקודים. טיטה/רויטרס

התגובות

טיטה הצטרף לריקודים של שחקני ברזיל בשער השלישי, ואמר בסיום: "השחקנים צעירים מאוד, אני מנסה להתאים את עצמי לשפה שלהם. זו שפת הריקודים, זו השפה שלהם". הפרשן רוי קין כעס: "אני חושב שזה לא מכובד לרקוד כך אחרי כל שער. לא הפריע לי הריקוד אחרי השער הראשון, אבל לא כל פעם. זה חוסר כבוד כלפי היריבה. אפילו המאמן שלהם היה מעורב, אני לא אוהב את זה". המאמן הגיב והשיב: "אנשים רשעים אומרים שזה חוסר כבוד".

בסיום המשחק התכנסו כל השחקנים והחזיקו יחד כרזה לכבוד פלה האגדי, המאושפז בבית החולים בסאו פאולו ונלחם במחלת הסרטן. "אנחנו מאחלים לו את הטוב ביותר ומקווים שהוא יחלים בהקדם האפשרי", אמר ניימאר בסיום. אני מקווה שהוא נהנה מהניצחון הזה. בחיים לא הייתי מעלה על הדעת שאגיע ל-76 שערים ואהיה כל כך קרוב אליו".

פלה הודה לנבחרת על המחווה והניצחון, ומסר מבית החולים: "שילוב של אנחת רווחה ושמחה. הם עשו את היום שלי מאוד שמח".

ניימאר התייחס גם לפציעה ממנה הוא סובל: "פחדתי מאוד כי זה קרה לי כשהייתי בתקופה טובה, אחרי עונה טובה מאוד וזה לא פשוט להיפצע בצורה כזו. בכיתי המון לאורך כל הלילה, אבל לשמחתי הכול הסתדר והמאמץ לחזור היה שווה את זה. זה הזמן שלנו להתקדם - אנחנו חולמים לזכות במונדיאל, אבל צריך לעשות את הדברים צעד אחר צעד. זה היה המשחק הרביעי שלנו היום ונותרו לנו עוד שלושה. אנחנו מוכנים ומפוקסים במטרה לזכות בתואר".

וינסיוס שיתף כמה הנבחרת מאוחדת ואיחל החלמה מהירה לפלה: "אנחנו יכולים להמשיך לרקוד עד הגמר. שולחים חיבוק גדול לפלה, שצריך חיזוק מאיתנו. הניצחון הזה מוקדש לו, כדי שהוא יוכל לצאת מהסיטואציה הרפואית בה הוא נמצא וכדי שנוכל להיות אלופים בשבילו".

דנילו התייחס גם הוא למחווה לפלה: "הוא המלך שלנו ואנחנו מאחלים לו כל טוב". על הריקודים אמר: "יש לנו הרבה חבר'ה שאוהבים לרקוד ואנחנו המנוסים יותר מנסים לעקוב אחר הכוריאוגרפיה שלהם. הייתה הופעה אדירה ואנחנו שמחים על הניצחון, אבל נצטרך לאסוף את עצמנו כי המשחק הבא יהיה ממש קשה".

שחקני ברזיל מחזקים את פלה. Robbie Jay Barratt, GettyImages
לא שכחו את המלך. שחקני נבחרת ברזיל מחזקים את פלה/GettyImages, Robbie Jay Barratt

המספרים

* ניימאר כבש את שער הבכורה שלו במונדיאל 2022 והשביעי בסך הכול במסגרת משחקי גביע העולם. היו לו ארבעה במונדיאל הביתי ב-2014 ועוד שניים ברוסיה לפני ארבע שנים. בכך הפך לברזילאי השלישי שכובש בשלושה מונדיאלים שונים, אחרי פלה ורונאלדו.

* במאזנו של ניימאר כעת 76 שערים ב-123 משחקים בנבחרת - רק שער אחד פחות משיאן כל הזמנים, פלה האגדי שכבש 77 שערים ב-92 הופעות בינלאומיות.

* ניימאר נמצא כעת מרחק שתי הופעות בלבד מרוברטו קרלוס ושלוש מדני אלבס, שנכנס כמחליף אמש ונמצא במקום השני בכל הזמנים עם 126 משחקים. השיאן של נבחרת ברזיל הוא קאפו עם 142 הופעות.

* ברזיל לא הובילה בארבעה שערים במחצית הראשונה במסגרת הגביע העולמי מאז 16 ביוני 1954, אז עשתה את זה מול מקסיקו בשלב הבתים (0:5). בשלבי ההכרעה זה לא קרה מעולם.

* בפעם הקודמת שנבחרת כלשהי נהנתה מיתרון של שלושה שערים עוד לפני סיום חצי השעה הראשונה, ברזיל הייתה הקורבן. זה קרה בחצי הגמר הביתי ב-2014, אז גרמניה פירקה אותה 1:7.

* ברזיל היא הראשונה שכבשה פעמיים ברבע שעת הפתיחה של משחק נוקאאוט במונדיאל מאז גרמניה ב-2006. אז לוקאס פודולסקי (4 ו-12) עשה את זה מול שבדיה בשמינית הגמר.

* זו הפעם השנייה בתולדות המונדיאל ששחקן לא ספרדי של ברצלונה מבשל לשחקן לא ספרדי של ריאל מדריד. ב-2014 זה היה ליאונל מסי לאנחל די מריה מול שוויץ ואמש ראפיניה לוויניסיוס.

* טיאגו סילבה הפך לשחקן המבוגר ביותר שמבשל שער במונדיאל, בגיל 38 ו-74 ימים. הוא נישל את רוז'ה מילה הקמרוני, שבישל במונדיאל 1990 כשהיה בן 38 ו-42 ימים.

* השוער אליסון רשם בדקה ה-17 את העצירה הראשונה שלו בטורניר והוסיף עוד ארבע לאחר מכן. בשני המשחקים הראשונים לא עמד כלל בסכנה ובהפסד לקמרון אדרסון פתח בין הקורות.

* טיטה הכניס לקראת הסיום את השוער השלישי ווברטון ובכך הפכה ברזיל לראשונה אי פעם שמשתפת 26 שחקנים בגביע העולמי.

* דרום קוריאה ספגה רביעיות במחצית הראשונה בשני משחקיה במונדיאל 1954. זה קרה בתבוסה 9:0 להונגריה וגם ב-7:0 שחטפה מטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully