וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילם את המחיר: אוליבר בירהוף עוזב את נבחרת גרמניה אחרי 18 שנה

המנהל המקצוועי של המנשאפט מאז 2004 ומי שהיה אחד מכוכביה הגדולים, סיים את דרכו בעקבות ההדחה השנייה ברציפות מגביע העולם בשלב הבתים

צפו: חגיגות אוהדי נבחרת קרואטיה בזאגרב/מתוך טוויטר

מיד אחרי שגרמניה סיימה את דרכה במונדיאל 2022 בקטאר כבר בשלב הבתים, אחרי שהצליחה לנצח רק את קוסטה הריקה החלשה ולמעשה עפה מגביע העולם על ידי יפן, כוכב העבר והמנהל המקצועי אוליבר בירהוף הבהיר שאין בכוונתו לעזוב את ההתאחדות הגרמנית ואת הנבחרת. הערב (שני) יצאה רשמית ההודעה על סיום תפקידו - לטענתו בהסכמה הדדית, לפי התקשורת הגרמנית מדובר בפיטוריו.

"אחרי 18 שנה בתפקידים שונים בהתאחדות הגרמנית, התפטרתי מתפקידי בנבחרת ובאקדמיה. זה נעשה בסיכום עם נשיא ההתאחדות ואני כעת יוצא לדרך חדשה. זה היה אינטנסיבי, מרגש ולמדתי המון. היו לנו הצלחות כבירות, התמודדנו עם משברים והעבודה שלי הייתה לדאוג לעבודה משותפת ואני רוצה להודות לכל מי שתמך בי ועזר לי. אני גאה במה שהשגנו ביחד וזו הייתה פריבילגיה עבורי להיות חלק", נפרד מבירהוף וכאמור הבהיר כי התפטר, בניגוד לפרסומים המוקדמים להודעתו.

אוליבר בירהוף, המנהל המקצועי של נבחרת גרמניה. רויטרס
בירהוף לאחר החזרה לגרמניה. שילם את מחיר הכישלון/רויטרס

בירהוף הצטרף לצוות המנשאפט כבר בשנת 2004 והיה אחד האחראים לכך שהנבחרת הגרמנית הגיעה לחצאי גמר המונדיאל ב-2006 וב-2010 וכמובן שלזכייתה ב-2014, אלא שהכישלונות האחרונים הובילו להחלטה לסיים את ההתקשרות עצמו - שנתיים בלבד לפני שגרמניה תארח את אליפות אירופה ובהתאם לכך גם שנתיים לפני שאמור היה להסתיים חוזהו.

כידוע, גרמניה הודחה מהמונדיאל בפעם השנייה ברציפות כבר בשלב הבתים. בחודש האחרון הפסידה 2:1 ליפן, סיימה ב-1:1 נגד ספרד ואמנם גברה 2:4 על קוסטה ריקה במחזור הסיום, אך הודחה בעקבות הפרש השערים הרעוע שלה לעומת זה של ספרד. הביקורות נגד בירהוף היו קשות במיוחד והוא היה על המוקד עוד יותר מהמאמן האנזי פליק, שרק מונה בשנה שעברה. לכן, פליק שהיה עוזרו של יואכים לב בשנותיה היפות של גרמניה מ-2006 ועד 2014, אמור להישאר המאמן לפחות עד יורו 2024.

בירהוף כשחקן היה מכוכבי המנשאפט שזכתה באליפות אירופה ב-1996 - הוא למעשה היה הגיבור הגדול שלה כשכבש צמד במשחק הגמר מול צ'כיה, כולל שער זהב שהכריע את ההתמודדות בדקה ה-95. את המהפך בגרמניה כמנהל מקצועי ב-2004 החל עם הבאת המאמן יורגן קלינסמן ולאחר מכן מינוי יואכים לב שהחזיק בתפקיד 15 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully