וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים למשיח: "הפלופ הגדול של צ'לסי" יהפוך לגיבור המונדיאל?

חכים זייש נחת בלונדון בתור הבטחה גדולה, אבל העונה כבר הוכתר ככישלון, מנבחרת מרוקו נזרק בבושת פנים ובאנגליה פורסם שיימכר בינואר. בזכות מהפך בזק הוא שוב מסומן כמושיע הגדול שיכול להדהים את ספרד ולהוביל את אריות האטלס לרבע גמר היסטורי

דיווח של פז חסדאי, שליח וואלה! ספורט לקטאר, אחרי הניצחון של מרוקו על בלגיה/צילום: פז חסדאי. עריכת וידאו: אביעד בלילי

חכים זייש עבר שנה לא קלה בלשון המעטה. רק לפני מספר שבועות הוא הוכתר על ידי האנגלים בתור ה"פלופ הכי גדול של צ'לסי", מנבחרת מרוקו נזרק ופרש לפני כחצי שנה והקריירה שלו הגיעה לנקודת שפל. ואחרי הכל, היום (שלישי, 17:00) הוא יעלה לכר הדשא בשמינית גמר מונדיאל 2022 בקטאר בתור הכוכב הבלתי מעורער של מרוקו וכמי שמסומן כמושיע שיכול לקחת אותה על חשבון ספרד לשלב שמונה האחרונות.

זייש, שבמרץ יחגוג את יום הולדתו ה-30, מעולם לא סבל מבעיה של כישרון או יכולת. הגישה שלו היא שפגעה בו. הקשר שנולד וגדל בהולנד ואף שיחק בנבחרות הצעירות של האורנג', זכה להכרה ככוכב בינלאומי כאשר הגיע לאייאקס בקיץ 2016 בחוזה לחמש שנים, והפך לכוכב של ממש בעונה בה נעצרה אייאקס בחצי גמר ליגת האלופות משער בתוספת הזמן. ב-2020 צ'לסי השקיעה 40 מיליון יורו ברכישתו, אבל מאז שהצטרף בקיץ של אותה שנה כבש 14 שערים ובישל 10 ב-92 משחקים בכל המסגרות - המספרים הנמוכים בקריירה שלו מאז עונתו בנוער של הירנביין.

חכים זייש, שחקן נבחרת מרוקו. Matthias Hangst, GettyImages
זייש נזרק מהנבחרת לפני פחות משנה. היום הוא הכוכב הגדול שלה/GettyImages, Matthias Hangst

"אני תמיד אומר את דעתי ודורש הסברים כשצריך", הודה זייש בריאיון ל"טלחרף" ההולנדי, "אני אדם שאולי קשה לעבוד איתו בגלל זה, אבל זה אני". ואכן, בחצי העונה האחרונה בצ'לסי, שכזכור גם ביצעה שינוי על הקווים כשתומאס טוכל הוחלף בגרהאם פוטר, שיחק זייש 270 דקות בלבד - פתח בהרכב פעמיים בלבד ובשבועות האחרונים כבר נפוצו דיווחים לפיהם הוחלט למכור אותו בינואר.

במרוקו המצב שלו היה אפילו קשה יותר, כי משם הוא נאלץ לפרוש. זה קרה רק לפני כשנה, אחרי שהמאמן הבוסני ואהיד חלילודז'יץ' החליט לא לזמנו לסגל ותקף אותו בתקשורת בצורה חריפה: "אפילו לא היה טעם לשוחח איתו. אף אחד לא יכול להפוך את הנבחרת לבת ערובה, היא מעל הכל. זו הפעם הראשונה בקריירה שלי שהתאכזבתי מהתנהגות של שחקן. הוא אמור לשמש מודל לחיקוי וההתנהלות שלו לא מתאימה". זייש, מצדו, עוד לפני שהודיע על פרישה מהנבחרת, הגיב באינסטגרם: "בפעם הבאה שאתה בוחר לדבר, לפחות תגיד את האמת", והוסיף סמיילי של ליצן.

חלילודז'יץ' טען שזייש סירב להשתתף במשחקי ידידות של נבחרת מרוקו בטענה לפציעה ועל כן הודיע כי הוא לא רואה בו יותר כשחקן נבחרת מרוקו, החלטה שהובילה להודעת פרישה מצד הכוכב תוך זמן קצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חכים זייש, שחקן נבחרת מרוקו. רויטרס
פוטר יעניק לו הזדמנות נוספת אחרי המונדיאל?/רויטרס

סיבוב הפרסה, למזלם של מרוקו ושל זייש, החל עם פיטורי הבוסני באוגוסט האחרון. במקומו מונה וואליד רגראגי, שאחת ההחלטות הראשונות והמשמעותיות שקיבל הייתה להשיב את זייש לסגל הלאומי, לשמחת הקשר שמיהר לחזור בו גם כן.

"חכים שחקן מדהים. הוא רצה מאוד לחזור לנבחרת ורואים את זה עליו", סיפר רגראגי בשבוע שעבר, "כולם מדברים עליו, אומרים שהוא משוגע ושקשה לאמן אותו, אבל כשאתה נותן לו ביטחון הוא ימות בשבילך אם זה מה שצריך". גם מרקו ואן באסטן, אגדה הולנדית ואחד שכבר הגדיר בעבר את זייש כשחקן ש"אי אפשר לנהל", אמר בחודש אוקטובר ל"זיגו ספורט" שזה "עצוב ואפילו מביש ששחקן כמו זייש ממעט לשחק".

בלונדון העריכו לפני פתיחת המונדיאל שסיכוייו של זייש להישאר בצ'לסי נמוכים מאוד, אבל בהחלט ייתכן שבעקבות המונדיאל שוב הכל פתוח. מה שבטוח, בין אם יישאר בצ'לסי או שמא יתבקש למצוא קבוצה חדשה, למאמני הקבוצות הבכירות ביבשת יש סיבה לחשוב על הכוכב של נבחרת מרוקו - אולי מי שעל שמו תהיה חתומה העפלה היסטורית של נבחרת מרוקו לרבע הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully