וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד בהלם מההדחה: "פיאסקו, משחק אלף המסירות התרסק בחומה"

לואיס אנריקה הפך מושא ללעג אחרי ששחקניו קרסו בדו-קרב הפנדלים מול מרוקו - בדרך החוצה מהמונדיאל. המאמן סירב לדבר על עתידו, "לה רוחה" הפסידה בבעיטות מ-11 מטרים יותר מכל נבחרת בהיסטוריה של הטורניר

אוהדי מרוקו חוגגים ברבאט את ההעפלה לרבע גמר מונדיאל 2022 בקטאר/טוויטר

"הפיאסקו של ספרד הבינונית עלה ביוקר": כך קטלו הערב (שלישי) את הנבחרת בכלי התקשורת המקומיים, לאחר ההדחה הכושלת בידי מרוקו אחרי הפסד 3:0 בדו-קרב פנדלים. "איזו אכזבה במונדיאל. משחק אלף המסירות התרסק בחומה", סיכמו.

המאמן לואיס אנריקה, שאמר לפני שמינית הגמר כי שחקניו בעטו למעלה מאלף פנדלים באימונים לקראת שלבי ההכרעה, הפך לבדיחה לאחר שפאבלו סראביה, קרלוס סולר וסרחיו בוסקטס החמיצו בזה אחר זה את כל שלוש הבעיטות שהיו ל"לה רוחה" מהנקודה הלבנה.

צפו בתקציר הניצחון של מרוקו על ספרד: באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מאמן נבחרת ספרד לואיס אנריקה. רויטרס
אין מילים. אנריקה/רויטרס

"אנחנו מייצגים את המדינה וחייבים לדעת לברך את מרוקו על הניצחון. הם היו טובים מאיתנו בפנדלים. אכזרי? אני חושב שכדורגל הוא ספורט נפלא, אבל גם קבוצה שלא תוקפת יכולה לנצח בו", הגיב לואיס אנריקה להדחה השנייה ברציפות של הספרדים בשלב 16 האחרונות של גביע העולם, כאשר בארבעה מחמשת המונדיאלים האחרונים, הנבחרת לא הצליחה להתקדם מעבר לשמינית הגמר.

המאמן המשיך: "שלטנו במשחק לחלוטין, אך זה עלה לנו ביוקר שלא בעטנו מספיק לשער, והרבה חוסר מזל שפגענו שלוש פעמים בקורה, ואז הפנדלים עלו לנו במשחק. אני מאוד גאה בשחקנים שלי ומברך אותם על טורניר טוב. האחריות כולה שלי, אני בחרתי את שלושת הבועטים הראשונים, השאר היו לפי איך שהם הרגישו. בונו הוא שוער יוצא מן הכלל בפנדלים והיום היה מדהים. נתנו מאה אחוז ונצטרך לחכות להזדמנות הבאה לזכות בטורניר. אני מאוד מצטער בפני האוהדים שלא הצלחנו לנצח היום. העתיד שלי בנבחרת? כרגע אני רוצה לחזור הביתה ולראות את המשפחה שלי".

אלחנדרו באלדה, שחקן נבחרת ספרד לצד פדרי. רויטרס
קריסה טוטאלית. שחקני ספרד/רויטרס

מרקוס יורנטה הדגיש שמצב הדשא באצטדיון לא היה מספיק טוב: "פנדלים זה פנדלים. אתה יכול לשחק נהדר, המשחק נגמר בתיקו ואז הכל יכול לקרות. במקרה הזה, מרוקו הצליחה להתעלות ולנצח את המשחק. הדשא היום לא היה טוב וכל השחקנים שלהם היו מאחורי הכדור לאורך רוב שלבי המשחק. היו לנו הזדמנויות, אבל לא הצלחנו להבקיע. התחלנו טוב את הטורניר, שיחקנו טוב בתיקו מול גרמניה, התקשינו מול יפן והיום נראינו נהדר, אך מרוקו היו טובים יותר מהנקודה הלבנה. העתיד של לואיס אנריקה? זה לא נוגע אליי, זה לא הזמן לחשוב על הדברים האלה".

אונאי סימון הוסיף: "לא הצלחנו להבקיע והם היו טובים יותר בפנדלים. אנחנו רואים שיש הפתעות לאורך הטורניר, המשחקים מאוד שוויוניים ויש רמה גבוהה של הגנה. לא ציפינו להיות מודחים מול מרוקו, גם אם זה מרגיז אותנו, זאת הייתה ההזדמנות שלנו ופספסנו אותה. התפקיד שלנו עכשיו הוא ללמוד איפה טעינו, כמו שאנחנו עושים מול כל יריבה".

המספרים

* ספרד בעטה רק פעם אחת לשער המרוקאי במחצית הראשונה - משחק גביע העולם עם הכי מט איומים שלה לשער במחצית הראשונה לפחות מאז מונדיאל 1966.

* סרג'יו בוסקטס עלה היום להופעתו ה-17 במסגרת משחקי המונדיאל, ובכך השתווה לאיקר קסיאס ולסרחיו ראמוס כשחקן הספרדי עם הכי הרבה הופעות בגביע העולם.

* גאבי בן ה-18 ו-123 ימים הפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות המונדיאל שפותח בהרכב במשחק נוקאאוט מאז שעלה ב-11 פלה בן ה-17 במונדיאל 1958.

* עם ההארכה הערב מול מרוקו, ספרד לא הצליחה להגיע להכרעה במשחק נוקאאוט בטורניר גדול - יורו או מונדיאל - בפעם החמישית ברציפות.

* בעשרים השנים האחרונות הפסידה ספרד רק חמש פעמים שני משחקים ברציפות: זה קרה לה עם לואיס אראגונס, פעמיים עם ויסנטה דל בוסקה וכעת זה קרה לה בפעם השנייה עם לואיס אנריקה, חמישה ימים אחרי שנכנעה ליפן.

* זאת הפעם השנייה ברציפות שספרד הפסידה בשמינית גמר המונדיאל בפנדלים אחרי ההפסד לרוסיה ב-2018.

* מרוקו היא הנבחרת הערבית הראשונה אי פעם להעפיל לרבע גמר המונדיאל.

* בהפסד למרוקו, לנבחרת ספרד זה היה המשחק הרביעי מאז 1966 עם הכי הרבה ניסיונות מסירה של נבחרת במונדיאל עם 1019. כל השלוש לפניה הן גם נבחרת ספרד עם המשחקים מול רוסיה ב-2018 (הפסד), יפן ב-2022 (הפסד) וקוסטה ריקה ב-2022 (הפסד).

* ספרד הפכה לנבחרת עם הכי הרבה הפסדים אי פעם בפנדלים בהיסטוריה של המונדיאל - ארבע פעמים כאלה, מול בלגיה ב-1986, דרום קוריאה ב-2002, רוסיה ב-2018 והערב מול מרוקו.

* מרוקו היא הנבחרת האפריקאית השנייה בלבד להעפיל לרבע גמר המונדיאל מאז גאנה ב-2010.

* ההפסד האחרון של ספרד לנבחרת אפריקאית עד הערב היה מול ניגריה ב-1998.

* וואליד רגראגי הפך למאמן האפריקאי הראשון להעפיל לרבע גמר המונדיאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully