וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רימוני הלם, הצתות, תקיפת שוטרים: אוהדי מרוקו שיתקו את אירופה

אירועים קשים בהולנד, בלגיה וספרד: ה"אוהדים" הפרו סדר ברחובות ותקפו את כוחות הביטחון. מאות נעצרו בבריסל ואמסטרדם

אוהדי נבחרת מרוקו מתפרעים בבריסל/טוויטר

בשלל מדינות וערים ברחבי העולם הערבי חגגו אמש (שלישי) את ההעפלה המפתיעה של נבחרת מרוקו לרבע גמר מונדיאל 2022, אבל במערב אירופה לא ממש נהנו. במדינות שבהן ריכוז גבוה של מהגרים ממרוקו נרשמו אתמול הפרות סדר קשות, עימותים עם המשטרה, מעצרים ואירועים אלימים. הסרטונים שצצו ברשתות החברתיות וביוטיוב חשפו מציאות שמזכירה יותר אזור מלחמה מאשר חגיגות אחרי משחק כדורגל.

בהולנד למשל, מהגרים מרוקאים יצאו לרחובות בהאג, אמסטרדם ואוטרכט, הפריעו לתנועה, חסמו רחובות, הפרו סדר ציבורי והתעמתו עם המשטרה שניסתה לפזר אותם. החוגגים הדליקו אבוקות ורימוני עשן ולצד דגלי מרוקו, הופיעו גם דגלים רבים של פלסטין.

ברוטרדם נעצרו 35 בני אדם ובאמסטרדם המשטרה פרסמה הודעה: "אנחנו מבקשים ממפרי הסדר לשוב לבתיהם ולחגוג שם. על כולם לעזוב את כיכר מרקטורפליין ולהיות קשובים לאזהרות שלנו. נפעל נגד הפושעים". בהאג החוגגים שראו את השוטרים מתקרבים, השליכו לעברם אבוקות וזיקוקים.

גם בספרד, צרפת ובלגיה נרשמו אירועים דומים. הבוקר הודיעה משטרת בריסל שהיא עיכבה 114 בני אדם ועצרה חמישה נוספים. הכוחות נאלצו לעשות שימוש באמצעים לפיגור הפגנות כגון תותחי מים, רימוני הלם וגז מדמיע. כמה "אוהדים" של מרוקו הציתו מיכל אשפה - ממש כמו בהפגנות אלימות, אחרים קפצו על ניידות וניסו לשבור שמשות, אוהד אחר נעצר עם טייזר.

אוהדי נבחרת מרוקו מתפרעים בבריסל/טוויטר
אוהדי נבחרת מרוקו מתפרעים בבלגיה/טוויטר
התפרעויות של אוהדי נבחרת מרוקו במדריד/טוויטר
אוהדי נבחרת מרוקו מתפרעים בליל, צרפת/רויטרס

אדם גנב את הטלפון של אישה שצילמה את המהומות במדריד

המהומות הללו את המשך ישיר לאלו מהשבוע שעבר. בערים הגדולות בבלגיה נערכו עימותים קשים במשך כמה שעות בין המשטרה לחוגגים אחרי שמרוקו ניצחה את בלגיה בשלב הבתים.

ביום שבת ב-17:00 שעון ישראל, מרוקו תשחק נגד פורטוגל ברבע גמר המונדיאל. בערים בהן יש ריכוז גבוה של מהגרים ממרוקו, המשטרה כבר נערכת בכוחות מתוגברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully