וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גארת' סאות'גייט: "לא היינו פה בלי הארי קיין"

החלוץ השתווה לרוני במלכות השערים של אנגליה בכל הזמנים, אבל החמיץ מהנקודה הלבנה את הפנדל השני בהפסד לצרפת ברבע הגמר:" כקפטן אני לוקח את ההספד על עצמי". הנדרסון: "השערים שלו הביאו אותנו למעמד הזה מלכתחילה"

אוהדי נבחרת מרוקו חוגגים באנטוורפן אחרי ההעפלה לחצי גמר מונדיאל 2022/טוויטר

נבחרת צרפת גברה 1:2 על נבחרת אנגליה ותפגוש את מרוקו המפתיעה שהמשיכה לעשות קסמים בקטאר עם ניצחון 0:1 מדהים על פורטוגל בדרך לחצי הגמר. במשחק בין שתי המעצמות האירופיות נשברו שיאים רבים, בראשם ההישג של הארי קיין שהשתווה לוויין רוני עם 53 שערים בראש טבלת הכובשים של שלושת האריות בכל הזמנים, זאת לפני שהחמיץ מהנקודה הלבנה הזדמנות להשוות את התוצאה.

צפו בתקציר הניצחון של צרפת על אנגליה בדרך לחצי גמר המונדיאל באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

גארת' סאות'גייט, מאמן נבחרת אנגליה. רויטרס
גיבה את קיין ולא פסל המשך בתפקיד. סאות'גייט/רויטרס

התגובות

מאמן הנבחרת האנגלית, גארת' סאות'גייט, סיכם: "אמרתי לשחקנים שהם נתנו את הכל, הפערים היו מאוד קטנים בין הנבחרות. אני גאה בדרך בה שיחקנו הערב ובכל הטורניר. בשבילי, אנחנו מנצחים ומפסידים כנבחרת אחת. ספגנו שני שערים והיו לנו כמה החמצות. קיין היה יוצא מן הכלל עבורנו. הוא שחקן כל כך אמין, ולא היינו פה במעמד הזה אלמלא השערים שלו. ברגעי המפתח לא הצלחנו, על אף שהיינו בכיוון הנכון. הגענו לכאן במטרה לזכות בטורניר, האמנו שזה אפשרי. יש לנו חומר שחקנים שיכול היה לעשות את זה".

על השיפוט במשחק אמר: "זה חסר משמעות עבורי ללכת למקום הזה. אני מעדיף לדבר על השחקנים שלנו. ברכות לנבחרת צרפת, הם ידעו לדעת משחק נהדר. אני לא חושב שיכולנו לעשות משהו מעבר לזה".

על עתידו כמאמן הנבחרת: "אחרי כל טורניר אנחנו יושבים, מגיבים ועוברים על האפשרויות. אנחנו צריכים עוד קצת זמן כדי לוודא שכולם בוחרים באפשרויות הנכונות ומקבלים החלטות טובות".

מחמיץ הפנדל, הארי קיין, סיכם את ההדחה: "במשחקים גדולים זה נופל על דברים קטנים, צרפת הצליחו ואנחנו לא. אני תמיד מוכן לבעוט את הפנדל, יודע מה אני רוצה לעשות. משהו בהכנה לפנדל השני היה לא מספיק טוב. זה כאב, כל המשחק כאב. כקפטן אני לוקח את זה על עצמי. בטורניר שהוא פעם בארבע שנים אי אפשר לומר 'נתראה שנה הבאה', כך שההדחה לא פשוטה. אני לא מודאג לגבי הנבחרת, יש פה שחקנים נהדרים. זה הכדורגל".

על סאות'גייט: "זאת החלטה שלו אם להישאר. הוא מאמן נהדר ואני מקווה שהוא יישאר. נמשיך מפה להתכונן לקראת מוקדמות היורו".

ג'ורדן הנדרסון התקשה להסביר את גודל האכזבה: "קשה לסכם במילים את זה. נתנו הכל במשחק. האופי והמנטליות שלנו המשיכו במחצית השנייה בניסיון למצוא את השוויון, אבל אני לא יכול לומר מעבר לזה, פשוט לא הצלחנו, זה לא היה הערב שלנו. קיין הוא חלוץ ברמה עולמית, הקפטן שלנו. לא היינו פה בלעדיו והוא יחזור חזק יותר מזה. כמה פנדלים הוא הבקיע עבורנו? אלה שערים שבכלל הביאו אותנו לכאן".

הקשר הוסיף: "הפוקוס והרעב שלנו היינו טובים כמו בכל יום כאן בטורניר. חייבים לתת קרדיט לצרפת. הרגשנו שזה היה שלנו הערב".

הפרשן ושחקן נבחרת אנגליה לשעבר, גארי נוויל, סיכם: "אני מאוכזב עבור השחקנים. אתה לא רוצה שאף אחד אחר יקח את הפנדל הזה מאשר קיין. שברון הלב של העבודה הקשה וההמתנה במשך ארבע שנים לרגע הזה היא קשה. אנגליה שיחקה טוב מאוד מול נבחרת מעולה".

הארי קיין, שחקן נבחרת אנגליה. רויטרס
"לא היינו פה בלעדיו". קיין אחרי החמצת הפנדל/רויטרס

המספרים:

*אנגליה מעולם לא ניצחה משחק במונדיאל בו היא ירדה בפיגור במחצית - שישה הפסדים ושתי תוצאות תיקו.

* צרפת מעולם לא הפסידה משחק במונדיאל היא ירדה מובילה במחצית - ניצחה 24 וסיימו פעם אחת בתיקו.

* ג'וד בלינגהאם הפך לשחקן הצעיר ביותר לפתוח ברבע גמר המונדיאל עבור נבחרת אנגליה בגיל 19 ו-164 ימים. בכך עקף את וויין רוני שעלה בהרכב מול פורטוגל ב-2006 בגיל 20 ו-250 ימים.

* הוגו לוריס הפך לשיאן הבלעדי של הופעות בנבחרת צרפת עם 143 משחקים ובכך עקף את ליליאן תוראם.

* הארי קיין השתווה לוויין רוני עם 53 שערים בטבלת מלך השערים של נבחרת אנגליה בכל הזמנים.

* קיין הפך לקפטן בכל הכי הרבה הופעות בשלב הנוקאאוט של המונדיאל עם 11 משחקים עם הסרט על היד.

* עם ארבעה פנדלים ברשת, הארי קיין הפך לשחקן שכבש הכי הרבה מהנקודה הלבנה בהיסטוריה של המונדיאל.

* זה המפגש הראשון אי פעם בין שתי הנבחרות בשלב הנוקאאוט של מונדיאל או יורו.

* נבחרת צרפת ניצחה בכל 11 המשחקים האחרונים במונדיאל בהם היא כבשה ראשונה. ההפסד האחרון היה בגמר 2006 בהפסד לאיטליה בפנדלים.

* אנטואן גריזמן בישל בפעם ה-28 במדים הלאומיים, ובכך הפך לגדול המבשלים במדי הטריקולור - עקף את תיירי הנרי וזינדין זידאן (26).

*הארי קיין הפך לשחקן הראשון להבקיע ולהחמיץ פנדל באותו משחק במונדיאל במילניום הנוכחי, ללא דו קרב פנדלים.

* נבחרת אנגליה הודחה בשלב רבע הגמר בפעם השביעית בהיסטוריה - יותר מאשר כל נבחרת אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully