וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהירות האור: השיאים של הרננדז, קולו מואני וצרפת בדרך לגמר

המגן הפך לכובש המהיר ביותר בחצי גמר מאז 1958, המחליף ברשימת המבקיעים המהירים. מה הקשר בין קפטן מרוקו לנבחרת ישראל? מספרי ה-0:2

אוהדי נבחרת מרוקו מתפרעים בהולנד ובלגיה/יוטיוב

הכל כבר מוכן לקראת הגמר הגדול של מונדיאל 2022 - שיפגיש את ארגנטינה וליאונל מסי שחולם על גביע ראשון בקריירה לבין קיליאן אמבפה ואלופת העולם צרפת, שרוצה להפוך לראשונה מאז ברזיל בשנות ה-60 שזוכה פעמיים ברציפות.

הטריקולור הבטיחו הערב (רביעי) את העפלתם לגמר הגדול כאשר עצרו את מרוקו עם 0:2 בחצי הגמר, ובכך שמו סוף לאחת הסנסציות הגדולות בהיסטוריה של גביע העולם. לסיכום חצי הגמר, אלה המספרים הגדולים מההתמודדות.

* השער של תאו הרננדז, 4:39 דקות מהפתיחה, היה מהיר ביותר בחצי גמר מונדיאל מאז 1958. אז היה זה ואוה שהעלה את ברזיל ליתרון נגד צרפת.

* ארבעה מתוך ששת השערים האחרונים של צרפת בחצאי גמר מונדיאל (כולל השער של קולו מואני) הובקעו על ידי שחקני הגנה: צמד של ליליאן תוראם ב-1998, סמואל אומטיטי ב-2018 והרננדז הערב. יוצא הדופן ברשימה הוא זינדין זידאן ב-2006.

* תאו הרננדז הפך למגן הצרפתי השלישי שגם כובש וגם מבשל עבור הטריקולור באותו מונדיאל. קדמו לו מריוס טרזור ב-1982 וביצ'נטה ליזראזו בדרך לזכייה ב-1998.

* רנדל קולו מואני הבקיע 44 שניות בלבד מאז שנכנס, השלישי הכי מהיר בהיסטוריה של המונדיאל. מקדימים אותו ריצ'ארד מוראלס (הבקיע עבור אורוגוואי נגד סנגל אחרי 16 שניות ב-2002) ואבה סאנד (הבקיע עבור דנמרק נגד ניגריה אחרי 26 שניות ב-1998).

* בהופעתו הרביעית בנבחרת, רנדל קולו מואני רשם לעצמו כיבוש במדים הלאומיים. אגב, בדומה לקיליאן אמבפה ששיחק תפקיד מרכזי במהלך שבדרך לשער, גם קולו מואני נולד בשכונת בונדי בפריז.

* הוגו לוריס השתווה למנואל נוייר כשוער עם הכי הרבה הופעות בגביע העולם - 19. כזכור, מוקדם יותר בטורניר הפך לוריס לשיאן ההופעות של נבחרת צרפת בכל הזמנים כשעקף אלוף עולם אחר - ליליאן תוראם.

* בפעם השישית ברציפות, נבחרת צרפת מנצחת בחצי גמר מונדיאל או יורו.

* צרפת מעולם לא הפסידה משחק מונדיאל בו היא הובילה במחצית. המאזן המדהים כעת עומד על 26 ניצחונות ותיקו אחד בלבד.

* רומן סייס שיצא כבר בדקה ה-21 הוא הקפטן שמוחלף בשלב הכי מוקדם במונדיאל מאז פדרו רוצ'ה - קפטן נבחרת אורוגוואי שהוחלף בדקה ה-13 נגד נבחרת ישראל ב-1970.

* חלוץ מרוקו יוסוף אן - נסרי נגע שלוש פעמים בלבד בכדור, הכי מעט לשחקן ששיחק 45 דקות ומעלה מאז תחילת איסוף הנתונים ב-1966.

* בהרכב נבחרת צרפת פתחו שני שחקנים בלבד מהליגה המקומית, בעוד ההרכב המרוקאי שלושה שחקנים מהליגה הצרפתית. קיליאן אמבפה ויוסוף פופאנה מצד אחד, אשרף חכימי, עזדין אונאחי וסופיאן בופאל (שני האחרונים מאנז'ה) בצד השני.

* מרוקו עשתה היסטוריה כבר עם עלייתה לכר הדשא, בכך שהפכה לאפריקאית הראשונה שמשחקת בחצי גמר המונדיאל. אחרי שקמרון, סנגל וגאנה נעצרו בעבר ברבע הגמר, אריות האטלס הצליחו לשבור את תקרת הזכוכית.

* שני ילידי צרפת עלו בהרכב של נבחרת מרוקו - הקפטן רומן סייס וסופיאן בופאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully