וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטוגל עמדה. עכשיו היא בלחץ

12.6.2004 / 20:47

ההתקפה השבלונית שהנהיג פיגו לא הפחידה את היוונים, שעקצו פעמיים והפתיעו את הנבחרת הביתית עם 1:2 במשחק הפתיחה

הנבחרת המארחת לא הפסידה במשחק הפתיחה מאז 1980. עם הנתון הזה יצאה פורטוגל למפגש הקל ביותר על הנייר מול יוון, שנחשבה ערב הטורניר לחלשה בבית שכולל גם את רוסיה וספרד. דיברו שם על דור ותיקים מוכשר שנפגש עם דור צעיר, רענן ומוכשר לא פחות, דיברו שם על הביטחון שקפץ עם זכייתה של פורטו בליגת האלופות ובעיקר דיברו שם על יתרון הביתיות שנתן תחושה מרגשת בטקס פתיחה לעיני 52 אלף צופים משולהבים ב'דרגאו' של פורטו. בסופו של דבר הכל התפוצץ בפנים של הפורטוגזים עם הפסד 2:1 מרגיז, שכלל משחק התקפה חלש במיוחד שבקושי סיכן את השער של ניקופולידיס. עכשיו גם סקולארי יודע ש"המשחק הבא הוא לחיים ולמוות".

פתיחה יוונית מהממת

יוון לחצה את פורטוגל בדקות הראשונות לשערה ואלמלא חוסר הריכוז של חריסטאס היתה יכולה להדהים את הקהל המקומי בפורטו כבר בדקה הראשונה. הלחץ היווני נמשך ובדקה השביעית פאולו פריירה, המגן שנרכש מפורטו ע"י צ'לסי בשבוע שעבר בסכום מדהים של 20 מיליון יורו (ושוב, 20 מיליון יורו - בשביל מגן!), איבד כדור במרכז המגרש לגיאורגיוס קראגוניס, קשר ששיחק רק 7 פעמים במדי אינטר העונה. היווני דהר עם הכדור באין מפריע עד למפתן הרחבה ובעט שטוח וחזק לפינת שערו של ריקרדו את ה-0:1 המפתיע.

הקהל ההמום היה בטוח שבזמן שנותר פורטוגל תכבוש לפחות עוד שער אחד או שניים, אם לא יותר. הוא לא לקח בחשבון את העובדה שהנבחרת שבנה אלוף העולם לואיז פליפה סקולארי פשוט לא מגובשת. יום לפני המשחק החשוב, הכוכב הגדול לואיס פיגו עוד דיבר לא יפה על דקו, שסחב את פורטו לאליפות אירופה, רק בגלל העובדה שהקוסם הקטן נולד בברזיל. עד למחצית היו ליוון הזדמנויות טובות ליד השער אבל חריסטאס וקראגוסניס החטיאו. פורטוגל החלה לבעוט לכיוון השער, אבל הנסיונות של פיגו והבלם אנדראדה הסתיימו בלא כלום והלחץ ניכר במשחק של הפורטוגזים.

רונאלדו מצד אחד. רונאלדו מצד שני

סקולארי התעורר במחצית כשהכניס את אותו דקו ואת כריסטיאנו רונאלדו הצעיר במקום רוי קוסטה הוותיק ובמקום סימאו סברוסה. יוון, עם מאמן גרמני על הקווים (אוטו ריהאגל), שיחקה כמו נבחרת גרמנית לכל דבר. שמירה נכונה, משחק נטול טעויות וחסר ברק תוך ניצול מקסימלי של המצבים ליד השער. רונאלדו נכנס על מנת לחזק את ההתקפה, אבל הפעולה המשמעותית הראשונה שלו היתה בהגנה כשגרם לבעיטת עונשין מ-11 מ' אחרי שהכשיל את סייטארידיס מאחור בתוך הרחבה בדקה ה-56. אנגלוס בסינאס, בועט הפנדלים הקבוע של שומי, שהביא במו רגליו הרבה נקודות באליפות של פנאתינייקוס, בעט לחיבורים וקבע 0:2 שהוציא לפורטוגל את האוויר מהמפרשים.

עד לסיום לחצו המארחים, אבל רק בעשר הדקות האחרונות הצליחו להגיע למצבים טובים ליד השער של אנטוניס ניקופולידיס, שנתן משחק מצויין ושקט בין הקורות של יוון (ולחשוב ששומי ויתר עליו כמעט לכל אורך העונה בפנאתינייקוס). עמוק בתוך תוספת הזמן נגח כריסטיאנו רונאלדו שער מצמק מקרן שהרים לואיס פיגו, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. השער של רונאלדו מיקם אותו אחרי דראגן סטויקוביץ', שכבש ביורו 84', כמבקיע הצעיר ביותר התולדות הטורניר (בן 19 וארבעה חודשים). הבעיה היא שכמעט מיד לאחר השער שרק קולינה לסיומו של אחד המשחקים המפתיעים בתולדות היורו. הפורטוגזים יכולים להתנחם בכך שאיטליה, שהפסידה את משחק הפתיחה ב-1980 כמארחת, סיימה בסופו של דבר במקום השלישי ושנתיים מאוחר יותר זכתה במונדיאל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully