וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשחק הבא הוא לחיים ולמוות"

אוריאל דסקל, הארץ, בשיתוף

13.6.2004 / 6:12

מאמן פורטוגל, פיליפה סקולארי, יודע שחייבים להתחיל לעבוד אחרי ההפסד 2:1. המאמן הגרמני של יוון נתקף פטריוטיות וקרא ליוונים לתלות דגלים על כל בית

שריקת הסיום בדרגאו השאירה צד אחד על פסגת העולם וצד שני מאוכזב והמום. יוון, שלא חלמה על פתיחה שכזו אבל האמינה בכוחה עוד לפני פתיחת האליפות, הוציאה לרחובות ביוון אלפי אוהדים.

עיתוני פורטוגל תקפו את המאמן ואת שחקני הנבחרת. הרחובות, שהיו מלאים בתושבים המקומיים התרוקנו במהרה. הזכרונות היו בדיוק אותן הזכרונות מלפני שנתיים, אז קיבלה הנבחרת בראש במשחק הפתיחה מנבחרת ארה"ב המפתיעה. לכולם ברור שעד יום רביעי, אז תפגוש את רוסיה, צריך לפתור את הבעיות.

מאמן הנבחרת המפסידה, לואיס פליפה סקולארי, היה כמובן מאוכזב ואמר: "בתחרות קצרה של שלושה משחקים בלבד, המשחק הראשון הוא חיוני. המשחק הבא הוא קריטי עבורנו,המשחק הבא הוא לחיים או למוות. נוצחנו היום ואני עצוב, אבל התוצאות האלה קורות. עבדנו על מנת לנצח ולבסוף הפסדנו. השחקנים מאוכזבים וגם אני. לא איבדנו שליטה במרכז השדה, איבדנו שליטה במשחק".

לואיס פיגו אמר בסיום: "במחצית הראשונה ניסינו לחדור את המערכת שלהם קצת, אבל לא הצלחנו לקבל את הכדור השני. לא הצלחנו לשלוט במרכז השדה. במחצית השנייה קיבלנו שער מוקדם ברגע שהתחלנו להשתלט על קצב המשחק. זה היה קשה בהרבה אחרי השער השני. אחרי שהם הובילו 0:2 הם מיקמו את עצמם בהגנה, ולא הגענו להזדמנויות".

דקו שנכנס במחצית השנייה, חשב שהתוצאה לא היתה הוגנת ואמר בסיום: "השערים לא היו חלק מהמשחק. אחרי שסופגים שערים כאלה קשה מאד לחזור למשחק. אין לנו זמן לכאב לב. העבודה שלנו היא יותר פסיכולוגית".

"הוכחנו ועוד ונוכיח לכולם שלא הגענו לכאן במקרה"

בצד האחר של היבשת, ביוון, אוהדים שישבו בבתי הקפה של אתונה הבינו כבר בדקה ה-70 ששירות הם לא יקבלו היום, ואפילו ראש הממשלה דאג להרים טלפון ולברך את השחקנים.

מאמן נבחרת יוון, אוטו ריהאגל חגג את הניצחון הגדול 1:2 על נבחרת פורטוגל במשחק הפתיחה של היורו ואמר: "זהו הניצחון הגדול ביותר בהיסטוריה של יוון. האסטרטגיה והטקטיקה שבחרנו בשבוע האחרון הצליחה לחלוטין. מחר יום ראשון ואני מקווה שהיוונים יתלו את הדגל שלהם מחוץ לבתים. הלילה נהיה קצת שמחים, אבל מחר נכנס לפוקוס לקראת המשחק הבא בעוד ארבעה ימים".

"באנו לפורטוגל כדי להוכיח שמגיע לנו להגיע לכאן, באנו למשחק מול פורטוגל כדי להילחם", הוסיף ריהאגל, מי שלקח אליפות עם קייזרסלאוטרן ללא אף כוכב שנה לאחר שהעלה אותה לבונדסליגה והוביל את יוון ליורו מהמקום הראשון בבית המוקדמות, אפשר לצפות שיידע להכין את קבוצתו. הסיפור הוא פורטוגל, שנראתה כמו מי שלא מסוגלת לעמוד בעומס הציפיות.

כובש השער הראשון, גיאורגיוס קראגוניס אמר: "השגנו משהו גדול עד כדי בלתי מוכר עבורנו. באנו להילחם וניצלנו את המתח והעצבנות של פורטוגל".

המגן מיכליס קפסיס מעלה את רף הציפיות ומתייחס להמשך: "יש לנו דרך ארוכה וזו רק ההתחלה. הוכחנו ונוכיח לכולם שלא הגענו לכאן במקרה".

ליוון, כפי שביטא זאת הקשר סטליוס ג'יאנאקאפולוס, היה ברור מה נדרש ממנה: "נצטרך לשחק עם משמעת גרמנית. השחקן היווני מטבעו לא ממושמע". יוון, מאומנת וממושמעת, עלתה ליתרון כבר בדקה השישית משער של גיורגיוס קאראגוניס.

משחקה הבא של יוון יהיה מול נבחרת ספרד ביום רביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully