וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם עורך דין לא יעזור לאדבוקט

19.6.2004 / 23:37

אחרי אריקסון וטראפטוני שילם גם מאמן הולנד את מחיר החילוף ההגנתי כשעזר לצ'כים לצאת מפיגור 2:0 לניצחון 2:3 שגם סידר להם רבע גמר. גרמניה אמרה תודה

בפעם הרביעית בטורניר משלמים המאמנים מחיר כבד על החלפת שחקן התקפי בהגנתי בשלב מוקדם מדי של המשחק. אחרי אנגליה, לטביה ואיטליה, הגיעה הערב הולנד לשיאים חדשים של פחדנות, כשבדקה ה-59, כשהוא ביתרון 1:2, הוציא דיק אדבוקט את אריאן רובן - הטוב בשחקני הולנד עד אותו רגע, והכניס במקומו את פול בוסבלט הוותיק. זה נגמר במהפך וב-2:3 צ'כי מרהיב שסיפק לנו את המשחק הטוב ביותר בטורניר הזה, שפשוט הולך ומשתפר עם הזמן.

פאבל נדבד ניצח על חבורת לוחמים צ'כים שנתנו משחק גדול, והם כבר ברבע הגמר מהמקום הראשון בבית. אבל ההולנדים במצב גרוע מאוד - ניצחון גרמני על הצ'כים, שבוודאי ישמרו על הכוכבים שלהם במשחק האחרון, ישאיר את ההולנדים בבית בלי קשר לתוצאת משחקם מול לטביה.

שליטה הולנדית בפתיחה

דיק אדבוקט עלה עם שני שינויים בהרכב אחרי ה-1:1 מול גרמניה - אריאן רובן וקלרנס סידורף פתחו בקישור במקומם של ואן דר וארט וזנדן. בדקה ה-3, דווקא אחרי הזדמנות טובה של יאן קולר הצ'כי, אדבוקט כבר קיבל דיבידנד על החילוף כשאריאן רובן (הרכש החדש של צ'לסי) הגביה כדור חופשי מצד ימין היישר לראשו של הבלם ווילפריד בומה שהכניע מקרוב את פטר צ'ך (הרכש החדש של צ'לסי). 0:1 הולנד. בדקה ה-9 בעט סידורף כדור חופשי מסוכן שנעצר ע"י צ'ך ובדקה ה-15 היה זה שוב סידורף שבעט מרחוק כדור שחלף ליד קורת השער הצ'כי.

הולנד לא הורידה את הרגל מהגז אפילו לא לרגע. בדקה ה-19 אדגר דווידס מסר כדור עומק גאוני לאריאן רובן, כשרוד ואן ניסטרוי חיכה ברחבה בעמדת נבדל פאסיבי. ההולנדי הצעיר מצא במסירת רוחב מתבקשת את החלוץ המנצ'סטרי, השופט קבע שזה לא זכה ליתרון במיקום ו-ואן ניסטלרוי לא התקשה לכבוש מקרוב את השני של הולנד, השני שלו בטורניר שהפך גם לבישול השני של רובן במשחק.

לא חלפו 3 דקות וצ'כיה חזרה למשחק בזכות איבוד כדור של פיליפ קוקו. מילאן בארוש המצויין חטף אותו, חלף בקושי על פני יאפ סתאם בתוך הרחבה ורגע לפני שזה הספיק לחטוף, הוציא אותו לעבר יאן קולר שמ-5 מטר ומול שער חצי ריק, צימק את התוצאה ופתח לגמרי את המשחק. המאמן הצ'כי קרל ברוקנר הרגיש שאפשר לנצל את המומנטום והכניס את ולדימיר שמיצר במקום זדנק גריגרה בדקה ה-25, אלא שדווקא הולנד המשיכה לתקוף. עד למחצית עוד הספקנו לראות שתי בעיטות מרחוק שלה, אחת של סידורף שחלפה ליד העמוד ושניה של דווידס שפגעה בעמוד.

עד לחילוף של אדבוקט

במחצית השניה הקצב המטורף נשמר. זה התחיל עם נגיחה מקרוב של ואן ניסטלרוי שמצאה את פטר צ'ך מוכן ונמשך עם החמצה גדולה של שמיצר שהוציאה את ואן דר סאר גדול. בדקה ה-59 ביצע אדבוקט חילוף הגנתי כשהוציא את אריאן רובן, שהיה המצטיין על המגרש, והכניס במקומו את פול בוסוולט. בדקה ה-71 הוא שילם את המחיר שאריקסון וטראפטוני שילמו לפניו. נדבד הרים כדור מדוייק לעברו של יאן קולר, הפיבוט הוריד עם החזה למילאן בארוש וזה הפציץ כדור אדיר לחיבורים. 2:2 גדול.

אנדי ואן דר מיידה יכול היה להחזיר את היתרון להולנד כמעט מיד, אבל הצלה גדולה של צ'ך מנעה ממנו את החגיגות. פאבל נדבד יצא להתקפה מתפרצת והוכשל מאחור על ידי ג'ון היטינחה. השופט מנואל גונזאלס הספרדי הוציא לעברו של היטינגה את הצהוב השני והאדום ושחקנה של אייאקס ירד למקלחות. נדבד התאושש ובדקה ה-84 פאבל נדבד בעט מ-35 מטר כדור אדיר שכבר הכניע את ואן דר סאר, אבל נעצר במשקוף. הלחץ הצ'כי לא נגמר כש-4 דקות מאוחר יותר פרץ מילאן בארוש מאגף ימין, חתך לכיוון הרחבה והוריד כדור להיינץ ששיחרר טיל שטוח מ-20 מטרים. ואן דר סאר הצליח רק להדוף לרגליו של קארל פובורסקי שיכול היה להבקיע בקלות את הריבאונד, אבל העדיף לפרגן לולדימיר שמיצר שהשלים את המהפך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully