וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור האבוד של צ'כיה

22.6.2006 / 18:40

דור הזהב של צ'כיה שוב התבזבז, עם הפסד 2:0 לאיטליה והדחה. מטראצי (24) ואינזאגי (87) היו חלק מהמכונה האיטלקית המשומנת, שסיימה ראשונה בבית. גאנה שנייה

אחרי מחזור המשחקים הראשון בבית ה' נראה היה שצ'כיה בדרך למונדיאל גדול ושאיטליה בדרך להפוך סוף סוף לנבחרת ההתקפית שכולנו יודעים שהכישרון שלה יכול לספק. ציפיות לחוד ומציאות לחוד. אחרי שני המשחקים הנותרים בשלב הבתים, ראינו את צ'כיה נופלת לשני הפסדים ומסיימת את הטורניר, בעוד איטליה ממשיכה קדימה בעיקר בזכות הגנה חזקה ומשחק מבוקר.

המשחק החל עם לחץ צ'כי כבד, שהפיח תקווה שבפנינו מפגש דרמטי ומהנה, אבל לאט לאט ההגנה האיטלקית החלה להתארגן, והקישור הכחול השתלט על המגרש וחנק את רוזיצקי ונדבד. מטראצי הבקיע את הראשון בנגיחה (26), ואחרי שיאן פולאק הורחק (45) והשאיר את חבריו בעשרה שחקנים, נראה היה שחניכיו של קארל ברוקנר איבדו את האמונה. נדבד עוד המשיך לנסות, והיו כמה הבלחות, אבל על המשחק היה כתוב: איטליה.

את השער השני שסגר את הסיפור הבקיע אינזאגי (87), שניצל את ההפקרות מאחור כדי לרוץ 40 מטר לבדו, לחלוף על פני פטר צ'ך ולגלגל פנימה כדי לרשום 0:2, במשחק ה-21 ברציפות של הסקוואדרה אזורה ללא הפסד. אולי זה לא היה יפה וסקסי, אולי זה היה קצת שבלוני, אבל זה שווה מקום ראשון בבית ומפגש עם אוסטרליה או קרואטיה בשמינית הגמר. ברבע הגמר זו עשויה להיות צרפת או אוקראינה. בכל מקרה, הדרך קדימה לא נראית מסובכת מדי.

הצ'כים, לעומת זאת, שוב נראו כבויים, וללא יאן קולר לא היתה להם נוכחות ברחבה. מילאן בארוש חזר, אבל היה חלוד ולא אפקטיבי. אבל מלבד כל הסיבות המקצועיות, הבעיה העיקרית הייתה בעיניים של השחקנים ובשפת הגוף שלהם. עם כל כך הרבה כשרונות של דור גדול שצמח במדינה, הדחה כבר בשלב הבתים אינה מתקבלת על הדעת. הכי חבל על פאבל נדבד, ששוב לא מצליח לסחוב את נבחרתו בטורניר בינלאומי. הוא לפחות ניסה ללא הרף, בעוד רוזיצקי היה אנמי ובלתי מורגש.


שופט: בניטו ארצ'ונדיה טלז (מכסיקו)
אצטדיון: המבורג (50 אלף צופים)
איש המשחק של פיפ"א: מרקו מטראצי

מחצית ראשונה

דקה 9: פובורסקי שולח כדור עומק מצוין לבארוש, וזה עוצר את הכדור ברחבה, אבל נקלע לזווית קשה ובועט לרשת החיצונית.

דקה 12: נדבד בועט מ-25 מטרים כדור מסוכן בחצי גובה, בופון קולט.

דקה 16: לחץ צ'כי כבד מול הבונקר האיטלקי. עוד בעיטה של נדבד מרחוק, הפעם בשמאל, סוחטת עצירה של בופון. יאנקולובסקי מנסה להמשיך, אבל בופון שוב נמצא.

דקה 25: טוטי נכנס לרחבה ומרים כדור לגאטוסו, שמנסה בנגיחה מתוחכמת להקפיץ מעל צ'ך, אבל הכדור גבוה מדי.

דקה 26: גול! כרגיל אצל האיטלקים, התקפה אחת מספיקה כדי להבקיע. טוטי מגביה קרן מצד ימין, והמחליף מטראצי עולה לנגיחה שמכניעה את פטר צ'ך. 0:1 לאיטליה.

דקה 36: פובורסקי מנסה לבעוט, אבל מטראצי בולם אותו.

דקה 46: פולאק נכנס מאחור בפירלו במרכז המגרש ללא כל סיבה נראית לעין. הוא רואה את הצהוב השני, ויורד למקלחת מוקדמת שעלולה לעלות לנבחרתו בכרטיס לשמינית.

מחצית שנייה

דקה 51: ההגנה הצ'כית לא מצליחה לנקות את הרחבה מכדור גובה פשוט, והניסיון להחזיר את הכדור לצ'ך כמעט ואיפשר לג'ילארדינו להפתיע.

דקה 53: טוטי מתקדם ללא הפרעה, ובועט מ-25 מטרים. צ'ך הודף לקרן. בהתקפה הבאה נדבד פורץ קדימה, מגיע למצב של אחד על אחד מול חברו מיוסנטוס, ג'יאנלואיג'י בופון, והשוער הוא זה עם ידו על העליונה בעימות.

דקה 56: מבצע איטלקי יפהפה. בעיטה חופשית מצד ימין של הרחבה. טוטי מקפיץ לפירלו, שמחכה על סף הרחבה, וזה מעביר מהאוויר לקנבארו. הבלם בועט גם הוא מהאוויר, אבל הכדור חומק מעל השער.

דקה 62: יאנקולובסקי מרים כדור, בארוש עולה ברחבה ונוגח, אבל מעל השער.

דקה 64: קאמורנזי עולה לקרן אחרי שהשתחרר לחלוטין מההגנה, אבל שולח את הכדור החוצה.

דקה 66: התקפה איטלקית מגיעה לטוטי, שמתוך הרחבה בועט לפינה הקרובה לידיים של צ'ך.

דקה 68: לחץ של קאמורנזי על ההגנה מוביל לאיבוד עשתונות, ואחרי שבלם אחד בועט על חברו, הכדור מגיע לאינזאגי, שמחמיץ מול צ'ך הזדמנות פז להבקיע את הראשון שלו בגביע העולם.

דקה 70: התקפה נפלאה של הצ'כים. פלאשיל משתחרר בקצה השמאלי של הרחבה, שטיינר ממשיך בסבסוב מצוין, ונדבד בועט בעוצמה. רק חבל שבסוף נמצא בופון והודף לקרן.

דקה 80: מתפרצת איטלקית עצלה מסתיימת בניסיון כושל של טוטי להקפיץ מעל צ'ך.

דקה 83: פירלו מהתל בהגנה הצ'כית המיואשת בלב ליבה של הרחבה, אבל במקום לבעוט, הוא ממשיך לכדרר. בסופו של דבר מגיעה הקפצה קלה לאינזאגי, שמול שער ריק נוגח החוצה.

דקה 87: גול! פרוטה שולח כדור ארוך לאינזאגי, שיכול לרוץ 40 מטר קדימה ללא אף מגן צ'כי מולו. את המפגש עם צ'ך הוא מסיים בדריבל שמאלה וגילגול לרשת. 0:2

הרכבים:

צ'כיה: צ'ך; גריגרה, קובאץ' (היינץ, 78), רוז'נאל, יאנקולובסקי; פלאסיל, פולאק, נדבד, פובורסקי (שטיינר, 46), רוזיצקי; בארוש (יארולים, 64)

איטליה: בופון; זאמברוטה, קנאברו, נסטה (מטראצי, 17), גרוסו; קאמורנזי (בארונה, 74), פירלו, פרוטה, גאטוסו, טוטי; ג'ילארדינו (אינזאגי, 60)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully