וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה בארצות הברית: דונובן מחוץ לסגל למונדיאל

קלינסמן החליט שלא לזמן לסגל את מלך השערים, שאמר: "מאוכזב מאוד מההחלטה". המאמן: "ההחלטה הקשה בקריירה שלי"

לנדון דונובן, נבחרת ארה"ב. AP
נפרד. דונובן/AP

הפתעה גדולה בזימון הסגל של נבחרת ארצות הברית לקראת המונדיאל: לנדון דונובן, הכוכב הגדול של הנבחרת האמריקאית, נותר מחוץ לסגל 23 השחקנים שזימן המאמן יורגן קלינסמן. החלוץ בן ה-32, שהבקיע חמישה שערים בשלושה מונדיאלים, שיחק רק בשלושה מעשרת המשחקים של שלב הגמר במוקדמות בשנה שעברה, וכעת משלם את המחיר.

כבר בחודש שעבר ניתן היה לקבל אולי רמז למעמדו החדש של דונובן בנבחרת אחרי שהוא פתח על הספסל במשחק הידידות נגד מקסיקו וקלינסמן הבהיר שמעמדו בסגל לא מובטח. אלא שההחלטה של המאמן הגרמני שלא לכלול אפילו בסגל את מי שנחשב למלך השערים של הנבחרת בכל הזמנים התקבלה בהפתעה גדולה.

ג'וליאן גרין, נבחרת ארה"ב. GettyImages
השם החם הבא. ג'וליאן גרין/GettyImages

דונובן פנה לאוהדי הנבחרת וכתב להם בחשבון הפייסבוק שלו: "זה היה כבוד ופריבילגיה לייצג את נבחרת ארצות הברית בשלושה מונדיאלים. ציפיתי לשחק בברזיל, כפי שאתם יכולים להבין. אני מאוכזב מאוד מההחלטה שהתקבלה היום. בכל מקרה, אני אעודד את החברים שלי הקיץ, ואני נשאר מחויב לעזור לענף הכדורגל להתפתח בארצות הברית בשנים הבאות".

קלינסמן ניסה להסביר את ההחלטה הלא פופולארית, כשאמר: "זו כנראה ההחלטה הקשה ביותר שלי בכל קריירת האימון לבשר לשחקן כמוהו, עם כל מה שהוא נתן וכל מה שהוא מייצג, שהוא לא חלק מהסגל של 23 השחקנים. פשוט ראיתי כמה שחקנים לפניו. הוא היה חלק מה-30 ועשה את הכול נכון, הוא תמיד היה חיובי, והוא קיבל את זה בדרך הכי טובה שאפשר. האכזבה שלו גדולה מאוד, ואני מבין את זה, אבל הוא קיבל את זה בדרך מקצוענית מכיוון שהוא שחקן מקצוען. הוא יודע שיש לי כבוד גדול אליו, אבל הייתי צריך לקבל את ההחלטה הזו היום, וזה מה שהכי טוב לנבחרת שתשחק בברזיל".

פרט לדונובן, צמצם קלינסמן את הסגל מ-30 שחקנים והשאיר בחוץ גם את טרנס בויד, ג'ו קורונה, מאוריס אדו, בראד אוואנס, קלרנס גודסון ומייקל פארקהארסט. ומי בכל זאת מאייש את הסגל? ג'וליאן גרין בן ה-18, שחקנה של באיירן מינכן שרשם הופעה אחת במדי נבחרת ארצות הברית ואם הוא ישחק, הוא יהפוך לשחקן הצעיר ביותר בהיסטוריה של הנבחרת שמופיע בגביע העולמי.

כזכור, נבחרת ברזיל תשחק בבית ו' יחד עם גרמניה, פורטוגל וגאנה. המשחק הראשון יהיה מול גאנה ב-16 ביוני.

עוד באותו נושא

ריברי מפתיע

לכתבה המלאה

הסגל המלא:

שוערים: ברד גוזאן (אסטון וילה), טים הווארד (אברטון), ניק רימנדו (ריאל סולט לייק).

הגנה: דמרקוס ביסלי (פואבלה), מאט בסלר (ספורטינג קנזס סיטי), ג'ון ברוקס (הרטה ברלין), ג'ף קמרון (סטוק סיטי), טימי צ'נדלר (נירנברג), אומר גונזאלס (לוס אנג'לס גלאקסי), פביאן ג'ונסון (בורוסיה מנשנגלדבאך), דאנדרה ידלין (סיאטל).

קשרים: קייל בקרמן (ריאל סולט לייק), אלחנדרו בדויה (נאנט), מייקל בראדלי (טורונטו), ברד דייויס (יוסטון דינמו), מיקס דיסקרויד (רוזנברג), ג'וליאן גרין (באיירן מינכן), ג'רמיין ג'ונס (בשיקטאש), גרהאם זוסי (ספורטינג קנזס סיטי).

התקפה: ג'וזי אלטידורה (סנדרלנד), קלינט דמפסי (סיאטל סאונדרס), ארון יוהאנסון (אלקמאר), כריס וודולובסקי (סן חוזה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully