וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניימאר או חאמס: מי ינצח בקרב המרתק בין שני הסופרסטארים?

שניהם בני אותו גיל, לובשים את חולצה מספר 10 וסוחבים ציפיות של מדינה שלמה. כוכבי קולומביה וברזיל ניצבים בפני אתגר עצום ברבע הגמר, מי מהם יצליח? הניתוחים והמספרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שניהם בני 22, שניהם לובשים את החולצה מספר 10, שניהם כוכבים בהתהוות ועל כתפיהם נתלית מדינה שלמה: עולם הכדורגל מתמרק ומתרגש לקראת הקרב המרתק הערב (שישי, 23:00, ערוץ 1 ו-HD) בין ניימאר וחאמס רודריגס, כוכבי ברזיל וקולומביה, שניצבים בפני האתגר הכי גדול בקריירה הקצרה שלהם. "עוד הרבה לפני המונדיאל הכרתי מצוין את חאמס וידעתי שהוא שחקן מצוין. עכשיו הוא מראה את הכישרון שלו מול כל העולם, בגלל זה התחילו לדבר עליו", החמיא ניימאר ליריבו לקראת המשחק.

וואלה! ספורט ובנק ירושלים מטיסים אתכם לחצי הגמר בברזיל

חאמס רודריגס, שחקני נבחרת קולומביה. GettyImages
מדינה שלמה על הגב. חאמס/GettyImages

הנטל הגדול שמונח על הכתפיים הצעירות של הברזילאי והקולומביאני לא גורם להם לחשוש. "מה צריך לעשות כדי לעמוד בציפיות גבוהות כל כך? פשוט לשחק כדורגל. לכדורגל אין גיל", הוסיף ניימאר. "נסיון יכול לעזור, זה ברור, אבל למרות שאני צעיר עברתי הרבה בחיים. חאמס שחקן נהדר, גם הוא כוכב, למרות שהוא בגיל שלי. חייבים להעריך את מה שהוא עשה במונדיאל עד עכשיו, אבל אני מקווה שהריצה שלו תסתיים אחרי המשחק מולנו, עם כל הכבוד לו. לא יודע מי מבינינו טוב יותר, אבל אני מקווה שביחד נוכל לנטרל אותו".

חאמס רודריגס נאלץ להדוף ביממה האחרונה שמועות קדחתניות שמקשרות אותו לריאל מדריד. השמאלי הנפלא לא מתכוון לדבר על עתידו, אך מודה שהליגה הספרדית עשויה להיות היעד המועדף עליו. "כרגע אני שחקן מונאקו, אני לא חושב על שום דבר אחר כרגע. אני מרוכז במונדיאל. מה יקרה בהמשך? תמיד אמרתי שאשמח לשחק בספרד יום אחד. זאת ליגה טובה עם רמה טכנית גבוהה והרבה נגיעות בכדור, כמו שאני אוהב. הפרמיירליג קצת יותר מדי פיסית בשלב הזה עבורי", אמר לכלי התקשורת.

שלום תקוה מנתח

איך קולומביה וחאמס ינטרלו את ברזיל?

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ברזיל, ניימאר. GettyImages
"זה הזמן לעצור את הריצה של חאמס". ניימאר/GettyImages

ערב המשחק, בברזיל מנתחים את המצ' אפ המרתק ואת יחסי הכוחות בין שני ילדי הפלא וקובעים כי "ניימאר מרשים יותר נכון לעכשיו. אמנם חאמס כבש יותר שערים, אבל יש לצידו כוכב נוסף בדמותו של חואן קואדרדו, מה שאי אפשר לומר על ניימאר. הוא סוחב את הנבחרת הביתית על הכתפיים, עם כל המשמעויות הנלוות לכך. הוא מנהיג של נבחרת שיש לה מה להפסיד, בעוד שקולומביה וחאמס אין מה להפסיד. זה הבדל גדול".

בברזיל אף ביצעו השוואה סטטיסטית בין השניים, שממחישים את ההבדלים בסגנון המשחק של שניהם. מלבד תואר מלך השערים של הטורניר, תואר עליו שניהם מתמודדים (חאמס מוביל עם 5, ניימאר דולק אחריו עם 4, כמו ליאונל מסי ותומאס מולר), בברזיל מצאו כמה נתונים מסקרנים. ניימאר, למשל, שני רק לליאונל מסי בדריבלים במהלך הטורניר, עם 36 כאלה, בעוד שחאמס לא נמצא אפילו בעשירייה הראשונה. לעומת זאת, הקולומביאני יעיל יותר בנסיונות בעיטה לשער, ומוביל בפער ניכר את המונדיאל באחוז השערים ביחס לבעיטות (62.5%). לניימאר, לשם השוואה, יש רק 36.4%. לחאמס יש גם דיוק רב יותר בבעיטות מחוץ לרחבה, עם 87.5% מהן שהולכות למסגרת. לניימאר יש 81.9%.

הנתונים מהעונה החולפת במונאקו ובברצלונה מראים תפוקה די דומה. רודריגס רשם 9 שערים, 12 ביושלים ו-28 בעיטות למסגרת במדי הקבוצה מהנסיכות, בעוד שניימאר כבש מספר זהה, בישל 8 שערים ובעט 30 פעמים למסגרת. למרות זאת, התפוקה של ניימאר טובה יותר, מאחר שהוא שיחק שמונה משחקים פחות.

חואן קואדרדו שחקן נבחרת קולומביה. GettyImages
עזר כנגדו. חואן קואדרדו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully