וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לנו הוכחות שקטאר קנתה את אירוח המונדיאל"

ה"טיימס" פרסם תחקיר חדש ממנו עולות מסקנות קשות. בעולם שוב נשמעים קולות שקוראים לקחת מקטאר את האירוח ב-2022

נשיא פיפ"א ספ בלאטר עם נשיא התאחדות הכדורגל האסייתית מוחמד בין חמאם. רויטרס
ארבע שנים ארוכות של טענות. בין חמאם ובלאטר/רויטרס

ה"סאנדיי טיימס" הבריטי אסף מיליוני מסמכים סודיים, תכתובות דואר אלקטרוני, מכתבים ועדויות להעברות בנקאיות - שכביכול מוכיחות שמוחמד בין חמאם, בכיר לשעבר בפיפ"א, שיחד פקידים בעולם הכדורגל כדי שיצביעו עבור קטאר בבחירות לאירוח מונדיאל 2022. התחקיר העיתונאי הזה מצטרף לעוד ועוד טענות שעלו בשנים האחרונות, לפיהן קטאר "קנתה" את אירוח הטורניר ובשעות האחרונות שוב עולים קולות שקוראים לפיפ"א להעביר אותו למדינה אחרת.

על פי התחקיר, בין חמאם העביר תשלומים קבועים לבכירים בכדורגל האפריקאי כדי שהם יתמכו בקטאר. לחלק מהם כלל לא הייתה זכות הצבעה, אבל הם נחשבים לדמויות בעלות השפעה על אלו שכן היו רשאים להצביע בבחירות בדצמבר 2010. בסך הכול בעיתון הבריטי טוענים שיש בידיהם הוכחות למקרי שוחד בסך כולל של שלושה מיליון דולר.

ב"טיימס" כתבו למשל שיש בידיהם הוכחה לכך שבין חמאם מימן את ההגנה המשפטית של בכיר אחר בפיפ"א, ריינאלד טמארי מטהיטי, שהואשם בשחיתות. ההליך הזה עלה כ-305 אלף יורו, שכאמור יצאו מכיסו של הקטארי.

בין חמאם כבר נמצא אשם ב-2011 בניסיונות שוחד והוא הושעה לצמיתות מפעילות בכדורגל. הוא הגיש ערעור לבית הדין הגבוה לספורט (CAS) וזה הודיע שבידי פיפ"א אין מספיק ראיות להוכיח את האשמה שלו. בדצמבר 2012 הוא שוב הושעה לכל החיים, הפעם אחרי שנמצא אשם בניגוד אינטרסים בעת שכיהן כנשיא ההתאחדות לכדורגל של אסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully