וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לקרנבל להתחיל: כל המספרים לקראת שריקת הפתיחה של המונדיאל בברזיל

הליגה עם הכי הרבה נציגים, המדינה עם הכי הרבה מאמנים, הכסף שתרוויח הזוכה והסכום המטורף שהטורניר עלה. הנה זה מגיע: מונדיאל 2014, כל המספרים

פקקי תנועה בעיר סאו פאולו בברזיל/צילום וקריינות: אורן יוסיפוביץ, עריכה: יותם בן דוד

* הפרמיירליג שולטת מבחינת נציגים בטורניר. לא פחות מ-119 שחקנים מהנבחרות השונות מגיעים מהליגה הבכירה בממלכה. במקום השני ברשימה נמצאת הסרייה A האיטלקית, עם 83 שחקנים שנכללו בסגלים לטורניר. בהמשך אפשר למצוא את הבונדסליגה הגרמנית עם 77 נציגים, הלה ליגה הספרדית עם 65 נציגים והליג 1 הצרפתית, ששולחת 45 שחקנים.

* מי עוד? 34 שחקנים מגיעים מהליגה הרוסית החזקה, 26 מהליגה המקסיקנית ומספר זהה מהליגה הטורקית. 22 שחקנים במונדיאל הקרוב משחקים כיום בליגה הפורטוגלית, 21 ב-MLS האמריקאית ו-20 בליגה ההולנדית הבכירה.

* ליגת העל הישראלית שולחת שני נציגים לטורניר, שניהם מנבחרת ניגריה: שוער הפועל באר שבע, אוסטין אג'ידה ומגן מ.ס. אשדוד, ג'ואון אושאניווה.

שוער נבחרת ניגריה אוסטין אג'ידה מול שחקן נבחרת סקוטלנד שון מלוני. GettyImages
אחד משני נציגי ליגת העל. אג'ידה/GettyImages

* הפרמיירליג גם במקום הראשון בטבלת השחקנים שמשחקים בה ואינם נמנים עם הנבחרת אותה הליגה מייצגת, אנגליה במקרה הזה. 97 שחקני הנבחרות השונות, מלבד 22 האנגלים, שייכים לקבוצות הפרמיירליג. הסרייה A במקום השני גם כאן עם 63 שחקנים זרים.

* הנבחרת היחידה שמורכבת כל כולה על טהרת הליגה המקומית היא נבחרת רוסיה. לאנגליה יש 22 מתוך 23 שחקני סגל שמשחקים בפרמיירליג. היחיד שלא הוא פרייז'ר פורסטר, שוער סלטיק.

* הנבחרת היחידה שכל שחקניה שייכים לקבוצות מחוץ למדינה היא אורוגוואי. סבסטיאן קואטס אומנם שיחק בעונה החולפת במדי נסיונאל האורוגוואית, אולם עשה זאת כמושאל מליברפול האנגלית.

* בשלוש נבחרות יש רק שחקן אחד ששייך לקבוצה מהמדינה, כולם שוערים. בחוף השנהב זהו סילבן בוהו, המשחק עבור סווה ספורט. בבוסניה מדובר באסמיר אבדוקיץ', שמשחק בבוראץ בניה לוקה. בגאנה זהו סטיבן אדאמס, שוערה של אדואנה סטארס.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
סבסטיאן קואטס, נבחרת אורוגוואי. GettyImages
היחיד מאורוגוואי שמשחק באורוגוואי, וגם הוא בהשאלה. קואטס/GettyImages

* מה לגבי קבוצות? ובכן, כאן יש כמה הפתעות. במקום הראשון מבחינת נציגים צועדות שתיים: באיירן מינכן ו... מנצ'סטר יונייטד, אשר לכל אחת מהן יש 14 שחקנים במונדיאל הנוכחי. אחריהן, ברצלונה עם 13 נציגים, צ'לסי, יובנטוס, נאפולי ואלופת אירופה ריאל מדריד, עם 12 כל אחת, ארסנל, ליברפול, מנצ'סטר סיטי ופריס סן ז'רמן עם 10 כל אחת, סגנית אלופת אירופה אתלטיקו מדריד שולחת תשעה שחקנים, בדיוק כמו פורטו. לאינטר, מילאן וזניט סנט פטרסבורג יש שמונה נציגים מהסגל.

* בגזרת המאמנים, גרמניה מפגינה שליטה. לא פחות מארבעה מאמנים במונדיאל הקרוב, שמינית מהכמות הכוללת, הם גרמנים. יואכים לב, מאמן נבחרת גרמניה, נמצא ברשימה הזו ולצדו, המאמן לשעבר יורגן קלינסמן, שמדריך את נבחרת ארצות הברית ויפגוש את גרמניה בשלב הבתים, אוטמר היצפלד, שמאמן את שוויץ ופולקר פינקה, מאמן קמרון.

* ארגנטינה, קולומביה, איטליה ופורטוגל שולחות שלושה מאמנים כל אחת למונדיאל הזה, צרפת ובוסניה עם שתיים. שאר 12 המאמנים מדריכים כולם את המולדת שלהם, בנבחרות: אוסטרליה, בלגיה, ברזיל, קרואטיה, אנגליה, גאנה, דרום קוריאה, מקסיקו, הולנד, ניגריה, ספרד ואורוגוואי.

מאמן נבחרת ארצות הברית יורגן קלינסמן. AP
גרמניה חזקה במאמנים. קלינסמן/AP

* בכל 19 המונדיאלים הקודמים גם יחד נכבשו 2,208 שערים. השיא היה בצרפת 1998, אז 171 כדורים מצאו את דרכם לרשת. השפל היה בטורנירים הראשונים (והקצרים) של 1930 ו-1934, רק 70 שערים בכל טורניר.

* הנבחרת היחידה שעורכת את הופעת הבכורה שלה במונדיאלים בטורניר הנוכחי: בוסניה, יריבת ישראל במוקדמות יורו 2016 למי ששכח.

* רק שני שחקנים לכל אורך ההיסטוריה כבשו בארבעה מונדיאלים שונים ושניהם עשו זאת בכל הטורנירים שהיו בין 1958 ל-1970: הראשון הוא פלה, השני הוא אובה זילר.

בוסניה הרצגובינה. GettyImages
היחידה שעורכת בכורה בטורניר. בוסניה/GettyImages

* המונדיאל הקודם נערך בדרום אפריקה וזו למעשה הפעם הראשונה בהיסטוריה בה שני טורנירים ברציפות לא מתקיימים על אדמת אירופה. המונדיאל יחזור ליבשת הישנה ב-2018, אז רוסיה תארח אותו לראשונה בתולדותיה.

* המונדיאל הנוכחי הוא היקר בהיסטוריה ויעלה על פי ההערכות בין 14 ל-16 מיליארד דולר! הטורנירים הקודמים לשם השוואה? ארה"ב 1994: 30 מיליון דולר, צרפת 1998: 340 מיליון דולר, יפן ודרום קוריאה 2002: 5 מיליארד דולר, גרמניה 2006: 6 מיליארד דולר, דרום אפריקה 2010: 4 מיליארד דולר.

* הדיסק הרשמי עם שירי המונדיאל מכיל 17 שירים שונים. הדיסק נקרא "One Love, One Rhythm" והשיר שמוביל אותו הוא המנון המונדיאל הרשמי של פיטבול, ג'ניפר לופס וקלאודיה לייאט, We Are One (Ole Ola), אותו תוכלו לשמוע בטקס הפתיחה שייערך לפני המשחק הראשון בין ברזיל לקרואטיה. עוד מככבים בדיסק: סנטנה, ריקי מרטין, שאקירה ואחרים.

ג'ניפר לופז. GettyImages
מובילה את הדיסק הרשמי. ג'יי לו/GettyImages

* גביע העולם המוזהב והרשמי עבר מסע ברחבי העולם, אותו ארגנו פיפ"א והספונסרית קוקה קולה. הגביע ביקר ב-90 מדינות, כולל ישראל, במשך 267 ימים עד שהגיע לברזיל, שם יוענק לזוכה ב-13 ביולי.

* מספר שיא של מתנדבים הציעו את עזרתם בארגון המונדיאל הקרוב. 152,101 אנשים הגישו בקשות להיות בצוות המתנדבים, יותר מפי שתיים מה-70 אלף שהגישו בקשות במונדיאל הקודם. 6,500 מהבקשות הפעם הגיעו מזרים, הרוב קולומביאנים.

* הנבחרת עם שווי השחקנים הגבוה ביותר בטורניר היא ברזיל, שהסגל שלה שווה 508.7 מיליון יורו. במקום השני ספרד (504 מיליון) ושלישית ארגנטינה (475.2 מיליון). אחרונה? קוסטה ריקה, רק 20.8 מיליון יורו.

* השחקן עם שווי השוק הכי גבוה בטורניר הוא ליאונל מסי, 139.6 מיליון יורו. אחריו, כריסטיאנו רונאלדו (104.2), ניימאר (67.4) ואדינסון קבאני (63).

ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה. AP
הכי יקר. מסי/AP

* הזוכה במונדיאל תכניס לכיס לא פחות מ-35 מיליון דולר, ארבעה יותר ממה שקיבלה ספרד על הזכייה ב-2010. הסגנית תקבל 25 מיליון, הזוכה במקום השלישי 22 מיליון וזו שתסיים רביעית, 20 מיליון. כל נבחרת שתעפיל לנוקאאוט תבטיח לעצמה לפחות 9 מיליון דולר.

* לשחקני נבחרות ארצות הברית, איטליה ומקסיקו מומלץ להביא חומרי קריאה ודברים אחרים לשעות הפנאי. שלוש הנבחרות הללו יעברו את המרחקים הכי גדולים במהלך שלב הבתים, יותר מ-14 אלף ק"מ כל אחת. בלגיה לעומת זאת, תעבור רק 1,984 ק"מ.

* ממוצע המרחק לנבחרת בשלב הבתים יעמוד על 7,525 ק"מ לעבור בברזיל הענקית, המדינה החמישית בשטחה בעולם.

* במשחקה הראשון בטורניר, מול פורטוגל, גרמניה תהפוך לנבחרת הראשונה בתולדות המונדיאלים שתשחק 100 משחקים. לברזיל יש כרגע 97 משחקים וגם היא הבטיחה לעצמה את ציון הדרך היפה ותגיע אליו במשחק האחרון שלה בשלב הבתים, מול קמרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully