וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד - הולנד: הפיינליסטיות רוצות לספק הצהרת כוונות

לה רוחה והאורנייה נפגשות לשחזור הגמר הקודם (22:00, ערוץ 1 ו-HD). קוסטה עשוי לפתוח אצל דל בוסקה, שהחמיא לוואן חאל: "יש לי הערכה עצומה אליו". ואן פרסי בהרכב של ואן חאל

מחזור 1מחצית13/06/2014
ספרד
    1:1
      הולנד

      טריוויה

      * זו הפעם הראשונה מאז 1990 ששתי פיינליסטיות הטורניר הקודם נפגשות בטורניר העוקב.

      * עד כמה המשחק הזה יקבע את המשך דרכה של ספרד? אולי לא ממש. בדרום אפריקה 2010 הם פתחו את הופעותיהם בטורניר עם הפסד לשוויץ, ומאז טסו כל הדרך לגביע. הם היו הקבוצה הראשונה שעשתה זאת למרות הפסד במשחק הפתיחה. מה יהיה הפעם?

      * ויסנטה דל בוסקה הפסיד רק משחק אחד מתוך 25 משחקים כמאמן בגביע העולמי. כאמור, ההפסד ההוא היה מול שוויץ.

      * דל בוסקה אגב מתלבט אם להרכיב אותו בין ה-11 מחר - אבל לדויד וייה יש מאזן כיבושים נפלא בגביע העולמי. החלוץ הוא מלך השערים של ספרד במונדיאל, והיה מעורב ישירות בשבעה מתוך תשעת הכיבושים האחרונים שלה בטורניר (6 שערים ובישול).

      * ספרד ניצחה בששת משחקיה האחרונים בגביע העולמי - הרצף הכי טוב שלה מאז ומעולם.

      * כל ארבעת המשחקים האחרונים של ספרד בגביע העולמי הסתיימו ב-0:1 קטן לטובתה.

      * להולנד אמנם יש סגל צעיר, אך המסורת שלה לא משאירה הרבה מקום לטעויות. האוראנג' צלחו את שלב הבתים והעפילו לשלב הבא בשבעת המונדיאלים האחרונים.

      * רובין ואן פרסי מגיע לטורניר אחרי עונה חלשה יחסית במדי מנצ'סטר יונייטד, אך בנבחרת מדובר באופרה אחרת. החלוץ היה מלך השערים של המוקדמות עם 11 שערים.

      * המאזן במפגשי עבר: 4:4 בניצחונות ותיקו לכל אחת. ספרד ניצחה כזכור בקרב ראש-בראש האחרון, שהסתיים ב-0:1 בגמר מונדיאל 2010.

      * ספרד יוצאת למסע להגן על תארה כשהיא מודעת לסטטיסטיקה המוזרה של האלופות המכהנות במשחקי פתיחה במונדיאל. רק ב-3 מתוך עשרת הטורנירים האחרונים האלופה המכהנת ניצחה במשחק הפתיחה. בטורניר הקודם איטליה סיימה ב-1:1 עם פראגוואי.

      רובין ואן פרסי שחקן נבחרת הולנד. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
      שוב יפרח במדי הנבחרת? ואן פרסי/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

      מפתחות והכנות

      ספרד:

      ללה רוחה יש מטרה אחת ויחידה במונדיאל הזה: להניף את התואר בסיום הטורניר ולעשות היסטוריה, עם שתי זכיות רצופות ביורו ובמונדיאל, דבר שאף אחת לא עשתה קודם לכן. ויסנטה דל בוסקה עדיין מתלבט קשות באשר לחלוץ שיפתח - אם בכלל - במערך הספרדי. דייגו קוסטה הפצוע הכריז כי הוא כשיר לחלוטין וערך אימון מסכם מלא, אך גם דויד וייה ופרננדו טורס עומדים לרשותו של המאמן. מי שעשוי לאבד את מקומו בהרכב אחרי שנים בהן נחשב לקלף בטוח הוא ג'רארד פיקה. דל בוסקה מעדיף את חאבי מרטינס המגוון על פניו, והוא אמור להיות זה שיפתח לצד סרחיו ראמוס, ססאר אספיליקווטה וג'ורדי אלבה. ססק פברגאס, שהשלים את מעברו לצ'לסי, צפוי לפתוח על הספסל.

      דל בוסקה אמר במסיבת העיתונאים: "הולנד עשתה הרבה שינויים בשנים האחרונות, ואצלנו המצב היה הפוך. יש לנו סגל מאוד יציב, אבל להולנד יש מאמן מצוין שעבד בספרד. יש לי הערכה עצומה אליו".

      מאמן אלופת העולם הוסיף: "אני לא אכריז עכשיו על ההרכב שיפתח מחר. לא בגלל שאני רוצה לשמור על איזו סודיות, או על הקלפים קרוב לחזה. פשוט בגלל שאני רוצה שהשחקנים יישארו מפוקסים".

      sheen-shitof

      בדקו התאמה לטיפול

      פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

      בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
      ג'רארד פיקה, נבחרת ספרד. GettyImages
      דל בוסקה עשוי לדחוק אותו אל מחוץ להרכב. פיקה/GettyImages

      הולנד:

      האורנייה הגיעו לברזיל עם סגל צעיר במיוחד ומאמן חדש, אך למרות זאת לא מורידים פרופיל. אחרי ההפסד האכזרי בגמר בטורניר הקודם, הם רוצים להשיב לספרדים כגמולם ולפתוח ברגל ימין. לואיס ואן חאל כבר הודיע כי בכוונתו לשנות קונספציה, וכי מערך ה-3-4-4 מהמונדיאל הקודם יוחלף בשיטת של 5-3-2. רובין ואן פרסי שסבל מפציעה בשבועות האחרונים וספג מכה מוזרה במיוחד בברזיל יהיה כשיר ויפתח בחוד של הולנד. רון פלאר יחבור לסטפן דה פריי וברונו מרטינס במרכז ההגנה, כשדיילי בלינד ודריל ינמאט יפתחו כמגנים בשני הצדדים. ווסלי סניידר ואריאן רובן כשירים ויפתחו, כשגם יורדי קלאסי נמצא בתמונת ההרכב.

      אנדרס אינייסטה נבחרת ספרד חוגג שער. GettyImages
      שוב יחגוג עם הנבחרת? אינייסטה/GettyImages

      יעמוד למבחן

      אנדרס אינייסטה - ספרד

      גיבור מונדיאל 2010, שכבש גם את שער הניצחון הדרמטי בגמר מול הולנד, מגיע לגביע העולמי כדי להוכיח שכוחו עדיין במותניו. בספרד ובברצלונה כבר מחפשים לו יורשים אחרי עונה חלשה, אך בנבחרת, כמו תמיד, מדובר אצל "האדריכל" בסיפור שונה לחלוטין.

      הרכבי הקבוצות

      אצטדיון: פונטה נובה, סלבדור
      קהל: 51708

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      +
      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        3
        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully