וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולדר: "השיטה של ואן חאל - נגד מהות הכדורגל ההולנדי"

חלוץ נבחרת הולנד לשעבר שוחח עם ענבל מנור, שליח וואלה! ספורט לברזיל ותקף את המאמן: "הוא ישחק הגנתי, זו זכותו"

אימג'בנק GettyImages

הולנד, סגנית אלופת העולם, תעלה בעוד שעה קלה לארינה פונטה נובה בסלבדור, לשחזור גמר 2010 מול ספרד, במחזור הראשון של בית ב'. כמו תמיד, ההולנדים מלאי ציפיות וחולמים על זכייה, אבל הסגל הצעיר וחסרונות של שחקנים משמעותיים כמו קווין סטרוטמן ורפאל ואן דר וארט מעמיד את הסיכויים בסימן שאלה. המאמן לואי ואן חאל, שידריך בעונה הבאה את מנצ'סטר יונייטד, עבד על שינוי סגנון ומשחק עם שלושה בלמים שאמור לשיטתו לעזור להולנד להתגבר על החסרון האיכותי בסגל מול נבחרות כמו ספרד.

המאמן ההולנדי יורי מולדר. GettyImages
מעדיף את הכדורגל ההולנדי המסורתי. יורי מולדר/GettyImages

תשכחו מהטוטאל פוטבול. הולנד, לפחות במשחקים מול נבחרות גדולות, אמורה לעלות במערך הגנתי, לצופף ולחפש התקפות מתפרצות. במדינה שדוגלת בכדורגל אטרקטיבי, לא כולם אוהבים את זה. יורי מולדר הוא אחד מהם. חלוץ העבר של שאלקה, ששיחק עם האורנייה ביורו 1996, הגיע לברזיל כפרשן הטלוויזיה ההולנדית. בשיחה קצרה עם וואלה! ספורט הוא מסביר למה אין לו ציפיות גבוהות מהחבורה בכתום.

קדוש אמיתי

מסי של ספרד: על מקומו של אנדרס אינייסטה בנבחרת

לכתבה המלאה
לואי ואן חאל, מאמן נבחרת הולנד. GettyImages
ביקורת קשה מאנשי המקצוע. לואי ואן חאל/GettyImages

"המשחק היום יהיה קשה להולנד, כי לספרד יש הרבה איכויות והולנד היא נבחרת חדשה לגמרי במיוחד בהגנה ובקישור.בהתקפה הם טובים עם רובן, ואן פרסי וסניידר, אבל בהגנה אלו בחורים חדשים והכול תלוי איך המאמן יבחר לשחק. האם הוא ישחק הגנתי מדי או התקפי. כנראה הוא ישחק הגנתי וינסה לפגוע בספרד בהתקפות מתפרצות. אולי זה יצליח, אבל זה יכול לגרום לבעיות אם נספוג ואז הוא יצטרך לשנות טקטיקה. האיכות של שחקני ספרד גבוהה מאוד".

כולם מדברים על שיטת חמשת השחקנים בהגנה. מה אתה חושב עליה?

"השיטה היא נגד כל המהות של הכדורגל ההולנדי. כדורגל הולנדי זה 4-3-3. ואן חאל חושב שבסגל הזה יש לו יותר סיכוי לנצח עם השיטה הזאת. הוא המאמן, בחרו בו להיות המאמן וזו זכותו. אבל בשבילי, אני מעדיף לראות את הולנד עם שלושה חלוצים ולא עם שניים".

כמה רחוק יכולה הולנד להגיע בטורניר?

"הכול תלוי במשחק הראשון. ראינו את ברזיל כמעט מאבדת נקודות ואנחנו צריכים קצת מזל. אם נתחיל את הטורניר טוב, אולי נוכל ללכת רחוק. הם שחקנים טובים שיחסרו לנבחרת. בקישור אולי היינו זקוקים לקצת יותר ניצחון מאשר עכשיו בשביל ללכת באמת רחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully