וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם כל הלב: גרמניה מתכוננת למשחק הענק מול פורטוגל

העיתונאים מקשים? הוא יוצא בהצהרות. השחקנים מסתבכים? הוא מדבר עליהם באהבה. עם נתונים של אלופת העולם הבאה, יואכים לב, מאמן גרמניה, לא חושש מהצרות. ענבל מנור ביקר במחנה המנשאפט וראה רעב אמיתי של טוענת לכתר. בונוס: המופע הזחוח של רונאלדו

כריסטיאנו רונאלדו נבחרת פורטוגל. AP
"איחרתי?". רונאלדו דרוך/AP

יש מאמנים שמפחדים מלחץ והצהרות. ויש את יואכים לב. "האם אחרי שני מונדיאלים בהם סיימתם במקום השלישי גרמניה נמצאת במקום אחר?", הוא חיכה לשאלה. מגניב חיוך קטן ופוצח במונולוג: "בשנים האחרונות הוכחנו שאנחנו נבחרת עם הרבה איכויות והרבה גיוון, השתפרנו ואם נשמור על יציבות לאורך הטורניר ונשחק עם תשוקה ומחויבות יהיה קשה לנצח אותנו". זה לא נגמר שם.

"לפעמים ארבעה-חמישה ניצחונות לא מספיקים כדי לזכות בתואר ולכן תפקיד המאמן הוא שהנבחרת תשמור על אותה רמה לאורך ארבעה שבועות ותימנע מפציעות. כמובן שצריך קצת מזל. אנחנו פוגשים נבחרות טובות, גרמניה נגד פורטוגל זה משחק של מקום שני נגד מקום רביעי בדירוג פיפ"א. אם נעבוד יחד, אם נתכונן וננצל מצבים, אני מאמין שיש לנו סיכוי גבוה ללכת רחוק בטורניר ואני גם מאמין שהימים הללו של הכנות היו חשובים מאוד עבורנו, כי הנבחרת ממש התגבשה. מחנות האימונים יצרו רוח נבחרת, יש גם תחרות וזה חשוב. הנבחרת זו משימה שדורשת 23 שחקנים אם ברצוננו להצליח".

ימים לא קלים עברו על נבחרת גרמניה. הכנה מלאת פציעות ופרשיות העלו סימני שאלה מבית ביכולתה של הנבחרת אפילו לצלוח את הבית הקשה. אלא שבמחנה הגרמני עצמו התחושות אחרות וזה מה שלמעשה המסר שרצה להעביר לב. דפדפו את מה שהיה כי אנחנו כאן כדי ללכת עד הסוף. ולפחות על הנייר, גרמניה היא הנבחרת האירופית הטובה ביותר בברזיל.

יואכים לב מאמן נבחרת גרמניה. AP
מודע לגודל המשחק. לב/AP

***

החל מהתכנסות הנבחרת ועד ערב המשחק, צרות וסיפורים הזויים לא מפסיקים לרדוף את הנאציונל מנשאפט. קווין גרוסקרויץ עורר סערה כשצולם מטיל את מימיו במבואת מלון בברלין אחרי גמר הגביע הגרמני, המאמן לב נתפס נוהג במהירות מופרזת ורישיונו נשלל לחצי שנה, בנדקט הובדס ויוליאן דרקסלר היו מעורבים בתאונת דרכים ואם לא די בכך, תנאי המגרש במחנה האימונים בריזורט היוקרתי בדרום טירול התגלו כמחפירים. לפני היציאה לברזיל, לב רצה להיפרד בחגיגיות מהקהל הגרמני עם משחק אימון מול נבחרת נוחה. ארגנו משחק נגד ארמניה במיינץ, גרמניה אכן חגגה עם 1:6, אבל הצליחה לאבד את הכוכב הגדול מרקו רויס. זאת לאחר שבמהלך המחנה התמודדו פיליפ לאהם, מנואל נוייר, סמי חדירה ובסטיאן שווינשטייגר עם פציעות שהם גוררים ממהלך העונה וכשירותם הוטלה בספק.

וזה עוד לא הכול. ביום שבת נחת מסוק במתחם האימונים הגרמני בבאהיה והמריא חזרה עם שווינשטייגר עליו. העיתונאים הגרמנים ראו שחורות והשמועה הייתה שקשר באיירן המריא לסדרת בדיקות בשל החמרה בפציעה בברך. הסיפור האמיתי קצת אחר. "פיפ"א דרשה עוד בדיקה בשל ענייני ביטוח", מסביר לב ומבטיח: "הפציעות מאחורינו, כולם כבר התאמנו וכולם כשירים למשחק".

אחרי כל שעבר בשבועות הללו, לב משדר כלפי חוץ שהכול קטן עליו. הוא מסרב להתרגש מהחום, הלחות והגשם השוטף בסלבדור וגם לא משעת המשחק – אחת בצהריים – שפשוט מטריפה את מאמני הטורניר. המאמן הפורטוגלי פאולו בנטו נזכר מימיו כשחקן במונדיאל בארצות הברית ואומר: "אז שיחקו בשתיים בצהריים והיה חם מדי וזה רע לשחקנים ולאוהדים. לא למדו?", אבל דווקא לב לא מחפש תירוצים: "אנחנו לא מתעסקים בזה בימים האחרונים. נקבל את התנאים ונמשיך קדימה. אנחנו מוכנים למפגש עם מזג האוויר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נבחרת גרמניה. AP
הכנה לא אופטימלית לגרמניה/AP

***

גרמניה מוכנה. נקודה. יש לה מה שאין לשום נבחרת אירופית אחרת בטורניר. שילוב מנצח של רעב (אחרי שלושה חצאי גמר וגמר בארבעת הטורנירים הגדולים האחרונים), ממוצע גילאים נכון (25.7 כאשר רק שלושה שחקנים חצו את גיל ה-30), סגל יציב ומאוזן שרץ מספיק זמן ביחד עם פתרונות לכל עמדה ואפשרויות לגיוון. בדומה לספרד, לגרמניה 15 שחקנים ששיחקו ביורו 2012 ו-11 שהיו בדרום אפריקה לפני ארבע שנים. אלא שבניגוד לאלופת העולם, כאן אותם שחקנים מגיעים בשיא בשלותם ולא מעבר לשיא. גרמניה לא צעירה מדי כמו הולנד או אנגליה, לא אפורה מדי כמו איטליה, לא תלויה בכוכב אחד כמו פורטוגל ולכן אפשר לסמן אותה כפייבוריטית הגדולה לזכייה אחרי ברזיל וארגנטינה.

האפשרויות של לב בלתי מוגבלות. עיתונאים גרמנים מספרים שגם אם שווינשטייגר יהיה כשיר, ייתכן שיפתח על הספסל כשלאהם וחדירה ישחקו בקישור האחורי. לפניהם תורגלו טוני קרוס, מסוט אוזיל, לוקאס פודולסקי ותומאס מולר. רויס פצוע? אנדרה שורלה מגיע אחרי עונה נהדרת בצ'לסי ובגרמניה טוענים שפודולסקי שחזר מן הכפור נראה חד מתמיד ועשוי להיות האס של לב בטורניר. ועוד לא דיברנו על דראקסלר הצעיר ועל מירוסלב קלוזה הבלתי נגמר.

העיניים של המאמן פשוט נוצצות כשהוא מדבר על הסגל שלו והמחליפים: "פודולסקי ושורלה יכולים להיות בהרכב ולתרום לנבחרת בזכות הכושר שלהם. גם כמחליפים הם יכולים להוסיף הרבה. יש לנו הרבה סוגים של שחקנים. אוזיל ומולר הם שחקנים מסוג אחר ויש הרבה אפשרויות שנוכל לשתף. הכול תלוי בסוג הנבחרת שנפגוש. קלוזה חשוב מאוד. הוא שחקן שתמיד מהווה מודל חיקוי על המגרש ומחוצה לו, הוא מחויב, עובד קשה ולכל טורניר מגיע 100 אחוז כשיר. הוא לא מפחד, לא מתרגש ממה שקורה מסביב ולכן אני מאמין שהוא חיוני עבורנו בטורניר".

גרמניה רעבה. היא לא זכתה בטורניר גדול מאז יורו 1996, אבל הייתה כל הזמן בסביבה. הפעם, התנאים נראים בשלים לפחות לצעד אחד מעבר לחצי הגמר. "לחץ?", מתפלא מנואל נוייר לנוכח שאלת הזמן שעבר מהתואר האחרון. "אנחנו לא היחידים שרוצים לזכות בטורניר. מדינות אחרות גם מחכות זמן רב לזכות להחזיק את הגביע. בגרמניה הציפיות עולות כשהטורניר מתקדם ואני צריך את הלחץ כי אני אוהב את המשחק הזה, אני אוהב טורנירים ארוכים ורגעים גדולים בהיסטוריה. אנחנו מדינה שמסוגלת להביא את הטוב מהשחקנים באווירה של טורניר. זה לא לחץ שלילי, אנחנו צריכים לקחת את הציפיות מהאוהדים ולהשתמש בהן כגירוי למשחק שלנו".

בסטיאן שווינשטייגר נבחרת גרמניה. AP
הוא בסדר, כנראה. שווינשטייגר/AP

***

מסיבת העיתונאים של פורטוגל נקבעה תחילה ל-14:30, לפני האימון המסכם. חצי שעה לפני המועד המיוחל, הסתובבו המתנדבים בחדר התקשורת בין העיתונאים והודיעו על שינוי. פורטוגל תתאמן קודם ורק אחר כך תתפנה לדיבורים. המסיבה הוזזה ל-15:40, כולם הגיעו בזמן, כולם חוץ מהפורטוגלים. אחרי קרוב לשעה של לחשושים וחוסר סבלנות התיישב הקצין האחראי מטעם פיפ"א והודיע: "הם כבר באים". הנוכחים לא השתכנעו. "למה הם מאחרים?", שאל אחד העיתונאים והקצין ענה: "אתה עיתונאי, תשאל אותם". עוד עשר דקות העביר הקצין לבדו על הבמה. תחילה ניסה למשוך זמן, אחר כך ויתר. ואז, באיחור של 65 דקות, הוא נכנס. בחדר נשמעו מחיאות כפיים. לא לגמרי ברור אם בציניות או מתוך יראת כבוד לסטאר.

הוא נראה מתוקתק. כל שערה במקום, העגילים נוצצים, המבט מלא פאסון וכולו משדר: אני כריסטיאנו רונאלדו, מי אתם בכלל? במשך קרוב ל-20 דקות הוא מספק מפגן עוצר נשימה של זחיחות ומדבר בעיקר על עצמו. כשהוא אומר: "נבחרת זה לא שחקן אחד", גם הוא לא מאמין לעצמו. כשכתב פורטוגלי בכיר שואל אותו האם זכייה במונדיאל חשובה לקריירה שלו, הוא אפילו לא מנסה להסתיר. עולה לו הרונאלדו: "אני לא חושב שאני צריך להראות משהו למישהו. הסטטיסטיקה והרזומה שלי", הוא נעצר לשנייה. "אין לי מילים לענות על השאלה הזאת. אני לא צריך להוכיח כלום. הקריירה שלי נהדרת עד עכשיו ואני רוצה שהיא תמשיך כך".

המופע של רונאלדו באמת מעלף. האיש מאוהב בעצמו ובקריירה האישית שלו ואתה מוצא את עצמך מנסה להבין איפה נמצאת הנבחרת במשוואה. במהלך דבריו הוא מתחייב שוב ושוב שהוא כשיר לחלוטין למרות כל השמועות המטופשות, כהגדרתו: "בעיות הבריאות מאחוריי. הלוואי ויכולתי להיות 110 אחוז כשיר, אבל גם 100 אחוז זה מספיק כדי לעזור לנבחרת", אבל אז כדי להמחיש את הנקודה אומר: "לא אסכן את הקריירה שלי בשביל משחק אחד". לך תבין. בזמן דבריו הוא מספיק לפרלטט עם עיתונאית ורגע לפני שהוא מפנה את הבמה למאמנו, שוב עולה השאלה: "האם איחרת בגלל בדיקה רפואית?", רונאלדו לא נופל בפח: "אני איחרתי?".

במשך כל הדקות הללו יושב לצד רונאלדו מאמנו פאולו בנטו ולא מנסה להסתיר את השעמום. כשהכוכב סיים את דבריו, הוא קם ממקומו והלך לפינת החדר. הנוכחות החלה להצטמצם. עדת הצלמים דלקה כדי לתפוס עוד שוט של CR7 וחלק מהכתבים הרגישו שמיצו ונטשו. בעוד בנטו מדבר ומדבר, רונאלדו יוצא ונכנס מהחדר, נראה משועשע ומעביר את הזמן בין מבטים בסמארטפון לצחקוקים עם אחד מאנשי הנבחרת. מדי פעם מגניב מבט לשואלים, בעיקר כשהוא שומע את שמו. בריאל מדריד הוא הכוכב, אבל לא נמצא מעל המועדון או המאמן. בנבחרת פורטוגל? אין דבר כזה נבחרת פורטוגל. חבורה של ניצבים בהצגה של איש אחד. ובכל הזמן הזה, בנטו ממשיך לדבר. מעניין אם הוא מרגיש כמה הוא מיותר.

פינת הפייסבוק:

במשך 65 דקות חשבתי לא פעם לארגן מרד ולהחרים את מסיבת העיתונאים כמחאה לזלזול של הפורטוגלים בזמן ובעבודה שלנו. בסוף צילמתי את רונאלדו והעליתי לפייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully